• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

pb - ett missfall och en liten dotter ledde det till. De fick tre betalda (men det var på gränsen den sista pga ålder), sen två på SH och två uppe i Falun. De gick även adoptionskursen men hon ville egentligen aldrig adoptera då de pga ålder aldrig skulle få ett litet barn.

• MSW

mymlanthereal.wordpress.com/2010/09/15/mina-barn-har-flyttat-hemifran/

Jag känner att jag vill springa och hämta A från dagis och bara pussa och gosa och leka med "hågbanan" och allt som han bara vill, för sen, rätt vad det är så blir han stor..!

Idag är det hemma plugg som gäller, och jag har gjort färdigt en av uppgifterna, så nu belönar jag mig med lite surfande!

Ang taxi, så vet jag inte vad det kan kosta, men det är juh en bit (typ åtta mil) så jag tror inte att det är ngt alternativ.. Och jag har ingen annan som bor åt mitt håll att man hade kunnat dela heller (det här är verkligen baksidan av att inte bo ens lite i närheten av campus).. Fast SÅ ofta vill/orkar jag juh inte ta del av campuslivet heller..

Men däremot har jag lite funderingar på att be min lillasyrra att hämta mig, hon har precis bestämt sig för studie uppehåll nämligen och har juh därför inget jobb att gå till dagen efter, och heller inga större problem att vara uppe sent.. Ev hade jag juh kunnat be henne lämna A på dagis, men eftersom han inte är världens gladaste när han lämnas på dagis (åtminsonte inte när jag lämnar), så vill jag inte be om det.. jaja, får klura vidare!

Cicci: Hoppas det går/gick bra på intervjun!

Och Lappis: Vilken resa för grannen!

Idag har vi besiktigat vår ena bil, den gick igenom som tur var! Enda anmärkningen var att torkarbladet var dåligt! Nackdelen med att bo som vi gör är att det krävs (mer eller mindre iaf) två bilar... Men å andra sidan behöver vi juh inte ha så höga huslån...

Nu ska jag ta ur tvätten ur torktumlaren och lägga i nästa lass! (Blir en hel del kiss-kläder/sängkläder att tvätta.. Inte många dagar vi klarar oss helt utan att tvätta.. Känns så trist bara när man inte ens hinner få ihop tvätt för full maskin...)

Sen ska jag ta en cola-light och sätta igång med nästa uppgift!

• Lapinette

Ja, man är tyvärr knappast ensam om sitt IVFande.

• passionsblomman

Usch, jag pratade just med en person i byn jag inte talat med förut. Han berättade om sin son och trivseln i byn. Det börjar vara lite för många jag hör om nu som flyttat sina barn från den är skolan pga mobbing och tom misshandel...den pojken jag hörde om nu ska det hållas förhör med högst upp i skolverket(var det väl) för att reda ut vad som egentligen hänt honom.

...som sagt, föräldramöte ikväll.

• fru AM

PB: Bra om skolan tar tag i det ... det borde ju vara samma lilla klick som står för mobbingen etc Det borde väl dessutom vara den lilla klicken som skulle lyftas ut, delas upp och flyttas iväg. Usch - jag hatar mobbing. Det kan förstöra allt för ett barn!

• viktualia

MSW - intressant läsning i det där blogginlägget! Måste säga att jag känner igen en del av de där tankarna från min mamma, trots att det gått 14 resp 10 år sedan hennes barn flyttade hemifrån.. Och hon numera anstränger sig bortom vad som är vettigt för att Trollet och hans kusin med resp föräldrar ska trivas. Och risken att vi inte kommer åka dit, är noll.. både brorsan och jag har våra kompisar kvar i vår hemstad.. men tänkvärt var blogginlägget!!

och PB - tjuvrökande tonåringar... maj gaaad.. det var ju inga små tonåringar heller.. *hoppas att Trollet blir smartare än att han eldar upp sina kläder*

• passionsblomman

fru AM skrev 2010-09-23 10:40:23 följande:
    PB: Bra om skolan tar tag i det ... det borde ju vara samma lilla klick som står för mobbingen etc Det borde väl dessutom vara den lilla klicken som skulle lyftas ut, delas upp och flyttas iväg. Usch - jag hatar mobbing. Det kan förstöra allt för ett barn!

Ja FY fan!
    Och tyvärr verkar det hittills som om skolan stått helt handfallen och hjälplös inför det enna efter det andra. Och att det samtidigt pratas om en uppdelning i byn mellan "vissa osom räknas" och "innegäng" och hur de nu uttrycker det, börjar också peka mot att det inte riktigt tycks vara så att folk är on speaking terms med varandra, och hur fasen ska man då kunna reda ut saker? Om föräldrar inte tar saken på allvar? Om man bestämmer att "den där ungjäveln ljuger bara"

Agh! Just nu känner jag att "kan inte kommunen tillsätta någon slags tjänst så kan jag jobba på skolan med de här frågorna".

Förresten så ringde sambon nyss. Han fick inget jobb.

• viktualia

Och PB igen - det där med att byta skola för det är mobbing och jox. Alltså det är exakt DET som gör att jag tycker att min håla är på gränsen till för liten. Bakgrund så kort som möjligt:

När jag var liten var jag mobbad i skolan. Från åk 1 till åk 6. Motivet var nog mest att jag var udda och inte passade in i mallen. Mallen/normen på skolan där jag gick var väldigt snäv och jag avvek på alla punkter typ. Visst led jag av att tillvaron i skolan var pissig, MEN eftersom jag är uppvuxen i en stor stad så hängde jag med en massa andra på fritiden. Människor jag träffade genom min kyrkliga snurr och när jag blev äldre genom andra organisationer och vänners vänner. Alltså var jag aldrig ensam eller behövde känna mig bortvald/utstött till 100%.

Fick hjälp att bearbeta detta strax efter studenten och även om det kostade mig en av mina närmaste vänner så har jag försonats med det som hände.

Detta är dock en av mina största nojjor nu med Trollet. Att han ska riskera att växa upp på ett litet ställe där de alternativa sociala arenorna är för få för att kunna "räddas" som jag gjorde när jag var liten.. Men min håla är ju betydligt större än din...

Samtidigt är jag helt övertygad om att är det NÅN som kan hantera frågor som detta - så är det du Passionsblomman! Så jag hejar mest på!!!

Svar på tråden Livets toppar och dalar