• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Hattis

Tack för kramar MSW! Hur långt är det till din fest? Taxi är inte att tänka på? Bara en enkel hem alltså. Kan vara värt det ibland tycker jag. Fast inte om det uppgår till fyrsiffriga belopp kanske

• Hattis

PB - heja dig! Energi och diskussion behövs! Ilska av det mer okontrollerade slaget passar däremot lite sämre i offentliga sammanhang. Mitt spontana råd är att inte utgå ifrån att vara anklagande utan ifrån att alla tillsammans tar ställning mot främlingsfientlighet  - att utgå från att alla du talar till i klassrummet är goda! Svårare då att baktala dig på något sätt (även om jag förstår att du inte är rädd för det!) och också mindre risk att att du råkar säga något du ångrar. Jag ser fram emot att läsa om hur det gick!

• FruCicci

Här sitter jag och har fortfarande inte bokat min resa till Dubai, jag fick verkligen ångest och vet inte om jag gör rätt som kastar ut 6000 kronor på 5 dagar?
    Jag velar som bara den!

• viktualia
    FruCicci skrev 2010-09-22 21:47:51 följande:
    Här sitter jag och har fortfarande inte bokat min resa till Dubai, jag fick verkligen ångest och vet inte om jag gör rätt som kastar ut 6000 kronor på 5 dagar? Jag velar som bara den!
    det beror väl på vad du ska göra? hur hårt det svider i plånboken? och hur du kommer må om du INTE åker resp OM du åker?
  • porchez
    FruCicci skrev 2010-09-22 13:02:08 följande:
    Mamma och jag orsakade en krok förra veckan i blekinge.... jag bromsade in på en 70 sträcka för att svänga vänster, det är inte vanligt att man gör det där på den huvudleden, för det är en liten mini jord väg.... men jag skulle det iaf. Bilen bakom såg att jag blinkade och höll till höger om mig och fortsatte rakt fram, men de andra missade det så det blev en skön serie krock De var vansinna på mig, även att det inte var mitt fel och ville att jag skulle stanna, men hur lät är det mitt på vägen när man liksom har svängt redan. De tog reg nummer och ringde min pappa och sa att jag var en usel förare (hade hans bil)... sen kom det fram att det var länspolismästaren som krockat bla.... gahhh kunde ju varit en bättre person... hur så ringde jag tillbaka till honom sen och visade mitt deltagande och att jag inte alls försökte smita iväg o sa att jag körde mycket försiktigt med tanke på att jag hade 2 barn i bilen och en mamma Galningar finns över allt! Särskillt i trafiken! 
    börjar med att skiva att jag läser ikapp, och ber om ursäkt ifall detta kommer fel i tiden

Cicci jag var inte på plats, men så som jag tolkar det så är krocken ditt fel. När jag tog körkort lärde jag mig att vänstersväng får endast ske om du kan göra det utan att störa bakomvarande trafik.  Kan detta inte ske, så ska man hålla ut till höger  tills bakomvarande bilar kört om, (oftast finns den bussficka eller liknande vid vänstersvängar) annars får man låta bli att svänga och se till att vända senare i trafiken och åka tillbaka.

Vänstersvängar är luriga och orskar många onödiga krockar,och det döms vid svåra olyckor nästan alltid till den som ska svängas fel.

• porchez

Grattis Lappis ännu en milstople till adoptionen tagen!

• porchez

Cicci blir lite avundsjuk på Dubai! Vill så gärna komma utomlands nu, eller bara boka en resa inför vintern, för att bli säker på att komma iväg, den senaste veckan har 3 kollegor varit i Turkiet och kommit hem utvilade,bruna och fräscha!

• porchez

Frullan - Du är för skön gillar dina glada flummiga inlägg!

• FruCicci

Porchez, nej jag hade inte fel för det var skyltat till vänster och streckning (vitmålad) i mitten av vägen just där där man fick svänga o innan det heldragen vit linje, så jag vet att jag har helt rätt, det sa även polisen när han hade ringt min pappa, men han sa då att jag var en usel bilförare.
    men det var iaf intressant det du skrev...

VICKAN, det svider inte i plånboken, det är inga pengar igentligen.... jag har råd. Men jag får ångest av att lämna min lille son hemma med sin pappa och tycker helt plötsligt att det är ego att åka iväg och sen även när det är så varmt som 40 grader.....
    Grejen är den att jag har sagt hela tiden att jag skulle vilja till dubai i slutet av september, för sen när jag går in i Q1 på mitt jobb får jag inte ta ledigt/semester (alltså hela hösten låst)....
    kanske ska jag passa på att åka nu, men jag får ju ångest, att det ska hända mig ngt tänker jag på och det känns jobbigt på ngt sätt

• porchez
    muggles skrev 2010-09-22 16:27:43 följande:
     Jag tror att ENDA fördelen med fet hy är att man får mindre rynkor. Min mamma har dessutom inte heller rynkor att tala om (och hon har också haft fet hy förr, nu tror jag den är mer normal). Jag tycker bara att det är så mkt som ska göras redan när man går och lägger sig; plocka ur linser, tandtråd, borsta tänder, ... Och på morgonen är det ju äl-tester titt som tätt
    Är det sant? Strålande, men härligt att kunna se nåt positivt i allt
Svar på tråden Livets toppar och dalar