• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

Cicci, jag tycker du fick klok feedback av din make. Egensemester på hemmaplan är inte att förakta. Tycker det låter som om hjärtat talat-ganska högt också.
    Kram på dig!

• muggles
    MSW skrev 2010-09-22 19:42:16 följande:
    Hattis: Rationellt eller inte, tycker inte det låter som någon jättekonstig reaktion! Allra helst vill man väl att det inte ska vara något fel alls? Men nu när det här meddelandet har lämnats hoppas jag att det är  ett "enkelt" fel som är lättfixat och som fungerar på en gång! *stora stora kramar* Förstår att det är jobbigt att inte heller kunna stöta och blöta med maken! *kramar igen* Är väl på gott och ont att du är upptagen på jobbet, du hinner juh inte tänka så mycket heller då.. Det kan juh kännas skönt ibland!
    Hattis: jag håller med MSW i varenda ord ovan! Stora kramar!
  • passionsblomman

Hörni, programmet igår om vaginorna....

...ni måste faktiskt se det tycker jag!

Det var väldigt mycket att fundera över för vilken kvinna som helst. Det finns väl säkert på TV4´s webbTV gissar jag. Har ni inget annat för er nu på morgonen så tycker jag ni ska leta rätt på det. "Den perektaa vaginan" var det väl det hette tror jag.

• muggles

Cicci: stort lycka till på intervjun idag! Coolt att du fick så snabb intervju. Jag tycker också det låter som att stanna hemma och bara ta det lite lugnt med ansiktsbehandling (kanske egenlunch på stan?) mm är det rätta, klokt av din make. Jag har glömt skriva det men det är så bra att ni går till familjeterapeut och att det har förbättrat relationen! Bra att ni gör det lite kontinuerligt (en gång räcker ju liksom inte). Jag har sagt det tidigare men säger det igen: jag har kompisar där jag är helt övertygad om att de skulle varit skilda idag om de inte gått till familjeterapi.

• muggles

MSW: kan du inte åka buss till festen och taxi hem? Ev kan du dela taxi med ngn?

Porchez: ja som jag förstått det så får man mindre rynkor av fet hy. Det är förresten ofta så att första gången hos en terapeut går åt till att dra hela historien, först nästa gång kan man börja jobba med det. Det låter som att det är väldigt bra att du har tagit tag i detta!

• passionsblomman

Just för tusan! Lycka till Cicci!

Nu lite bilkörning, för att reda upp saker sambon glömt.
    Som att bilen skulle till verkstaden idag tex.

• Lapinette

Lycka till Cicci!!! Och skönt med semester på hemmaplan.

• Lapinette

Maken kom hem igår efter en träningskväll med grannen (det var första gången) och sa bara "du hade rätt" och jag visste med en gång vad han menade ... att grannen + fru genomgick IVFer för att få sin dotter - sju stycken!!!   Men jag kan mycket väl tänka mig detta om henne ... järnladyn som var så ilsk när han var gravid och uppenbarligen även när hon genomgick IVFerna (berättade hennes make). Självfallet dök då tanken upp igen om gav jag upp för tidigt? Frågade maken som övertygade mig om motsattsen.

Sen bestod min kväll om adoption för adoptionstidningen som kommer ut någon gång i kvartalet från AC kom igår. Läste där om åldersgräns på 43 år och att man vill förlänga medgivandena från 2 år till 3 år ... vilket innebär att man skulle kunna adoptera upp tills man är 46 år. Hmmm... om detta skulle ändras så finns det ju hopp för oss om ett syskon (om vi orkar och vill).

Svar på tråden Livets toppar och dalar