• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • kikki kikki

Hej!
    Har inte vart inne på några veckor men har haft fullt upp.
    Jag har haft massor av värkar och fått reda på att jag har GBS och mitt blodtryck åker upp och ner så jag får springa på kontroller varannan dag. ena dagen är trycket 150/100 och som idag 135/85.....har fått höga värden så dom kollar upp mina njurar och min lever så jag får lämna flera rör med blod varje gång.
    Idag fick jag iaf veta att jag öppnat mig 2 cm och dom gjorde en "svepning" så nu sitter jag bara och väntar på att värkarna ska dra igång igen.
    jag har fortfarande inte gått upp någe i vikt (vilket jag är glad för) men jag kan knappt gå längre för att jag har så jäkla ont.

Önskar att detta var över nu men jag är bara i v 37+3

• passionsblomman

AM, Ja just det! Vätskande eksem, hemorrojder och svårartad herpes tycker jag vore lagom -till att börja med.
    Voododroottning tycker jag låter spännande!

• fru AM

Hej kikki kikki! Du ska se att bebis kommer snart. Trist med alla jobbigheter!

• kikki kikki

ja den hade gärna fått komma redan förra veckan.....men nu fick jag en värk så då kanske det drar igång nu då.
    läkaren sa att det finns dom som fått barn bara 2 timmar efter en svepning......

• FruCicci

Hej alla godingar!

Tack för lyckoönskningar och tankebanor.
    Jag fattade ett beslut strax innan 24 i går att det är bäst att vara hemma. Efter den där ångest attacken borde ju jag bara gått och lagt mig och insett att så här ska det ju inte kännas om man vill åka någonstans. Man ska ju hoppa jämfota av glädje för att få åka 5 stjärningt lyxflygplan och komma till solen och värmen, men jag kände inte så.
    Nu har jag ångest med, för jag försökt se om jag kunde boka idag, men de gick ej att boka samma dag.. men det var väl tur det kanske....

Inskolningen går inte bra. Det har bett mig att vara där ytterligare, så vi får göra en lång inskolning. De ringde innan i förmiddags och sa att jag inte behövde komma än, eftersom hon just då hade varit lugn i 15 minuter o satt i sandlådan.... phuuuuu ska dit efter deras vila och se hur det går.

Interjun gick faktiskt bra. Jag var så lugn och ödmjuk och kände knappt igen mig själv. Jag orkade knappt genomföra den, men ibland när det är så - så briljerar man
    Han sa att det märktes att jag var akademiskt utbildad!!!!!!!! My god, det hör man ju inte ofta - aldrig! Undrar så hur han märkte det????????????????????????????????? Vågade inte fråga.
    Fick en länk på mailen nu, et personlighets test!
    100 frågor som man skulle svara ärligt på. My god igen! Jag gillar inte sådant, men samtidigt så kan det ju bli intressant att se resultatet.
    Jag är redan kallad till internju 2, i morgon, så det var ju nice och ganska positivt, men jag blir alltid misstänksam... typ, är det verkligen så få som har sökt tjänsten, varför så snabbt. Är det ingen som vill ha det där jobbet....

MSW, plugga på och bra skrivet till Hattis. Hoppas du hinner finna rätt på böckerna nu då innan A ska hämtas. Jag vill också bara leka, puss och gosa med mina barn och är nog i stadiet som Am var för ett tag sedan när man lämnar sina godingar i någon annans vård... hmmmm mina barn liksom, dem ska jag ta hand om och uppfostra....

PB, vilken F*T dag! Usch för häxan! Surt med jobbet. Men du/ni ska se att det löser sig snart ändå! Ibland är det ju inte meningen av någon anledning. Men jag fattade inte om häxan var chef för hans nuvarande jobb eller?

Lappis, ja tankar kommer och går! Så är det nog hela livet med det mesta....
    Men 7 IVF, vad roligt att de fick sin lilla flicka till slut iaf. Även om 10 IVF hade varit okej för dem, så har ju alla olika gränser, 3 var gränsen för dig....

AM, du är googleprinsessan iallafall för mig, inte så illa
    Spåkulan kanske du ska byta ut

Jag är helt snurrig. Måste posta nu.

• FruCicci

Men hur kunde jag glömma KIKIKIKI Spännande
    Ja svepning brukar ju göra sitt till, det brukar oftast gå väldigt fooooooort!

Med min dotter (nr2) så pillade jag på tappen och skulle känna själv hur mycket öppen jag var, det räckte för att de skulle braka loss ordentligt.
    Jag tror det är på G, KUL och lycka till!

• Telis

Oupsie, tusen tack för tumhållningen! Hoppas att den hjälpte.

muggles, har du fått tant?!

PB, trist att inte sambon fick jobbet.

Cicci, låter som rätt beslut att stanna hemma. Vad roligt med jobbintervju nu igen! Hoppas att du får det om du vill ha det!

Måste rusa, snart sångstund på ÖF. Puss och kram!

• FruCicci

Just det Mugglan, är det tant eller är det något annat som man kan får när man har blivit gravid, typ mindre blödning.
    Hoppas inte tant!!! Hoppas främst bebis!
    Men på ett sätt är det ju bra så ni kan börja med FET....

• kängu

Cicci, tycker du tog rätt beslut som stannade hemma! Härligt att intervjun gick så bra

PB- skit med sambons missade jobb

Svar på tråden Livets toppar och dalar