• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • MSW

Läser i fatt.. Härligt med frullans flum!! Och lapppis: vad gulligt med maken och flygbiljetter! Puss på er båda! Tänk vad bra ert barn kommer att få det!

• muggles

EA: jag tycker annars att din make har helt rätt i sin logik!

• muggles

PB: men vad skönt! Jag förstår ju att du inte tar det som ett besked men såhär utifrån låter det ju som att han har fått jobbet!

Klockarbol: håller med dig om råttgiftet.

Är det Frullans man som heter Sven och är inne och smygläser? El hur ska vi tolka detta mysterium?

AM: haha russinödla - ett nytt tråduttryck har nog myntats Jag tror att ENDA fördelen med fet hy är att man får mindre rynkor. Min mamma har dessutom inte heller rynkor att tala om (och hon har också haft fet hy förr, nu tror jag den är mer normal). Jag tycker bara att det är så mkt som ska göras redan när man går och lägger sig; plocka ur linser, tandtråd, borsta tänder, ... Och på morgonen är det ju äl-tester titt som tätt

• MSW

Pb: det låter juh positivt, men förstår känslan av att vilja ha det svart på vitt! Och jag gissar att fru Es tabbe nu är borttagen, för jag fattade ingenting!

• Lapinette

MSW - hon "försa" sig lite . Sånt som händer lite då och då. Smart det där med att ta bort inlägg.

• MSW

Idag fick jag komplimang för min engelska(!) då det satte sig en afrikan jämte mig på bussen från skolan till stationen.. Konstaterade också vad ovan man som svensk är vid att någon man inte känner pratar med en om man hamnar jämte varandra så.. men tänk vad mycket mer spännande människor man skulle möta.. (--- vad tycker ni om mina egen påhittade radbrytningar förresten?? ----) idag på lunchen pratade vi om att åka på någon hälsomässa ihop (typ allt från naturgodis till medium och seanser) tycker att sånt är faschinerande, även om jag inte vet ifall jag tror ett dugg på nånting, men nyfiken är jag!

• viktualia

Klockarbol - nu tror jag att jag måste inboxa dig.... hm...för nu kan jag meddela att jag räknat ut ungefär var du bor och jobbar... sån är jag...

Svar på tråden Livets toppar och dalar