• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

Klockarbol skrev 2010-09-22 13:46:19 följande:
    Jag hade en arbetskamrat som alltid tvättade håret i Yes citron.Håret såg ut att trivas med det men det doftade alltid nydiskat om honom ooch vi något tillfälle löddrade det om honom ute i regnet - mycket underhållande

• Fru E

PB-jo jag vet men jag vet inte hur lång tid det tar så jag skriver så länge

Lappis-ja på tal om att vara anonym eller inte

• muggles

EA: tur det var ett så vanligt namn!

Frullan: vad gör du hemma alldeles själv då? Jobbar inte du? Frågan om du rökt på el ej är mer ett uttryck i vår familj - när ngn är riktigt tokig brukar vi säga så "har x rökt på ellerrrr?" (tänk göteborgskt r)

Såg första avsnittet av Solsidan igår. Maken tyckte det var pinsamhetstv så han var tvungen att gömma sig bakom en tidning (fast han smygtittade). Han är så gullig när han tycker att det är pinsamt på tv Mkt igenkänning var det (ångest över att flytta ut från stan mm) men inga stora gapflabb än så länge men det kommer väl kanske?

• Fru E

Kom av mig i inläggshetsen så passar på att hämta andan

• Fru E

Har inte vågat fråga maken på Skype om killen svarade eller inte......

• Klockarbol

Lappis - nu har jag en svärmor som förutsätter att det är hennes vilja som gäller i allt men det är inte allt för vanligt att hon gråter dock.

Däremot så hälsade hon mig välkommen till familjen efter vigselceremonin...
    Vi har varit sambo i 23 år och har 2 barn, hus, kombi och hundar tillsammans. Jag hade ju faktiskt hoppats att jag redan hörde till familjen även om jag från gång till annan misstänkt att så inte varit fallet.
    Att jag inte "är vad hon önskat för sin enda son" har jag vetat sen första gången jag träffade henne. Med så många ord. Sen har hon påmint mig om det med jämna mellanrum.
    Förhoppningsvis slipper jag höra nåt mer om det nu iaf...

Svar på tråden Livets toppar och dalar