• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles

Lappis: härligt att han är så på!

• muggles

Piggelin förresten: vägen jag syftar till där galningen stannade är den rakan efter lagret, riktning bron (nu har jag skrivit lagom kryptiskt ). Du vet ju vilken jag menar och du kan nog fatta hur olämpligt det är att stanna just där. Bah.

• FruCicci

Diskmedel är ju fettlösande och bra på många sätt, jag har ju inte det i ansiktet jämt, men om det inte finns annat så är det ju bra att ta det ist för bara vatten.
    Jag har oftast bara mascara på mig, kanske puder vissa delar av året och då räcker det med badrumstvål o vatten.
    Har jag varit extremt hårt sminkad har jag tagit någon lotion för huden och kladdat på för att lösa upp allt smink, men jag avslutar alltid med tvål o vatten
    När jag var unga, typ 15 år, hade jag ACOs produkter, för det var det mamma använde, ansioktsvatten o rengöring. Tyckte det var jobbigt, så det blev en enkel utväg med vatten och tvår.

Bra poäng AM; det behöver verkligen inte vara dyrt, det vet jag. Ofta är väl de där dyra märkena inte så fantastiska, man betalar ju för varumärket.
    jag var på ngn behandling i våras på NK och så skulle jag köpa ögonkrämen, från Schweitx, endast 15oo kr för en ögoncreme, gahhh, inte min bud´get sa jag, då skulle hon tjata om hur dryg den var... mmmmm men inte riktigt min grej iaf

ahhhhhhhhhh har fortfarande inte bokat.... kanske skulle se över vad man kan behöva för sommarkläder, eller inga kläder alls i 40 grader....

• FruCicci

Lapinette skrev 2010-09-22 12:52:57 följande:
    Jösses, nu sitter min man och kollar på flyg till Seoul, mellanlandning, priser och planerar på hur vi ska uppgradera oss till business på hemvägen.

UNDERBARA maken

• FruCicci

Mamma och jag orsakade en krok förra veckan i blekinge.... jag bromsade in på en 70 sträcka för att svänga vänster, det är inte vanligt att man gör det där på den huvudleden, för det är en liten mini jord väg.... men jag skulle det iaf. Bilen bakom såg att jag blinkade och höll till höger om mig och fortsatte rakt fram, men de andra missade det så det blev en skön serie krock
    De var vansinna på mig, även att det inte var mitt fel och ville att jag skulle stanna, men hur lät är det mitt på vägen när man liksom har svängt redan. De tog reg nummer och ringde min pappa och sa att jag var en usel förare (hade hans bil)... sen kom det fram att det var länspolismästaren som krockat bla.... gahhh kunde ju varit en bättre person... hur så ringde jag tillbaka till honom sen och visade mitt deltagande och att jag inte alls försökte smita iväg o sa att jag körde mycket försiktigt med tanke på att jag hade 2 barn i bilen och en mamma

Galningar finns över allt! Särskillt i trafiken! 

• Lapinette

En fördel med adoption - mannen är precis lika involverad som kvinnan.

• muggles

Jag undrar om det är äkta...?

Cicci: läskigt! Låter ju verkligen inte som att det var ditt fel dock.

• Fru FruLLan

hej igen tjejer
    Sitter här svettig och luktar säkerligen inte hallonbåtar... men vem fan störs av det.
    jag är ENSAM HEMMA wiooooooo
    ungefär lika underbart nu som när man var tonåring
    fast det händer bra mer sällan nuförtiden....

ha ha ha
    Sven är liksom inget att fundera över
    lite vanlig idiotisk fruLlan humor bara.
    Jag syftade på han som jag är säker på heter Sven och som döljer sig bakom nåt nick här....
    Så inte alls så intressant eller viktigt heller.

Mugglan: no offense alls
    jag är i ärligheten jääävligt förvånad själv. Antingen har vel hjrärnskrynklarn skrynklat till mig ordentligt så jag blivit hyggligt normal???
    eller så är det åldern...
    eller så har jag barat vaknat upp ur dimman. vete faaan men håller med dig, jag är själv förvånad.

och jag har inte rökt på
    ha ha ha
    det är jag verkigen för gammal för... inte för att jag någonsin haft rätt ålder elelr intresse för sånt. men NU verkar verkligen för sent...

bla bla bla vad jag är... ja vaddå????

Lappis: Vad söt han är din make Och hoppas verkligen att du inte blir sjuk. Jag tycker alla runt omkring (inklusive vi) har varit så himla snoriga och ruggiga nu efter sommaren. Vad är det i luften egentligen. SD pesten eller?

Mugglis igen: Men vilken jävla jubel idiot!!!! gud jag hade blivit helt chockad och livrädd. Vilka galningar det finns.

Spännande med IVF er och FETar (eller FETs, vad kan det vara i plural?) jag kommer som sagt att hålla tummar och tår nogrannt och hårt.

frejan förresten: KUL med hundvalp och stora jätte kramar från mig i allt virr och stirr! Tänkte ta och inboxa dig!

Cicci: Hej! 40 grader låter nästan lite väl varm. 28 tycker jag vore lagom

• Fru FruLLan

Just det
    sorry att jag drog upp hela ansiktsvårds diskussionen igen. Men det är vel en del av mitt nya (främmande) jag att jag faktiskt börjat intressera mig lite. har som sagt alltid kört emd tvål och vatten men undrar liksom varför alla andra inte gör det. vad är det JAG har misat? varför kör alla andra med massa gojs. Kommer jag plötsligt vakna upp en dag och huden i ansiktet trillar av och jag ser ut som på V?
    Hmmm
    en svår fråga.

men om man nu skulle vilja veta vad man skulle behöva för prylar för sin hud. vad gör man då? JAG vet liksom inte eftersom jag tycker tvål och vatten varit bra.
    Så vem kan veta?

Svar på tråden Livets toppar och dalar