• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Fru FruLLan

Hej på er alla underbara tjejer och killar!

Jo då.... bli inte förvånade nu, men helt klart att det döljer sig nån liten Sven bakom nåt nick här... tro mig. Nån liten kille som är såååå intresserad av det här emd ÄL test, glada gubbar, pms och spottings, jo du bit i den du.... jag är er allt på spåren! Men min pms ska du inte få nys om grabben 
    tjohooooo

fan är jag helt knäpp eller ??+
    'man kan ju börja undra.

men ärligt talat tjejer
    hur mår ni denna underbara och soliga dag?
    Trallallallla
    det var vacker väääääder!!!!! trallallalal

Lappis: håller mina stora gubb tummar för att kön inte ska bli längre utan tvärt om. Juni är vel fantastiskt bra!!! Hurra!"!!!

Tinga: blir så himla glad så jag nästan börjar grina över dina tre krovskivor. Fy faaaan vad härligt. Förstår dock att du inte riktigt vågar ljubla än. men åhhhh vad kul att läsa.

nenne: hej hjärtat! vad otroligt ofantligt mysigt det låter som ni har med pricken. Åh vad underbart! och vilken fantastisk kille som sover så bra. Tror också att han kommer plana ut snart. och det här med namn... ja det har verkligen tagit oss 3 månader att bestämmas oss båda gångerna. det är verkligen jäääääätte svårt att besluta. Kolla bara in den vånda cicci hade länge. Men det blev ju kasla bra och det kommer det bli för er också. är himla nyfiken på de förslag du har, inboxa om du vill

Shit vad ni har snackat smink och hudvård. Shit jag gör alldrig något för min stackars hy. är helt ointresserad. Tvål och vatten är det som gäller.
    Däremot så ryckte jag ju upp mig lite förra hösten och började sminka mig igen. KUL! jag gillar att ha blivit liter mer "kvinnlig". Köpte helt ny uppsättning smink från Dior och det är verkligen super bra. Körde med YSL och Guerlain förr i tiden men är verkligen nöjd med Dior nu. 

varför ska man hålla på´med hudvård och hur vet man vad man ska ha? Skit dumma frågor säkert men jag är heeelt novis på detta! men kanske inte är för sent att börja.

fruE kommer hålla stenhårda tummar för att FETet går vägen. åhhh vad kul det skulle vara med lite pluss i tråden och särskilt pluss genom FET och IVF som jag tycker är på tiden.

Mugglis är du också på g med FET? PB? får hålla både tår tunga och tummar då för er alla.

Jäklarns blodig pitt skit för er som fått mens. nu kan det vara slut på mens i tråden för så där 9 månader tycker jag!!!!!

Näehe ni.

har suttit hela morgonen med föreningens ekonomi. Kul men mycket jobb. Så nu ska jag bege mig ut i den underbara solen och faktiskt springa
    Tro det eller ej!!!
    helt jävla otroligt. 
    Men jag rider så himla mycket bättre om jag har mer flås och muskler . och ridning mina damer det är LIVET det.

Puss på er era kokosbollar.

justd et kokosen hur är det med rösten?
    Hoppas du kunde rösta iallafall

ha ha ha
    'vrider mig av skratt och frustar.
    Fyyyy vad KUL jag är

eller

not... 

• Fru FruLLan

Men herre jääävlarns vad långt och ovettigt det blöev

näe återkommer efter rundan

puisssssss

• Lapinette

Frullan din jäkla galning! Heeeeeeeeeeejjjj! Härligt att springa i solen. Jag vill också ... men idag får jag nog ställa in min planerade träning .. har ont i hals och kropp. VILL INTE bli sjuk.

• FruCicci

Frullan, ha en skönt springtur! Jag hade inte orkat, pust!
    kram

• viktualia
    Fru FruLLan skrev 2010-09-22 11:52:51 följande:
    Men herre jääävlarns vad långt och ovettigt det blöevnäe återkommer efter rundanpuisssssss
    Puuuuuuuuuuuuuss på dig, knasboll!!!!
  • fru AM

Men alltså jag är helt förundrad över att så många använder "bara tvål och vatten". Det GÅR ju inte! Sminkar man sig, om än aldrig så lite så måste man ju ta bort det ordentligt! Min världsbild är skakad! (jag skojar lite, men inte helt och hållet).

Måste nu lugna ner mig med lunch

• Lapinette

Själv sitter jag och äter framför datorn .. jäkla tråkiga kollegor som inte har TID med lunch.

• passionsblomman

Lappis, det här med att kön kan bli längr, jag vet att du förklarat det förut och att jag antagligen är helt dum i huvudet, men HUR kan det bli längre kö för er när ni redan står i kön? Fan, de nya får väl ställa sig sist som alla andra? *får svenska ordningsarmbågar*
    Eller kan det plötsligt finnas färre barn eller vad är det jag inte fattar?

Iallafall: KLART maken ville kramas extra en sådan här dg! Det är ju fantastiskt att det faktiskt börjar hända grejor nu! HuRRA!

Och HURRA för Piff och Puff, falukorvar och matintresse! Jag blir alldles överlycklig!

Frullan, jo jag väntar på spraystart onsd 6/10, så då börjar behandlingen inför nästa IVF, som då bör kunna bli i månadsskiftet okt/nov. Jag hoppas nu på v44, för då har sonen nämligen höstlov.

EA och Mugglan, jag tycker vi ställer oss och håller varann i handen i stället.
    (Vi kan köra We shall overcoooome också när vi ändå är igång)

Mugglan, jag fick inga siffror inför IVF:en men frågade efter siffran sedan bara för att jag visste att de hade den. De sa 25-35% på det försöket och att det var bra siffror med tanke på ålder och allt. Så de har säkert kvar alla de uppgifterna ifall du vill fråga.

Det där partiet åkte förbi här och la massor av lappar i vår brevlåda. Jag eldade upp dem i kakelugnen. De fick också röster här men inte så många.

Nenne, vad skönt att Pricken sover så bra! Men AJ vad ont det gör i brösten när de äter för sent! Namnet landar ni säkert i, småningom.

Vad gäller djurnamn och människonamn så är det ju en tydlig trend att vi numera döper våra djur till namn som om de vore människor. En lika tydlig del i det hela är att djuren mer och mer även behandlas som om de vore människor. Inte så positivit för djuren som det kan låta faktiskt. Men så många Karo och Fido finns det inte längre iallafall.

• passionsblomman

AM, tvål och vatten vore döden för mitt ansikte. Jag som är så jäkla torr MÅSTE tvätta ansiktet med något milt-fast det får gärna vara med löddereffekt så det känns lite som tvål, för jag gillar inte mjölkiga grejor och bomullstussar. Men att inte smörja ansiktet efteråt vore omöjligt. Det stramar på direkten.

Fast smink är väldigt sällsynt nowdays. Först för att jag steg upp 03.50 på förra jobbet, nu för att vem bryr sig.

Svar på tråden Livets toppar och dalar