• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

mugglan - du har gjort mig nyfiken för jag har noll koll mellan vilka namn de väljer. Själva hade vi namndiskussion hemma hos min mamma i helgen och som vanligt kom vi inte på ett enda killnamn medan maken helt plötsligt tyckte att Anna som tjejnamn var suveränt.

• fru AM

Cicci, med flera. Man behöver inte köpa dyra grejer! Man kan tvätta med solrosolja - bara. Eller köpa Acos billigaste rengöringskräm. Det jag menar är att målar man på något smink överhuvudtaget så måste det ju av. Och vatten räcker nog inte utan en massa gnuggande. Och krämer behöver inte heller vara dyra.

Nu får ju alla sköta sin hy som de vill - det är inte det viktigaste ämnet att fundera över - men jag måste erkänna att jag blev chockad. Men jag kanske är helt miljöskadad efter att ha absorberat tjej-/dam-/skönhetstidningar i 25 år och dessutom jobbat ett tag med skönhetsprodukter. Jag ville bara påpeka att det inte är en kostnadsfråga.

• fru AM
    Lapinette skrev 2010-09-22 12:34:46 följande:
    mugglan - du har gjort mig nyfiken för jag har noll koll mellan vilka namn de väljer. Själva hade vi namndiskussion hemma hos min mamma i helgen och som vanligt kom vi inte på ett enda killnamn medan maken helt plötsligt tyckte att Anna som tjejnamn var suveränt.
    Har jag inte alltid sagt att din man har ypperligt god smak!?
  • muggles

EA: lät otroligt jobbigt att ni inte har kök ÄN! Jag skulle ha otroligt svårt att leva utan kök el badrum. Äter ni hämtmat varje dag då eller?

Vet ni vad jag råkade ut för imorse? Typ road rage fast inget våld iblandat. Jag kom körande i lugn och ro på en 70-sträcka med ganska mkt rusningstrafik. Satt där och lyssnade på radion och körde på ren rutin. Plötsligt ser jag hur bilen framför mig bromsar några gånger väldigt kraftigt. Jag förstod att han vill att jag skulle öka avståndet men det hann jag inte förrän han stannade bilen helt. På en 70-sträcka!!! I rusningstrafik!!! Han kliver ur bilen (och nu börjar jag undra om han kommer att komma fram och typ slå mig) och hojtar "HÅLL AVSTÅNDET". Väktaruniform hade han med. Jävla galning. Jag satt helt förstenad. Sedan körde han därifrån - i 60 km/h bara för att jävlas antagligen. Grejen var att jag hade inte speciellt kort avstånd, inte mer än alla andra i rusningstrafik. Och jag tror i efterhand att han inte hade speciellt mkt större avstånd till bilen framför sig. Men tänk om det hade blivit en krock bakom oss för att andra bilister inte hade sett att han stoppat mitt i vägen (det var enfiligt med väldigt mkt trafik åt andra hållet)? Tänk om det legat en lastbil bakom mig som inte hade lyckats få stopp med så kort varsel? Folk förväntar sig ju inte att ngn ska stanna helt på en 70-väg. Jag blir alldeles skakis när jag tänker på det. IDIOT kallar jag sådana. Man får ju för fasen tänka sig för lite vad det kan få för konsekvenser det man gör. Det hade väl räckt att han bromsat som markering och sedan väntat några sekunder så att jag hann reagera...?

• fru AM

Muggles: fy vilken galning. Läskigt! Han måste ha fått tuppjuck på något helt annat och så blev trafiken ventilen där det fick pysa ut. HAde ju kunnat hända vad som helst!

• Lapinette

mugglan - vilken jäkla galning! Det finns sådana idioter i trafiken. Har hört om kompisars, kompisar som blivit nedslagna och min kollega blev rejält utskälld, polisanmäld och jäkligt rädd efter att en cyklist hotat henne.

• muggles

AM: jag har alltid bläddrat förbi de sidorna i tjejmagasinen, liksom sidorna över grapefruktdieten och de senaste pilatesövningarna...

Förresten så höll jag på att krocka härom veckan också och det var iaf inte mitt fel. Jag svängde ut på en (annan) 70-väg från vår lilla gata och när jag svängt ut på 70-vägen möter jag en bil i min fil!!! Den idioten kör om en mopedist precis framför en (min) korsning - är inte det absolut förbjudet enl trafikreglerna? Som tur var hann han in framför mopeden precis innan vi möttes, annars vet jag inte hur det hade gått. Jag höll på att få hjärtattack iaf - inte nyttigt när man nästan är 40.

• Klockarbol

Hej tråden!

Idag bor jag och min feber i soffan, självklart är det en strålande vacker höstdag här jämfört med igår då det regnade något vansinnigt!
    Jag riktigt hör hur svampen i skogen skrattar åt mig *mutter*

Tänkte passa på att läsa ikapp förmiddagen medan jag äter lunch.

Freijis - Grattis till liten taxvalp  Även vi är hundfantaster och har för tillfället 2 uråldriga långhårs collie.

• Lapinette

Jösses, nu sitter min man och kollar på flyg till Seoul, mellanlandning, priser och planerar på hur vi ska uppgradera oss till business på hemvägen.

Svar på tråden Livets toppar och dalar