• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Tinga

BS - god natt!

Vickan - ja, det är fantastiskt vackert när solen skiner.

• Tinga

Jag hade ju tänkt lägga mig tidigt ikväll, men det är det ju redan för sent för; kan lika gärna vara uppe en stund till. Satt och jobbade till midnatt igår kväll; inte kul. Det finns förvisso saker att göra ikväll också, men det skiter jag ärligt talat i.

• Tinga

Imorgon ska vi förresten ha "trådmiddag". Några kompisar kommer hit, så först blir det Lappis lax med nöttäcke och sen blir det Telis amarettofruktsallad.  

• Hattis

Precis Tinga, det jag inte har hittat något om svårigheter att få foster att överleva och stanna kvar... halvsena MA beror ju som jag förstått oftast på kromosomfel. Men men, jag har förstås snickrat ihop en liten teori om att min dumma kropp som ju aldrig fattade att fostret dött så att jag fick skrapa ut det många veckor senare inte heller fattade riktigt ordentligt att det är normalt igen. Men äl har jag ju, glada gubbar och mf har passerat så jag förstår faktiskt inte varför jag ska äta skiten. Men å andra sidan så är det väl sällan man känner till orsaken till upprepade mf och det känns ju bäst att "göra något". Så nu gör jag det.

• Izzie

Nu kom maken hem och fixade tv'n. Scartkabeln var tydligen trasig och det var ju faktiskt inte Telias fel...

Hattis - Jobbigt med biverkningar, men det vore ju toppen om behandlingen löste problemet! Hoppas!

Tinga - Vad härligt att grabbarnas ätande äntligen börjar ta fart! Det gör mig så glad att höra vilken energi du verkar ha fått nu när problemen lättar! 

Fick ju några frågor ang mig... Blödningarna har fortsatt men de är minimala. Mkt mindre än en vanlig mens, men det blöder trots allt ff och det har gått en vecka nu. Har en tid imorgon fm på gyn på sjukhuset så jag hoppas så att jag kan få några svar. Vet inte om de kan se via ett VUL om det finns mer kvar som inte kommit ut ännu? Däremot känns det som att blödningarna blir mindre och mindre. Har ju annars väntat på att det ska komma ut. Men kroppen kanske inte fixar det själv? Fast tydligen ska det vara ovanligt när man inte kommit längre i graviditeten. Har inte tagit några mer test heller för förmodligen får jag ju + eftersom hormonerna dröjer sig kvar i kroppen. Hoppas att de kanske kan ta ett blodprov imorgon för att se hur nivåerna är. 

Det känns bättre nu än förra helgen, nu har jag ju hunnit smälta det lite, men självklart är jag ledsen. Ett mf är ju alltid ett mf och även om jag inte visste att jag var gravid så länge så hinner tankarna skena en hel del på en vecka...  Hoppas iaf räta ut några frågetecken imorgon, just nu vill jag bara bli av med allt så vi kan börja om på nytt...

• Hattis

Smart med trådmiddag! Fastnade vid halv åtta hos mig och blev rikigt sugen på förrätten som gjordes - sallad på chili- och citrusmarinerad lax, pilgrimsmusslor, räkor, avokado, papaya och koriander. Slurp vad sådant är gott.

• Hattis

Kram Izzie! Även om det är tidigt så är det klart att man blir ledsen! Jag har fått känslan av att hur mycket man kan se vid tidiga graviditeter delvis är beroende av hur ny/bra utrustningen är. Men hinnsäck och tjocka slemhinnor kan nog ses av de flesta tränade ögon. Håller en tumme för att du får se betydligt mera och att det blodet inte betytt något. Skönt att du ska dit imorgon.

• Hattis

Mer ego, min underbare make förstod att jag var riktigt ledsen när jag pratade med honom igår och idag väntade omsorg, kramar och röda rosor när jag kom hem från jobbet. Så trots att beskedet var trist så kände jag mig så himla lycklig. Har haft skojsiga helger med underbara vänner, roliga småresor och middagar inplanerade, har bytt till ett jobb som är roligare och har det på det hela taget så himla bra! Ovisshet är nog ändå värst "det är något fel" - gråt och tandagnisslan igår "det kan vara en tumör som kräver långvarig eländig medicinering" - jaja, det fixar sig. Konstig är man.

En liten otrevlig tanke som jag försöker mota bort är att om vi inte lyckas själva så kan det nog bli svårt att få adoptera om länderna inte betraktar det som hormonproblem utan som tumör=cancer=neverever att det skulle gå.

• Tinga

Izzie - skönt att få en ordentlig undersökning imorgon och svar på vad som händer. Lycka till! Kram!

Nu blir det sängen här; natti natti.

Svar på tråden Livets toppar och dalar