• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Izzie

Tack för omtanken! Nu är det dags för sängen här med! Tittar in imorgon efter sjukhusbesöket.

Kram o gonatt

• Klockarbol

Flera trista besked i tråden i dag, usch fy och blä  för jobbigheter
    Kram på er

Men även skojiga besked
    Piffar som äter och gillar dagis tycker vi om!
    Och trådbebisar är fantastiskt roligt! Stort lycka till Kikki

Här är det en usel dag. Mycket skyller jag på fullmånen som precis passerat - jag hävdar med en dåres envishet att många blir helskumma av fullmåne!
    Och dom har ringt mig allihop... Hela dagen...

Ena hunden är risig. Jobbigt med gamla hundar är det och väldigt svårt att inte nojja över råttgiftet som någon käck granne uppenbarligen har lagt ut nånstans.
    Jag frågade runt i eftermiddags men Nähädå, inte har någon använt råttgift inte.

Å andra sidan bor jag i en by där det aldrig förekommit mobbing i skolan, där inga barn har vare sig huvudlöss eller springmask - någonsin! Och där grannarna såg ut som om dom tänkte polisanmäla mig när jag en gång i tiden talade om att vår hund hade fått rävskabb.
    Dumma jag trodde jag var omtänksam som sa till eftersom en påtaglig smittorisk mellan hundarna förelåg.

Ja fy f-n, det är inte lätt att vara så dum som jag :s

• melondoft

Nu har jag lagt ut lite auktioner på Tradera och även några annonser på Blocket. Tänkte försöka bli av med lite "barnsaker" som bara är här hemma. Tar ju en del plats. ^^

• viktualia

Godmorgon!!

FREDAG!!!! Och jag ska after worka med mina kollegor!! tjohoooooooooooo!

Just nu råder frid i huset - Trollet sover och jag har hunnit fixa det jag tänkte under tiden han sover. Mys!

• fru AM

Godmorgon! Måste rusa ut på stan men tänkte bara skriva ett ord till HAttis först.

En av mina mammakompisar har samma diagnos som du kanske kommer få. Godartad tumör på hypofysen. I hennes fall har det medfört att kroppen blivit försatt i "amningsläge" hela tiden. Således har hon haft svårt att bli gravid, och även haft några missfall, men efter medicinering har hon fått två barn. Nu när hon inte ska ha fler barn har hon såvitt jag vet slutat med medicinen och får ibland mjölkstockning trots att det är jättelänge (läs år) sedan hon slutade amma. Det ska verkligen bli intressant att se om det är här "skon klämmer" för er, Hattis! Hoppas ni snart får en liten bebbe att snusa på! Kram

Kram till alla andra. Nu måste jag ut och köpa nya gympaskor till L. De jag köpte i våras går inte att stänga längre pga ihopluddat kardborreband ... Lagom kul att tvingas köpa nya när de bara ska användas en månad eller så. Dessutom måste de vara rosa ...

• viktualia

Och så lite hårdrock

Snart är Vickan i högform... Trollet har vaknat och sitter förvånat och tittar på youtubeklippen.. fniss!

• Fru E

Attans att man sitter i öppet landskap och inte kan slänga på yotube lite högt..........har just nu radio via telefonen i lurarna

• Fru E

Hattis-förstår att du är lite nere men samtidigt kanske "skönt" att få ett litet svar på varför det inte vill sig vad är planen nu?

Svar på tråden Livets toppar och dalar