• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Piggelin1

Hej hej,
    hinner inte med i ert tempo som vanligt, men ett inställt möte i fm & vikarien som är ledig, så har jag hunnit läsa några sidor iaf.

Vad gott att du bondade så bra med andra mammor ism föräldramötet igår, PB! Supertrist att mannen din inte fick jobbet, men jag tyckte iaf att det lät lite positivt det där med personalomsättningen, så jag tror också att han får jobb där så småningom!

Hattis, vad bra med besked, om än lite jobbigt.

Izzie, vad SKÖNT att allt var ute ur kroppen!

Lappis - vad skönt att det kändes helt OK med väninnan som är gravid!

Tinga - grymt med Piffs enning-mängder Kan tänka mig att det verkligen gör mkt för humöret om det går lite åt rätt håll för er nu. Åh, vad jag hoppas att det ska fortsätta så!

Snaily - vad GÖTT att vara hemma nu! Jag börjar längta mer & mer - tre veckors jobb till efter idag, sen är det min tur! Även om det fortfarande är mkt att göra på jobbet, så behöver jag tack & lov inte känna att jag måste jobba en massa kvällar/helger längre för att hinna med. Förrförra helgen kom jag på mig själv på söndagskvällen att jag inte behövde ha dåligt samvete för att jag inte satt &  jobbade ikapp då - det var väl typ ett år sen senast Underbar känsla!

Idag ska jag tom sticka tidigare - mannen & jag tänkte gå på bokmässan strax efter två, avverka ett par timmar där & sen hämta Amanda hos dagmamman. LYX!

• nennesjuttioåtta

iofs kände jag mig om en nyponros igår med, fast då hade jag en sån i brallan MED TAGGAR eftersom jag gick till BVC (3 km enkel) så det var nog inte alls så bra för mitt sargade underliv. Det kändes som en kaktus var på väg ut genom musen, fy satan. Och dum som jag är var jag lite väl nyfiken så jag skulle känna med ett finger sen i duschen om det var något på väg ut och glömde bort att jag även är sydd inuti (sprack ju inte bara till ändtarmen utan 2 ställen till snett åt sidorna, 4 cm var och 2 cm djupa) och fick dåndimpen av att känna alla stygn därinne och då kände jag bara fingertoppen. Åh hjälp, jag kommer aldrig bli normal igen

• viktualia

Ojdå!

Glömde att skåla för Hattis framtida barnaskara och för Nenne Nyponros!

*toddeilhooo*

• Piggelin1

Nennelainen - hej!
    Men blodpudding Det har jag inte ätit sen i bamba på 80-talet
    Hoppas allt är bra med Pricken! Vilken lyx att få sova så länge inatt!

• nennesjuttioåtta

Fru E - iiiih grattis till köpet!!

Tinga - nu har även jag läst om enningen GÖTTTTTT!!! Wohooo!!!!! Massor av varmaste kramar!!!!

PB – vad kul att det gick så bra och skönt med nya bekantskaper!!!!

• fru AM

KRAM till dig Izzie!

Koko: tack för tips men nya skor redan inhandlade! Inga stora utgifter i det stora hela. Jag passade även på att köpa underställ till barnen - sånt tar ju slut som smör i solsken senare.

Nu lite jobbsöksaktivitet-

• Piggelin1

Var & hälsade på kompisar häromdagen, som fick en pojk för lite drygt 4 veckor sen - oj, vad små de är! Men det var såååå himla mysigt/roligt att se hur A pysslade om den lilla pojken - hjälpte honom att öppna presenten & lade den sen i vagnen (där han stensov just då), hämtade hans snuttefilt, fällde upp suffletten på vagnen osv. Bådar gott inför lillasysters/-brors ankomst Vi pratade igår morse sen just om att det är en sån liten bebis som finns i mammas mage & då skulle hon pussa bebisen, dvs min mage

Hon är verkligen så himla go nu - jag var aptrött i morse (vaknade fyra & kunde inte somna om) & sa ngt i stil med "mamma är lite trött idag". A var mitt uppe i sitt pusslande, men sa direkt "Jag ska krama mamma"

Hon har helt snöat in på att pärla nu med - förra fredagen kom hon hem med sin allra första "pärlplatta" som hon gjort hos dagmamman. Är rätt imponerad, det krävs ju en hel del finmotorik för att få de där små pyttepärlorna på plats!

Helt annan grej - klarade mig från åderbråck förra graviditeten, men nu har de börjat visa sin fula nuna riktigt ordentligt, på insdian av ena knäet & lite låret liksom. Var & köpte ett par stödstrumpbyxor för 320 (!) spänn häromdagen & hoppas att de ska göra lite nytta. Just mina ben är en del av mig som jag alltid varit rätt nöjd med, så lite trist är det allt Samtidigt så var det väl bara en tidsfråga - båda mina föräldrar har haft hur mkt som helst & min syster med.

Okidoki, dags attg logga ur & sticka iväg på ett möte & sen är det HELG!

Ha det fint tjejer - jag kanske kikar in igen ikväll!

• fru AM

Fick förresten precis "Tack, men nej tack"-svar från den där resetidningen. De öppnade visserligen för frilansjobb där men jag vet inte. BAJS

• passionsblomman

fru AM skrev 2010-09-24 12:46:58 följande:
    Fick förresten precis "Tack, men nej tack"-svar från den där resetidningen. De öppnade visserligen för frilansjobb där men jag vet inte. BAJS

Ja, BAJS!

Men frilansa då? Vore inte det kul? Är du inte van att mång-eller fler-syssla?

• fru AM

Men jag vill ju ha ett jobb! Med arbetskamrater, fikarum och tilldelad tejphållare o häftapparat!

Svar på tråden Livets toppar och dalar