• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

Va??! Snöar det hos er nenne??!!

Maken vill nog att det ska regna i Stockholm imorgon så han "slipper" springa Lidingöloppet. Han har fortfarande inte bestämt om han ska springa. Jag tycker att han ska lägga ned så vi kan partaja min braiga vecka ikväll .

• nennesjuttioåtta

lappis – oh nej, kommentaren kom lite sent bara från snailys första inlägg, hahahaha! Här är det 14 grader iaf.  

AM 10.000-klubbens hedersmedlem?!?

• nennesjuttioåtta

oupsie – ja fy, jävla hundplågare (hahaha, "är du sådär...känslig, eller?" )

AM – såg du "Berg flyttar in" i onsdags, när hon var hos Gunde? Han är ju störtskön!

• Lapinette

Så det är till snaily jag borde skriva - snöar det??!! Fast det kanske inte är lika senstionellt i snailytrakterna som hos nenne.

• Ore

Ikapp efter en datorlös dag igår

Hattis: "Skönt" att ha fått ett besked i alla fall... Och efter vad AM skrev så låter det ju ganska lovande Håller tummarna för att det fixar sig nu!

Izzie: Vad bra att kroppen tagit hand om det själv, när det nu blev som det blev Och att det inte kommer vara något som ligger och stör på semestern, heller!

AM: Voodoo lät ju spännande, men jag tror ju ff att det är de dåliga vibbarna från Yasuragi-snubben som stör både spåkulan och nu googlandet. Hur går det för advokaterna?

Trist att du inte fick jobbet, hur har det gått med det andra jobbet? Hört något där? Håller tummarna för att du får din tejphållare och allt det andra snaaaart!

Och apropå jobb, tråkigt att PB:s sambo inte fick jobbet. Och riktigt illa om det är för att hans chef from hell lagt sin stora näsa där den definitivt inte har att göra!

Desto trevligare att umgås med andra föräldrar, och det här med fika låter ju som ett jättebra sätt att komma in i bygemenskapen bättre Superbra!

Nenne: Stackars dig och ditt sargade underliv Lillbjässen växer också, hör jag, härligt!

Cicci: Härligt med en bra intervju, låter som ett klokt beslut att inte åka till Dubai, som det verkar... Nog för att det är skönt att komma iväg och få miljöombyte, men för så pass kort tid kanske det nästan bara hade känts stressigt? Hoppas att du kan få litet lugn och ro, med ansiktsbehandlingar och liknande... Det kan även en duracell-kanin i kvadrat som du behöva, tror jag

Ouspie: Låter som det är ganska mycket för dig också, glöm inte att ta hand om dig själv mitt i allt som snurrar runt dig...

Tinga: Tjoho, vad kul med 'mer enning'! 

Och så var det den andra halvan av allt jag skulle kommentera, vad var det nu igen???

• nennesjuttioåtta

lapinette, hahah nä det är väl bara en sensation när det är plusgrader där?

• nennesjuttioåtta

Ore – visst syddes du som mig också? Hur lång tid tog det innan du var OK, tyckte du? 

Rent bajsmässigt funkar jag skitbra (konstigt att skriva rent i det sammanhanget), men det är ju inte som vanligt i känseln liksom. Pang bom gör det ont (ouch, vafan nu då?!? AAAH jag är nog bajsnödig aaaaaaaaah) och då gäller det att nysta till dass (releease meeee) och efteråt pirrar det oskönt i hela röven. Ska dä va på dette vise?

• nennesjuttioåtta

just det Izzie – vad tråkigt med MF men skönt att allt hade kommit ut! Samma hade ju jag (v 5), tror det sköter sig själv när det är så pass tidigt. Hoppas på snabbt plus nu!

• nennesjuttioåtta

ska packa också, vi åker till svårisarna i helgen. Undrar om det räcker med 40 blöjor?  

• Fru E

Snaily-här är det sooooool och skulle bli nästan 20 grader nice!

Nenne-det är en svår balansgång det där men samtidigt känner jag att jag vill umgås med dem eftersom det blir så ensamt annars, men visst är jag avundsjuk det ska jag inte sticka under stol med men det börjar bli mer hanterbart vissa dagar.
    Jag tror att din kropp kommer att läka finemang

Svar på tråden Livets toppar och dalar