• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

Am - Visste jag kunde lita på googlemästarinnan! Tack, tack!

• nennesjuttioåtta

en annan fråga, ni som donerat mjölk (PB?!?)
    Jag ska donera/sälja mjölk. Hon jag pratade med igår sa att jag skulle ta tre prover från olika gånger och å skulle de testa dem nästa vecka. Nu minns jag inte hur jag skulle lämna dessa prover. I vad? Och ska de också frysas eller räcker det med att förvara dem i kylen? Jag ringde neonatal men hon kunde inte svara utan jag skulle återkomma igen nästa vecka men tömde en tutte nu, efter att Pricken åtit färdigt och fått sprut i ögat, utan att ens klämma nåt på en halv dl som jag hann fånga upp i ett glas som jag sen hällde i en burk. Nu står den i kylen. Antingen kan jag ju frysa den till honom men det vore ju bra att ha ett prov klart, tänkte jag. 

• nennesjuttioåtta

men hörrni, det står (för eget bruk) att det är smart att dela upp mjölken i lagom stora portioner. Vad är en normal portion?!? Mina bröst har inga mått på sig, eller är det det blodådrorna är så synliga för? Ska det vara ml?

• melondoft

Nenne - jag är så fascinerad av er som har sprutande bröst som det inte går att få stopp på. Fick själv aldrig uppleva det då min mjölkproduktion aldrig kom igång. Men ibland är jag rätt glad för det. ^^

Har läst ikapp massor men glömt bort det mesta jag skulle kommentera.. :/ Nedrans...

Nu ska jag göra mig iordning. Blir middag på stan med min mammagrupp från Familjeliv. Vi firar ett år tillsammans. ^^ Så det blir barnfri middag. *mys*

Trevlig kväll allihopa, får se om jag hinner in senare!

• FruCicci

Hej,

ni har skrivit som bara den idag ser jag.... har bara hoppat hit och dit och försökt få en sammanfattning...

Jag har varit på intervju och genomgång av personlighets test idag, de vill ha mig till tjänsten och jag ska träffa företaget nästa vecka. (har varit hos rekryterings konsulterna nu)
    Ytterligare en på samma företag har kontaktat mig, så jag verkar vara "het" vilket är kul.
    Är de desperata att få dit mig så ska de få betala för det med
    Känner mig helt skakig, det har gått så fort allt så jag är helt paff. Och misstänksam... hmmmm Sen hade jag inte tänkt byta jobb nu, utan se till att mina barn o vår familjmår bra först och att alla vardagliga rutiner funkar, då är det bästa att vara kvar på sitt nuvarande jobb (där jag även hade tänkt gå ner till 75%).

Jag ska se om personkemin mellan mig och företaget stämmer och sedan om den gör det så ska jag verkligen se till att få en hög lön och förhandla till mig minst 6 veckors semester etc, önska mig lycka till

Stridspitten har hört av sig och jag gick inte vidare där, vilket är skönt på sätt ochvis, det var inte min cup of tea riktigt. Det jag gillade var närheten hem o till barnens dagis Kanske man inte ska ha som prio när man söker jobb...

Önskar alla en trevlig helg!

Förlåt ego inlägget... jag ska återkoppla sen

• muggles

Tralalalaalaaaaaaaaaaaaaa... känner mig så plussitiv idag!!!!

• BrudSommar2006

Mugglan vad är det som händer???!!! Va? Va? Va? !!!

Svar på tråden Livets toppar och dalar