• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

nenne  - blir det första besöket hos svårisarna för Pricken?

EA - ja, det är ju trist om man förlorar sin vänskap pga avundsjuka men samtidigt är det svårt att rå på ens känslor. Själv har jag inte haft så svårt med att andra blir gravida förutom kanske när jag precis fått veta det.

• Fru E

Lappis-jamen det är just det att nu har jag vetat om det sedan början av sommaren dvs det har sjunkit in och blivit en del av vardagen vilket jag tror gör det liiiiiiiiiite lättare

• nennesjuttioåtta

lappis – nä, de var här dagen efter vi kom hem från BB. Då tog hans pappa beslag på honom en timme och P fick slita honom ur famnen på honom så att svårmor och hennes syster också fick hålla en liten stund innan de åkte. Så jag får väl inte se min son på hela helgen, är jag rädd.

• nennesjuttioåtta

EA – jo när man får veta det är det ju värst, men jag mådde alltid så dåligt efter att man hade setts. Fast det var ju jag. 

• Fru E

Nenne-jag mår ju inte topp precis hela tiden vi ses och jag är grymt avundsjuka på dem varje dag och tänker varför inte vi men samtidigt klarar jag inte av att vara så ensam som jag varit de här veckorna utan att ha dem att prata med. Kluven sits....

• snaily

EA
    Tycker du är stark som orkar umgås med alla gravida och småbarnsfamiljer, helt naturligt att det känns jobbigt ibland! Kämpa på och snart är det ni som gör någon annan avundsjuk!

Lappis
    Just det, det har snöat här på högre höjder iaf. Här i byn är det bara blött blött och kallt kallt.

20 grader EA, det är verkligen ett avlångt land det här...

Nenne
    Ha så trevligt hos svårisarna och se till att få med er Pricken därifrån när ni ska hem sen!

Kortast möjliga hundpromenad och handla mat står på agendan nu...

• Lapinette

nenne - ha så trevligt hos svårisarna!

snaily - förstår om du inte vill gå ut...brrrrr...!!!

EA - ja, det är svårt att se när alla runt omkring en lyckas. Det var därför så jäkla skönt igår när jag enbart kände en enorm glädje för min kompis. Inte ens ett litet sting av avundsjuka. För jag ska också bli mamma en dag .. det är jag säker på!

• viktualia

pling!

Grattis AM till 10 000 och så måste jag starta nån slags "heja på AM"-kampanj! Du är ju ASBRA det är bara de dumma arbetsgivarna som inte fattat det! Eländigt!

Nenne - mitt underrede gick ju också sönder, om än mycket mindre än ditt... Jag kunde gå ok efter 10 dagar men ont och konstigt var det längre än så. Och fortfarande stramar det om jag sätter mig på huk (vilket man ju gör när man tex plockar äpplen.. hm.. så jag har fått ta med mig sittunderlag ut för att slippa otäckheterna).

Vädret - här är det varmt och kvalmigt... gick utan jacka t o r affärn.

Ego - ska snart dra till jobbstan på aw... och hålla mig stora käft STÄNGD om jobbsökeriet... blir en svåris...

• Lapinette

Vickan - lycka till med att stänga käften (I know how hard it is ).

• viktualia
    Lapinette skrev 2010-09-24 14:54:33 följande:
    Vickan - lycka till med att stänga käften (I know how hard it is ).
    TACK!!! jaaa shittans.. efter lite vin och grejs... ujuj!
Svar på tråden Livets toppar och dalar