• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

BTW hade de 2000 sökande till tjänsten ...

• nennesjuttioåtta

2000 sökande! Jag vill också att du ska ha ett trivsamt jobb med egen häftapparat och kö till skrivaren! 

• nennesjuttioåtta

just det  PB, fan vad trist att han inte fick jobbet men han kom ju långt så de har ju honom säkert i åtanke när de behöver fler!

Snaily – ja men herregud, jag tyckte inte alls han var svår att se på att det var en mycket sympatisk snigelman! Tror vi skulle trivas alla 4 (6!)

Piggelin – inte långt kvar nu1 Woho! Gulle-Amanda, vad kul!!

• nennesjuttioåtta

Pricken hade förresten ökat med 1,5 cm på längden till 60,5 cm samt 5940 g tung! Proportionerlig och snygg!

• nennesjuttioåtta

hur ger ni D-dropparna (alltså när de är så här små)? rätt i munnen eller med sked eller?!??! 

• Fru E

Lappis-tack tack får jag inte en bebis så är detta ett bra substitut

Nenne-heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

• Fru E

För övrigt har jag tagit mig i kragen och börjat "orka" umgås mer och mer med gravida väninnan, klappade hennes fina mage igår och ska nog dit och hålla henne sällskap ikväll *lite stolt är jag över mig själv men bara liiiiite*

• Fru E

AM-näemn bajs är bara förnamnet! Finns det många jobb att söka?

• Oupsie

Hallå i tråden! Var tvungen att rusa härifrån sist jag var inne och nu kommer jag knappt ihåg vad det var jag skulle kommenter, som vanligt...

Porchez, vad skönt att du ser fram emot nästa besök hos din kurator och som någon annan påpekade, första besöket blir ju ofta mycket bakgrundshistoria, men det är ju för att du ska kunna få den hjälp som du behöver. Hoppas så att kuratorn kan hjälpa dig att reda ut allt. Kram!

Tinga, mer enning! Helt fantastiskt vad glad jag blir för er skull! Hoppas verkligen att ni har kommit nått vändpunkten nu och att det bara kommer att gå framåt. Sen förstår jag att du känner dig lite luttrad och inte vill hoppas på för mycket, men det låter ju toppen att du kan njuta av nuet och att allt känns bra nu .

Oms, ska inboxa dig!

Izzie, det låter ju verkligen som det näst bästa alternativet. Skönt att du känner dig redo för nästa försök .

PB, fy vad tråkigt att sambon inte fick jobbet. Det lät ju så lovande! Men förhoppningsvis står han längst fram i kön till nästa gång. Men vad kul med sociala mammor på klassmötet .

Själv känner jag mig helt slut och otillräcklig. Ibland verkar det som att allt ska göras på en gång. Min syster har det lite kämpigt för tillfället och jag känner inte att jag kan vara den hjälp och det stöd som jag önskar vara. Samtidigt blev det plötsligt jättemycket som ska göras i skolan, och de som ska bygga huset vill ha en massa besked om tillval och grejer som jag helst vill kolla upp ordentligt. Samtidigt som jag är trött och har svårt att sova ordentligt. Vaknar av foglossningen så fort jag ska vända mig i sängen och har svårt att hitta en bekväm sovställning. Jaja, det löser väl sig.

• Oupsie

Åh, Hattis glömde jag ju . Förstår att det känns jobbigt att få besked om en sådan sjukdom, men förhoppningsvis kan du få bra hjälp och att det ska göra att ni kan få en bebis! Stora kramar!

Svar på tråden Livets toppar och dalar