• Orsakullan

Augustibrudar 2010 forts...

Förra tråden stängdes ner så jag tar mig friheten att göra en ny!

Vi gifter oss:
    7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10
    Katarina Michael  
    Orsakullan
    Kalmarbrud75

8 augusti
    Liilly

13 augusti
    Romaste
    Jenny Åström

14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler
    Huslycka

Jenny Malmö

21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson
    Pernillamo

28 augusti
    cplusj
    Pemzan
    Tjena
    VB blivande VD
    fryser

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 15:22
    7 augusti
    Brud73

21 augusti
    evejo427

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 20:59
    7 augusti
    Fru Ekholm

21 augusti
    Irish

28 augusti
    Brallis 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-28 14:00
    3 augusti
    MsNL

7 augusti
    evejo 427

21 augusti
    Brud73

28 augusti
    0Maria0
    MissGiggle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-10 18:04
    21 augusti
    Bride in leather
  • Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...
  • Astro
    VB blivande VD skrev 2010-07-22 22:05:39 följande:
    skriver inte så mycket men kollar tråden flera gånger om dagen idag har jag blivit provsminkad och är jätte nöjdi tisdags var vi och pratade med fotografenska ta mig en tur och diskutera tårtan i morgon, på måndag ska jag till frisören och diskutera lite detaljer på tisdag ska jag iväg och få lite pedikyr tänkte gå till lokalen någon dag och kolla igen har shoppat lite onödiga grejer att ha till bröllopet letar efter ett ordensband som det ska stå cermonimästare på i stället för toastmaster men får nog ge upp för jag vill ha ett grönt band inte baby blå/rosa eller vaniljvit.... hur gick det?
    Ordensband, vad roligt!!! Det vill jag oxå ha på festen. Tror du inte man kan köpa vilket band som helst i någon tygaffär och sedan själv skriva på det?
  • trollsländebrud

Jag ska gifta mig den 14/8 i år! Igår blev jag hippad! Det blev en verkligen en dag min anda! Jag blev kidnappad hemifrån av mina systrar som satte på mig en skylt där det stod" here comes the bride to be" + ett diadem med röda horn och en röd slöja på + ett par "drinksolglasögon" = ett par solglasög som var formade som två drinkar. Jag fick även ett bakd runt midjan med burkar fastsatta på bakom (som man brukar göra på bilar för nygifta par) - det lät en del. Jag tycker inte mycket är pinsamt- jag kan göra bort mig ganska rejält och bara skratta åt det- vad annat kan man göra? Jag tyckte det var roligt. Sen bar det av till TGI Fridays för lunch (jag ÄLSKAR Fridays- ska jag gå ut och äta går jag helst dit) där fyra av mina vänner slöt upp. Sen blev det spa där jag fick helkroppsmassage och ansiktsbehandling! Min vänner bubblade i bubbelbad jag bubblade också lite efter min behandlingar. Sen åkte vi till Josefinas på djurgården och tog en drink och sedan blev det picknick på djurgården och vi hade sån tur- tvärs över där vi satt på andra sidan vattnet började någon helt plötsligt spela KENT! (MITT abslouta favoritband- har en kenttatuering i nacken) Roligt- oplanerat inslag. :) Kvällen avslutades på grönan med femkamp och lite bergochdalbanor! :) En toppendag allt som allt! Jag är jätteglad att mina systrar- som planerade allt - verkligen känner mig och inte hade planerat några förnedringsgrejer. Jag har inget emot pinsamheter men jag gillar inte förnedringsgrejer- förstår liksom inte vitsen med det. Det känns bra att vi nu kan koncentrera oss på bröllopet fullt den tid som är kvar och slippa oroa sig för möhippa&svensexa ( min m2b fick sin svensexa i lördags- paitnpall och grillkväll ute i skärgården och sedan utgång). 
     Det var också skönt tycker jag att dom itne försökte supa mig full eller så - visst drack jag en del men jag blev knappt berusad- det tyckte jag var skönt- särskilt idag! :)

• LindaAndreas

28/8 är det dags för mig o min sambo Allt är nästan klart, bara lite detaljer som ska bekräftas, men inget som stjälper allt om det inte funkar.

• Sörön10

Åå det verkar som att det äntligen löst sig med solist för oss! Håll tummarna! Det ställer till det lite på andra plan och blev rätt dyrt, men vi hoppas det är värt det!! Håll alla tummarna! 7/8 närmar sig med stoooormsteg!!

• 23maj2009

Sörön10 skrev 2010-07-28 14:49:39 följande:
    Åå det verkar som att det äntligen löst sig med solist för oss! Håll tummarna! Det ställer till det lite på andra plan och blev rätt dyrt, men vi hoppas det är värt det!! Håll alla tummarna! 7/8 närmar sig med stoooormsteg!!

Ja om det är 17 dagar för oss så är det ju bara 10 dagar för er :)
    *pirrigt*

• Annika Hbg

träffade vår vigselförättare igår, hon är helt underbar och härlig, hon kommer att hålla i en perfekt vigsel. Nu är det bara vädret som måste bli fint eftersom vi ska hålla den ute. Efter mötet så känns detta på "riktigt". har nog mest känts som att jag bara planerat en fest tidigare men nu börjar jag förstå att vi ska gifta oss.

Förlovningsringarna är lämnade för putsning och M2B ska få ingraverat vårt vigseldatum i sin.

Jag gick till Affären där vi beställt tärnklänningarna, det har blivit fel i beställningen och bara en har kommit. Superpanik. leverantören har gjort fel men de håller på att sy upp en ny och ska skicka den med express, det är bara lite över 2 veckor kvar och den ska även bli insydd för att passa. Gud nåde dem om den inte hinner komma i tid. Kände mig som värsta Bridezilla när jag fick frispel i affären igår.

Annars tror jag att allt är på banan.

M2B ska få sin svensexa på lördag och han vet inget, misstänker men vet inget. jag har lämnat vår extranyckel och de kommer inspringandes kl halv sju för att kidnappa honom. måste komma på en ursäkt till att jag ligger påklädd i sängen. vet vad han kommer att få göra och han kommer att ha en helt fantastisk dag. 

Jag har fjärilar i magen inför den 14:e

• 23maj2009

Annika Hbg:
    Haha.. ska du ligga där bredvid honom med kläderna på!! hmm.. halv sju.. har du inget skäl att kliva upp tidigt och läsa morgontidningen eller nåt?

Jag har inget hört om min sambos svensexa..är riktigt nervös att de missar honom..
    Karlslokar..vet de inte att jag vill veta :) *nyfiken*

• Annika Hbg

23maj2009:

Hihi har ju inget annat val, har inte lust att 20 karlar ska se mig naken

jag är glad att jag vet, man är ju väldigt nyfiken. var lite rädd att de fixat en strippa men som tur är så blir det ingen

• Astro
    Annika Hbg skrev 2010-07-29 11:35:43 följande:
    23maj2009: Hihi har ju inget annat val, har inte lust att 20 karlar ska se mig naken jag är glad att jag vet, man är ju väldigt nyfiken. var lite rädd att de fixat en strippa men som tur är så blir det ingen
    Hävda att du fryser och sov i t-shirt/nattlinne/pyamas .
  • Superstarfia

Oj va länge sen de var jag skrev..

Livet blir inte alltid som man tänkt, fick ett missfall i förra veckan som slängde omkull oss båda rejält och vi ligger väldigt mycke efter i planering och fix just nu..

men med 1,5 vecka kvar så är jag faktiskt inte ett dugg nervös, utan litar helt på att alla sköter det dem ska.. men nervositeten kommer väl när jag sitter hos frisören.. :)

Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...