• Orsakullan

Augustibrudar 2010 forts...

Förra tråden stängdes ner så jag tar mig friheten att göra en ny!

Vi gifter oss:
    7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10
    Katarina Michael  
    Orsakullan
    Kalmarbrud75

8 augusti
    Liilly

13 augusti
    Romaste
    Jenny Åström

14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler
    Huslycka

Jenny Malmö

21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson
    Pernillamo

28 augusti
    cplusj
    Pemzan
    Tjena
    VB blivande VD
    fryser

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 15:22
    7 augusti
    Brud73

21 augusti
    evejo427

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 20:59
    7 augusti
    Fru Ekholm

21 augusti
    Irish

28 augusti
    Brallis 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-28 14:00
    3 augusti
    MsNL

7 augusti
    evejo 427

21 augusti
    Brud73

28 augusti
    0Maria0
    MissGiggle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-10 18:04
    21 augusti
    Bride in leather
  • Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...
  • Orsakullan

Är det fler som ska gifta sig utomhus? Med eller utan partytält? Hur gör ni med musiken? Vi har fått låna ett partytält (mer ett tak egentligen) eftersom vädret är ostadigt och troligtvis kör vi inspelad musik. Kort ceremoni iallafall så vi får hoppas på att vädrets makter är på vår sida!

• Sörön10
    Superstarfia skrev 2010-07-29 11:44:53 följande:
    Oj va länge sen de var jag skrev.. Livet blir inte alltid som man tänkt, fick ett missfall i förra veckan som slängde omkull oss båda rejält och vi ligger väldigt mycke efter i planering och fix just nu..men med 1,5 vecka kvar så är jag faktiskt inte ett dugg nervös, utan litar helt på att alla sköter det dem ska.. men nervositeten kommer väl när jag sitter hos frisören.. :)
    Beklagar. =( Hoppas ni är ok! 
  • Sörön10
    Orsakullan skrev 2010-07-29 14:21:50 följande:
    Är det fler som ska gifta sig utomhus? Med eller utan partytält? Hur gör ni med musiken? Vi har fått låna ett partytält (mer ett tak egentligen) eftersom vädret är ostadigt och troligtvis kör vi inspelad musik. Kort ceremoni iallafall så vi får hoppas på att vädrets makter är på vår sida!
    Jepp. Vi ska vara ute. Vårt krux är att vi ska ut på sjön också så storm och regn går bort. Isf är vi i en kyrka! 

Oavsett har vi akustisk musik. Inledning och avslutning på gitarr och fiol. Psalmer kompas av gitarr. Soloinslagen blir ackgura å sång. 

Kanske spelar gitarristen hellre på flygel om vi blir inomhus. 

• VB blivande VD

Superstarfia skrev 2010-07-29 11:44:53 följande:
    Oj va länge sen de var jag skrev.. Livet blir inte alltid som man tänkt, fick ett missfall i förra veckan som slängde omkull oss båda rejält och vi ligger väldigt mycke efter i planering och fix just nu..men med 1,5 vecka kvar så är jag faktiskt inte ett dugg nervös, utan litar helt på att alla sköter det dem ska.. men nervositeten kommer väl när jag sitter hos frisören.. :)

vad jobbigt!

skönt ändå att inte vara så nervös.

• Liilly

Har inte hittat den nya tråden förrän nu... å andra sidan har jag inte letat så mycket. Vi hade helt glömt att boka brudbukett så det har jag gjort idag. Blir Kallor som man håller i famnen. 500 :- vad kostar era blommor?

Har dessutom inte haft en tanke om att man ska gravera in ringarna... Hinner man göra det innan bröllopet den 8e? Det känns lite knapert faktiskt så misstänker att vi får ta det efter bröllopet... De erbjöd inte att gravera vigselringen när jag köpte den så därför tänkte jag inte på det...

Fattar ni? Snart kommer vi bli gifta brudar hela gänget! Såå underbart!

Idag ska jag till min frissa och få håret uppsatt... Vet inte alls vad jag är sugen på. Min m2b vill att jag har heluppsatt medan jag tror jag vill ha halvuppsatt med lockigt hår ner på höger axel, men jag är inte säker... Kluven är ordet...

• VB blivande VD

min bukett kostar ca 1500 tycker det är dyrt men det verkar inte gå att undvika om man inte vill ha en handbunden

konstigt att dom inte frågade när ni köpte ringarna, tror hon sa att lämna in i efterhand skulle ta 3-4 dagar till oss men å andra sidan så är det ingen som ska titta i ringen så gör det efteråt om du är orolig att inte hinna få tillbaka ringarna....

• apan80

Här vill jag också vara med!

Jag och min A gifter oss den 14/8 i Uppsala.

Undrar om någon annan här är så oförberedd som jag är? Jag har inte ens en brudklänning än! Gaaah!

• Fru100807

Jag vill oxå vara med!

7/8 i Ornö kyrka.

• EnilemmE
    apan80 skrev 2010-07-29 20:35:19 följande:
    Här vill jag också vara med! Jag och min A gifter oss den 14/8 i Uppsala. Undrar om någon annan här är så oförberedd som jag är? Jag har inte ens en brudklänning än! Gaaah!
    Min klänning ska sys upp av en sömmerska och jag tror inte hon har börjat än. Det skulle ta henne ca 3 veckor och sy den och vi gifter oss om 4! Jag kommer att gå som på nålar!!
  • Katarina Michael

VB blivande VD skrev 2010-07-29 20:32:18 följande:
    min bukett kostar ca 1500 tycker det är dyrt men det verkar inte gå att undvika om man inte vill ha en handbunden konstigt att dom inte frågade när ni köpte ringarna, tror hon sa att lämna in i efterhand skulle ta 3-4 dagar till oss men å andra sidan så är det ingen som ska titta i ringen så gör det efteråt om du är orolig att inte hinna få tillbaka ringarna....
    Min kostar 600-800kr och är inte handhållen och har dessutom kallar i sig. Droppformad, dock är dem jag går till väldigt väldigt billiga men gör ändå ett kanonjobb! Varit nöjd med andra blommorarregmang jag köpt hos dem.
    apan80 skrev 2010-07-29 20:35:19 följande:
    Här vill jag också vara med! Jag och min A gifter oss den 14/8 i Uppsala. Undrar om någon annan här är så oförberedd som jag är? Jag har inte ens en brudklänning än! Gaaah!
    Skit, jag köpte min för 10 månader sen :-P Hittadeden så de var lika bra att slå till direkt.

Vi ska gifta oss utomhus, men har ett 70kvm stort partytält att vara i, vi räknar inte med bra väder, så kan man bara bli positivt överaskad. De som oroa mig mest med  regn är hur man ska göra med fotografering.

Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...