• Orsakullan

Augustibrudar 2010 forts...

Förra tråden stängdes ner så jag tar mig friheten att göra en ny!

Vi gifter oss:
    7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10
    Katarina Michael  
    Orsakullan
    Kalmarbrud75

8 augusti
    Liilly

13 augusti
    Romaste
    Jenny Åström

14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler
    Huslycka

Jenny Malmö

21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson
    Pernillamo

28 augusti
    cplusj
    Pemzan
    Tjena
    VB blivande VD
    fryser

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 15:22
    7 augusti
    Brud73

21 augusti
    evejo427

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 20:59
    7 augusti
    Fru Ekholm

21 augusti
    Irish

28 augusti
    Brallis 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-28 14:00
    3 augusti
    MsNL

7 augusti
    evejo 427

21 augusti
    Brud73

28 augusti
    0Maria0
    MissGiggle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-10 18:04
    21 augusti
    Bride in leather
  • Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...
  • Superstarfia

empa83 skrev 2010-08-01 13:20:24 följande:
    så alla vill ha pojkar??? färgen på stumpebandet ska man välja efter vilket kön man vill ha på sitt första barn... jag måste få en flicka innan min syster blir gravid igen för vi vill ha samma namn... så jag ska ha rosa;)

Fast så säger väl egentligen inte seden.. grejen med att man gjort ett blått band på strumpebandet har att göra med something blue...

jag skiter fullkomligt i vilket kön de blir på mitt första barn, så länge jag får ett och det är friskt..

• empa83

den informationen har jag fått av en gammal tant iaf;)

självklart är väl att man kan få och att det är friskt viktigast, var absolut inte så jag menade! Själv kan jag med stor sannorlighet inte bli gravid utan behandling av endomentrios först, men det tar jag när det väl blir aktuellt, eller rättare sagt läkarna gör det...:( 

• Superstarfia

empa83 skrev 2010-08-01 15:08:53 följande:
    den informationen har jag fått av en gammal tant iaf;) självklart är väl att man kan få och att det är friskt viktigast, var absolut inte så jag menade! Själv kan jag med stor sannorlighet inte bli gravid utan behandling av endomentrios först, men det tar jag när det väl blir aktuellt, eller rättare sagt läkarna gör det...:( 

Det finns gamla tanter som påstår att rött betyder att man haft sex med brudgummen vilket är en myt så allt som gamla damer säger behöver inte stämma..

• empa83

joooo tanter har alltid rätt;)

Kanske jag ska ha något rött på mig då.... =)

• Superstarfia

haha..

ja, mina tärnor ska ha rött.. vilken slampig brudgum jag har..

iof brukar jag och min kompis säga att vi kommer i tvåpack.. vi går alltid på maskerad som dubbeltwix...

• empa83

hahahaha, vad roligt!

Härligt med en slampig man, grrr ;)

• Bride in leather

Jag blev hippad igår:)Vi var först i Lund där jag fick på mig en djävulsoufit bestående av röd klänning och röda horn med slöja,samt en piska och handbojor.Fick även på mig en gul väska där det stod Kattis Möhippa,den var laddad med cider,läsk,tuggummi,halstabletter och plåster samt en lapp från min kompis som inte kunde vara med.Vi gick ner på Stortorget och tog en cider sen vidare med bussen till Dalby för vidare transport med bil upp till min kompis barndomshem där grillning,lekar och uppdrag tog vid:)Jag skulle rita en stor snopp på ett papper.Efter ett tag kom kompisen ut med en plansch som hade en kille på sig.Där skulle jag sen fästa snoppen så bäst jag kunde med en scarves för ögonen:)Både uppåt och neråt.Fick den nästan rätt under många glada skratt:)Sen tog de fram ett papper där de skrev ner några olika ord och med dessa ord skulle jag sen skriva ihop en dikt på 3 minuter,jag som inte alls är bra på det fick ihop det på 1,43 haha och den ska sen läsas upp på bröllopet.Sen fick jag fingerfärger och på 30 sekunder skulle jag måla min m2b,det blev grymt bra*s*.Under tiden grillades det fläskkarre och kokades nypotatis och vi drack cider/läsk.När maten var färdig så gick vi in och åt.Vi hade förutom köttet och potatisen även sallad,bearnaisesås,chilidressing.
    Cider,öl,läsk,snapsar av olika slag till detta.God mat och roligt sällskap.Efter maten var det dags för studsmattehopp,herregud säger jag bara vilken grej man flög som en vante emellanåt haha.Godis,chips,ostbollar(som är min favvo)dukades fram tillsammans med mer dricka bland annat någon limesprit från Thailand,mums.Vi kunde sitta ute ganska länge men sen när det blev för kallt gick vi in och fortsatte.Efter ett tag påbörjade vi sminkningen samt hårfixandet.Som tur var hade jag med ombyte då min svägerska inte tänkt på det så hon fick låna det av mig.Ena kompisen där var kvällens makeupartist,kul att bli sminkad av någon annan.När vi var färdiga så kom brorsan för att hämta oss,han fick även agera fotograf så vi fick en bild på alla.Sen in i bilen och vidare till Björka Loge för dans till Black Jack samt discomusik.Piskan och handbojorna fick mycket uppmärksamhet och jag fick piska några killar;)Vi dansade tills Björka stängde vilket är klockan 2.Jag och kompisen övade på bröllopsvalsen till Black Jack.Brorsan kom och hämtade oss klockan 2 och sen körde han mig och svägerskan hem.Väl hemma så sminkade vi av oss och stöp i säng vid 3tiden:)

Jag hade en helt underbar dag:)

• EnilemmE

Bride: Vad skönt att din möhippa blev bra! Du var väl lite orolig över den eller hur var det?!

• Bride in leather
    EnilemmE skrev 2010-08-01 16:46:12 följande:
    Bride: Vad skönt att din möhippa blev bra! Du var väl lite orolig över den eller hur var det?!
    Jo lite var jag ju det då det var en del tjafs innan möhippan.Men det blev bra:)
  • Superstarfia

Blir så trött...

6 dagar kvar och min syster tillika solisten har inte ens börjat fundera på hur hon ska ta sig till staden där bröllopet hålls och har inte bokat hotell...

fast, jag tänker faktiskt inte bry mig... eller rättare sagt, jag har inte tid att bry mig..

Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...