• Orsakullan

Augustibrudar 2010 forts...

Förra tråden stängdes ner så jag tar mig friheten att göra en ny!

Vi gifter oss:
    7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10
    Katarina Michael  
    Orsakullan
    Kalmarbrud75

8 augusti
    Liilly

13 augusti
    Romaste
    Jenny Åström

14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler
    Huslycka

Jenny Malmö

21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson
    Pernillamo

28 augusti
    cplusj
    Pemzan
    Tjena
    VB blivande VD
    fryser

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 15:22
    7 augusti
    Brud73

21 augusti
    evejo427

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 20:59
    7 augusti
    Fru Ekholm

21 augusti
    Irish

28 augusti
    Brallis 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-28 14:00
    3 augusti
    MsNL

7 augusti
    evejo 427

21 augusti
    Brud73

28 augusti
    0Maria0
    MissGiggle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-10 18:04
    21 augusti
    Bride in leather
  • Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...
  • Annika Hbg

en liten fråga som jag precis kom på:

vi ska ta bröllopsfotona innan vigseln. ska man ha vigselringen på sig då?

• Skimmra

Ja, ha vigselringen på dig, har läst om personer som inte har haft den på sig och ångrat sig något otroligt i efterhand för att den inte funnits med på fotona!

Själv håller jag lite halvt om halvt på med festhäftet (beskrivning av gästerna) och igår så slutförde vi vigselprogrammet, nu måste vi bara köpa papper som vi kan skriva ut vigselprogram och namnlappar på. Ikväll blir det till att slutföra festhäftet och bordsplaceringen (är nästan helt klara, behöver bara rita om lite i excel )

Angående foundation, gå till en makeup-artist som kan rekommendera en bra till just din hy och hudton eller gå till typ Kicks eller liknande och fråga expediterna där. Jag ger inte mycket för makeup stores foundation, känns som en kaka. Har du testat mineralfoundation?

• Skimmra

En sak till, förbered din hud noga innan du lägger på foundation. En mild peeling, sen fuktighetskräm, sen vänta typ 10 min, sen primer och sen foundation. Då sitter den bättre och "smälter in" bättre också. Lycka till!

• lisaodaniel

Åh vad nära det är nu!
    Jag gifter mig 21 Augusti och börjar få smått panik över de saker jag inte gjort ännu. Känner att jag inte riktigt har 100% koll just nu :(

• Miss Giggle

jag själv har maybellines mineralfoundations och den är perfekt. gillar den massor!

• empa83
    Skimmra skrev 2010-08-03 12:24:53 följande:
    Ja, ha vigselringen på dig, har läst om personer som inte har haft den på sig och ångrat sig något otroligt i efterhand för att den inte funnits med på fotona!Själv håller jag lite halvt om halvt på med festhäftet (beskrivning av gästerna) och igår så slutförde vi vigselprogrammet, nu måste vi bara köpa papper som vi kan skriva ut vigselprogram och namnlappar på. Ikväll blir det till att slutföra festhäftet och bordsplaceringen (är nästan helt klara, behöver bara rita om lite i excel )Angående foundation, gå till en makeup-artist som kan rekommendera en bra till just din hy och hudton eller gå till typ Kicks eller liknande och fråga expediterna där. Jag ger inte mycket för makeup stores foundation, känns som en kaka. Har du testat mineralfoundation?
    Ja, jag har testat mineralfundation och det är inte för mig! jag blir väldigt glansig och det sitter liksom inte kvar... kul när man ser ut som man gör naturligt efter halva kvällen... jag hade en jättebra får ester lauder (stavas hur??) som det givetvis slutat tillverka och ersättaren är inte på hästlängder samma. men tydligen hade det kommit en ny från Clinic och en från Lancome, förlåt för min stavning, som tydligen skulle vara bra så jag ska gå och testa dem på torsdag...
  • Sörön10

Idag ska vi packa ihop allting i bilen och åka 25 mil norrut. Hoppas man inte glömmer något bara!! 

Imorn ska vi ut till ön och kolla exakt var vi ska vara. Sen ska jag och floristen kolla på blommor. Mycket nu! 

• Liilly

Det strulade till sig ordentligt hos floristen igår. De hade fått hem mina kallor och de var super små, gröna och inte utslagna. Floristen ringde till Holland och skällde ut dem så de fick skicka 5 STORA kallor på flyget som kommer idag eftermiddag. Ska dit och kolla på dem imorgon och blir inte de bra ska jag få en annan bukett som ska vara minst lika fin. De specielbeställde nämligen lite andra blommor utifall att.. Hoppas det löser sig. Så har jag lämnat min sjal som kom med klänningen där så ska de binda blommorna med den.

Idag ska jag in till stan och leta finbyxor, skjorta och skor åt sonen. Hoppas jag kan hitta nått, annars får jag hyra från bröllopshuset där jag köpt klänningen...

Igår fixade jag naglarna med. Blev lite lite fel (strömmen gick och det var svårt att se) så det ska jag fixa i eftermiddag... :)

• Ingvarsson

Idag blir det att fixa vigsehäftet & sen så skriva ut bordsplaceringskorten.
    Ikväll sen ska vi åka iväg & träffa fotografen.

• lyckan ler

Lycka till alla som gifter sig i helgen! Hoppas på underbart fina dagar för er alla!

Liilly: hoppas det löser sig med blommorna! Sånt strul vill man ju bara inte ha! Skönt att du har floristen på din sida iaf!

Igår lämnade vi in förlovningsringarna till putsning och gravering av datum på mannens. Ikväll ska jag nog börja knåpa med placeringskorten. Inte riktigt bestämt hur de ska se ut, men det blir nog inte så avancerat.

Måste börja öva lite på dikten jag ska läsa... Även om jag ska ha pappret framför näsan, vill jag ändå kunna den lite utantill.

Inte mycket kvar att fixa annars. Ska av köpa en hudfärgad axelbandslös bh, eftersom den vita jag köpte syns genom klänningen. Sen vore det bra om jag hittade en sjal att lägga om axlarna på kvällen och om det blir lite kyligt...

Känns såååååååå overkligt, eller hur??

Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...