• Orsakullan

Augustibrudar 2010 forts...

Förra tråden stängdes ner så jag tar mig friheten att göra en ny!

Vi gifter oss:
    7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10
    Katarina Michael  
    Orsakullan
    Kalmarbrud75

8 augusti
    Liilly

13 augusti
    Romaste
    Jenny Åström

14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler
    Huslycka

Jenny Malmö

21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson
    Pernillamo

28 augusti
    cplusj
    Pemzan
    Tjena
    VB blivande VD
    fryser

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 15:22
    7 augusti
    Brud73

21 augusti
    evejo427

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 20:59
    7 augusti
    Fru Ekholm

21 augusti
    Irish

28 augusti
    Brallis 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-28 14:00
    3 augusti
    MsNL

7 augusti
    evejo 427

21 augusti
    Brud73

28 augusti
    0Maria0
    MissGiggle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-10 18:04
    21 augusti
    Bride in leather
  • Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...
  • evejo427

Nu tjejer börjar det vända!
    Har gått ner 3 cm i midjan och 1,5 cm över magen :) På bara 13 dagar!! Är jättelycklig nu och det är bara 6 dagar kvar!!
    Imorgon ska jag åka och prova klänningen igen och för sista gången innan jag gifter mig!!!!

• empa83

evejo427 skrev 2010-08-01 21:13:02 följande:
    Nu tjejer börjar det vända!Har gått ner 3 cm i midjan och 1,5 cm över magen :) På bara 13 dagar!! Är jättelycklig nu och det är bara 6 dagar kvar!!Imorgon ska jag åka och prova klänningen igen och för sista gången innan jag gifter mig!!!!

hur gjorde du det????

• VB blivande VD

evejo427 skrev 2010-08-01 21:13:02 följande:
    Nu tjejer börjar det vända!Har gått ner 3 cm i midjan och 1,5 cm över magen :) På bara 13 dagar!! Är jättelycklig nu och det är bara 6 dagar kvar!!Imorgon ska jag åka och prova klänningen igen och för sista gången innan jag gifter mig!!!!

härligt bra kämpat!
    Grattis!!!

• Tjena

Här börjar det också vända med vikten... äntligen!!! Satt stenhårt på 76 kg innan men nu är jag nere på 74,6 :) Har bestämt mig för att kämpa med vikten till den 14e... sen fixar vi det sista med klänningen och så håller jag vikten fram till bröllopet... Sen efter resa och grejer tar jag tag i de sista 5... om jag inte hunnit bli gravid förståss:)

Något lånat och gammalt har jag en kul sak...! Som även syrran hade i maj när hon gifte sig...

Farmor lånar ut en gammal fin väska som hon haft när hon var ung och gick på bröllop!! Den ser absolut inte gammal och ful ut ... utan väldigt välbevarad. Känns som en ära att få ha den:)

• Annika Hbg

Har en väldigt konstigt nervös känsla i magen, känns som jag har glömt något viktigt inför bröllopet, men kan inte komma på vad det kan vara. förslag???

Håll tummarna för idag ska jag få min klänning insydd/utsydd. har inte vågat prova den sen jag gjorde det några veckor tillbaka och den satt som ett korvaskinn. har inte vågat väga mig men jag hoppas att jag lyckats gå ner några kilon.

• Tjena
    Annika Hbg skrev 2010-08-02 10:45:41 följande:
    Har en väldigt konstigt nervös känsla i magen, känns som jag har glömt något viktigt inför bröllopet, men kan inte komma på vad det kan vara. förslag???   Håll tummarna för idag ska jag få min klänning insydd/utsydd. har inte vågat prova den sen jag gjorde det några veckor tillbaka och den satt som ett korvaskinn. har inte vågat väga mig men jag hoppas att jag lyckats gå ner några kilon.
    Lycka till!!! Hoppas den sitter perfekt nu!

Kan tänka mig att det känns som du glömt något just för att det är så mycket som ska planeras och det känns så viktigt. Förhoppningsvis är det "bara" så.

• Annika Hbg

Den satt som en smäck

Vad skönt att slippa oroa sig för den längre, lite smärre ändringar i klänningen sen kan jag bocka av den från listan. Underbart.

Tjena: jo förhoppningsvis är det inget men det är hemskt att känna så. tror att det var klänningen jag oroade mig för för det känns bättre nu.

• Skimmra

Hejsan,

Nu har jag hittat hit igen efter lite semester utan så mycket internet

Klänningen skall slutprovas på onsdag kväll, jag provade den själv i fredags och den sitter bra men jag tror att den behöver läggas ut lite lite vid höfterna för att den skall falla lite mer (i fredags blev det ett litet veck vid svanken, tror att det beror på att rumpan är lite för stor för tyget och att det inte hasar ner som det skall). Hoppas att sömmerskan hinner ändra det på en dag, tror ni att det är möjligt? Tänkte förhoppningsvis kunna hämta den torsdag kväll så det är ju inte mycket tid hon får på sig...

Annars är det festprogram, vigselprogram, bordsplaceringslappar samt bordsplaceringstavlor som skall fixas samt att vi behöver köpa in papper till allt som måste skrivas ut. Skrivare får vi låna av några snälla vänner som inhandlade en inför sitt bröllop tidigare i sommar, vi får se till att bjuda dem på en trevlig middag minst! 

Vad har ni stressat upp er över? (själv är det väder, klänningen, smink och hår som står högst på min stresslista för tillfället, men är ändå inte så stressad, det blir nog värre)

• EnilemmE

Vädret är det jag minst kan påverka, så det känner jag mig inte det minsta stressad över. Det är nog mest festprogrammen och all dekoration jag stressar över, för där är jag inte helt 100 än.. =/ Vi måste åka runt och kika lite på alternativa fotograferingsplatser oxå och kanske komma på nåt ställe att vara på om det regnar!

Idag har jag bockat av tårta och skor, så det känns skönt! Klänningen är halvavbockad, då sömmerskan ska börja sy den nu.

• Sörön10

Vi verkar ha fått tag på solist, så det känns inte så jobbigt nu längre! Vi har fått tag på nåt eventbolag som raggat upp något åt oss... hm.. känns lite märkligt, men det går nog bra! =)

Annars är vädret en spännande faktor! Vi ska ju (eg.) åka båt till vigselplatsen och tillbaka, men det verkar bli regn, regn och åter regn hela helgen! =( Inte roligt! 

Men det är också ångest att organisera en sån sak, så det kanske inte gör något om det blir inställt.. Vi har en kyrka annars! En såååå fin kyrka, så det är ett jättebra alternativ! =)

Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...