• Superstarfia

Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..

Uch vad jag verkligen ogillar det här...!! Förstår inte ens hur Ärkebiskopen kan godkänna det...

• Svar på tråden Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..
  • Bröllopmaj2010

Å ännu värre att hon inte ändrat sig efter den diskussionen det har blivit, hon om någon ska ju stå upp för det typiskt svenska! Skandal!

• Tessthemess

Hmmm... Nu blir ni säkert irriterade på mig men det finns faktiskt värre saker här i livet än att gå in med sin pappa i kyrkan.

• Millanita

He he joo jag håller med förgående talare Tessthemess...nästa komiskt hur folk orkar bry sig!

• Dolly84

Millanita skrev 2010-05-24 13:09:35 följande:
    He he joo jag håller med förgående talare Tessthemess...nästa komiskt hur folk orkar bry sig!

{#lang_emotions_smile}

• SandraMT

Vad spelar det för roll om hon vill att hennes pappa ska föra henne till altaret? Det är ju för tusan hennes bröllop! Vad är grejen? Bry er inte så himla mycket om vad andra ska göra på sin bröllopsdag. Visst det är Kronprinsessan vi talar om men hon har väll rätt att få göra vad fan hon vill när hon ska gifta sig! "Skandal"? Det är snarare skandal att hela Svea rike ska bry sig så mycket om hur vår kungafamilj ska bete sig! Väx upp!

• Nordiskbrud

Och jag håller med Tessthemess... Så alla blir inte irriterade på dig

Kan man inte se det som positivt att det faktiskt blev en liten debatt kring detta och att kyrkan slutligen tvingades ta ställning. Oavsett utfall hade det blivet en skara som blivit sur.
    Nu finns det ett prejudikat som tillåter detta och då kanske vi kan slippa fler menlösa diskussioner här som alltid urartar och brudar slipper "tjata" på präster och få en moralpredikan av de som inte håller med om att symboliken är förlegad.

• Martinaa

Jag tycker det är mest synd eftersom det antagligen kommer starta en trend och bli allt vanligare för "kronprinsessan gjorde ju så"...

• scarborough81

Håller med om att det får kronprinsessan bestämma själv, det är ju hennes bröllop... Hon är ju människa också..

• Mrs Siverts
    Tessthemess skrev 2010-05-24 13:08:00 följande:
    Hmmm... Nu blir ni säkert irriterade på mig men det finns faktiskt värre saker här i livet än att gå in med sin pappa i kyrkan.
    Jag håller också med om att det finns värre saker MEN, det är ändå synd tycker jag när vi lånar traditioner och struntar i symboliken... 

Jag tycker absolut inte det är fel att låna från andra traditioner, tex middag dagen innan, strö blommor mm. Men vi behöver ju inte låna in saker som inte representerar vilka vi är eller vad vi anser.

• Lyckliga013bruden

Jag tycker inte heller det känns som en stor grej. Nu förtiden finns det många olika skäl till varför man vill gå in med sin pappa. Allt ifrån att man går in med gamla livet och ut med det nya, till att ens blivande make inte vill gå gången fram pga nervositet.

Man kan byta innebörden och mening med gamla traditioner. Jul, påsk, student är bara några exempel på traditioner och högtider som ändrat sig genom tiden och fått en ny innebörd.

Svar på tråden Då var de bestämt, kungen lämnar över Vickan..