• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Sonja68

Ninnis: ha en bra kväll, ditt fredagsmys börjar efter kl 22 då m a o

• Sonja68

Ha en bra kväll på er allihop föressten. Ta hand om er själva, er partner och era små (bebisar, hundar, katter)
    Jag ska vika tvätt (har ett BERG där hemma som maken blänger på och muttrar) och sen ska jag se Så ska det låta, äta popcorn och dricka vin.
    Mysa med barnen.

• Fru sy

Nu är vi hemma igen efter mötet med arkitekten. Idag kändes det faktiskt bättre. Inte till en början, men det verkade som han fattade att det inte går att köra över mig. Vill man ha igenom en idé så är det smart att gå via mig, för det räcker inte att få med mannen på det. Sen blev jag lite irriterad på mannen för att han säger en sak hemma men sedan när vi sitter där så tycker han inte likadant längre, men det fick han höra... så även det blev bättre efter en liten stund. Det hjälper ju knappast att vi pratar ihop oss innan om inte mannen står på sig för det sen, då är det ju bara jag som låter som en häxa

Härligt med fredag och fredagsmys, det ska vi oxå ha lite senare börjar till "Så ska det låta" Nu skall jag fortsätta rita mönster till balklänningen så jag har helgen ledig för att jobba i ladan sen.

Blommis: Jobbigt med mensverk, *värmer vetekudden du fick innan*

Lanovia: Härligt med lite mer sömn i natt, hoppas er lilla prinsessa vill sova även natten som kommer!

Ninnis: Så dina killar kommer hem ikväll igen, ha det riktigt mysigt!!

Sonja: Vad söt din dotter verkar när du beskriver henne. Ni får ta och sjunga fredagsmyyyyyyyyyyys nu i eftermiddag/kväll så ni får in känslan

• Fru E

Här är jag

Har haft utbildning hela dagen med 2 st vid varje dator, dvs ingen tid alls till att logga in här obemärkt

Blommis-skickar en kram igen och stöttar vid din sida

Fru Sy-skönt att det kändes bättre med arkitekten denna gången, bra att du vågade säga ifrån så det blir som ni vill.

Lanovia-meeeeeeen ett helt nytt kök är väl aldrig fel om man bortser från kostnaden då

Här trilskas kroppen och envisas med att låta spottingsen komma tillbaka efter tanten....... så nojjar naturligtvis om att denna cykeln kommer att bli aplång och göra så att vårt nästa försök inte kan starta i början på maj. Det innebär att vi i så fall får resultatet i närhet av när vi åker till spanien veckan innan midsommar och ska vara sociala 24 timmar om dygnet med makens alla bröder *attans*.
    Men inget jag kan göra åt det mer än att se när tanten behagar komma nästa gång (se liiiiiiiiite positivt tänkande ).

Hehe jag har tydligen skapat en liten debatt på jobbet (de kollegor som kommit in från andra avdelningar nyligen) om att de tycker att jag synts till för lite och undrar var jag är. Jag har ju bara berättat för min chef och en annan kollega om ivf-karusellen eftersom jag tycker att de andra inte har med det att göra. Chefen har accepterat att jag sitter mer hemma då alla besök tar tid, ÄP, återsättning, överstimulering och jobbigt resultat har tagit på orken, krafterna och den sociala förmågan. Men tydlligen inte alla som gillar det.....jag har resonerat att så länge jag gör vad jag ska och sköter mitt jobb är det ok att jobba hemifrån de dagar då det är nödvändigt under den här processen. Äh de får säga vad det vill sa chefen till slut

• passionsblomman

EA, vad skönt att se dig! Så vi vet att du inte deppat ihop alldeles!
    Till mig sa de på kliniken att det inte är ovanligt att ÄL uteblir månaden efter ett ivf-försök och att det därför var vettigt att invänta nästa mens så man sedan kan hålla koll på ÄL därefter. Jag hoppas att cykeln visar sig normallång för min del, dvs 28-32 dagar nånting, för då blir det ÄL mellan Kris Him och Pingst. Med din korta metod, innebär det då att vi hamnar sådär nästan jämnsides igen isåfall?

• Fru E

Bruttan-skönt att få ett så bra stöd av BM precis vad man behöver!

Daa-här är större tuttar ett angenämt problem

Ingis-kan tänka mig att din make var lite nöjd när lilla bus somnade i knäet. Skönt att få lite egentid för dig

Annars är maginfluensan bättre men har en envis huvudvärk som har varit till och från sedan förra torsdagen, irriterande!

• Fru E

Blommis
    Varför måste man ha koll på ÄL, dum fråga kanske..........kommer mensen så börjar jag med sprutorna igen på dag 2 men kanske den långa metoden kräver koll på äl

• Fru E

Ohhh vad skönt att höra att kroppen kan strula lite efter då behöver jag inte nojja ner mig totalt utan bara lite över när nästa indiananfall kommer

• Fru E

Till den sista april så är jag på dag 35 och då borde kanske eventuellt möjligt indianerna ha kommit hoppas jag på!

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan