• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Hvidbrud

Godmorgon! Somnade vid ett igår ( var ju tvungen att se den gröna klänningen i soning först ) och efter en eller två uppvakningar var det morgon! Jihu! Huvudet känns inte fullt så blyfullt idag, solen skiner och sandlådan väntar på att Esther blir gammal nog till den... Hon sitter och leker med en tom köksrulle. Begär köpa dyra grejer när en rulle kan vara så kul? Man kan titta i den, titta på den, bita i den, rulla med den, trumma med den, skrika i den och just nu babbla l den! Kanske blir hon revulotionsledare när hon blir stor?

Kram till er alla gulliga superdupertjejer!
    Nä, nu väntar kaffet!

• Fjällbruttan

Hvidbrud skrev 2010-04-10 08:46:41 följande:
    Ha ha! Farbror Frej vet en sak till man kan använda köksrullen till! Ha ha ha!

Avgasrör

Allt lugnt och stilla här, fastjag meddelade min familj med en att om de ska fråga om vi ska på Bb varenda jävla gång jag får en sammandragning kkommer jag slå dem och maken ska hålla käft och inte fråga om han ska köra fram bilen!!
    Jag säger till för helvete!!!

Blir mer stressad av dem än av lite onda SD..... suck!

Min fenomenala pappa frågade glatt om han skulle klippa sitt hår och visade hur man gjorde när Saga visade sin pappaerssax... tack! Hon har förmodligen kort hår snart...
    Sen igår morse gjorde vi gröt som vanligt och helt plötsligt ska han ha banan till gröten, just efter att jag sagt till att ingen frukt förrän EFTER maten... väser snabbt på engelska att ha INTE får visa Lilla Vild bananen för då äter hon inte frukost!
    Ok, säger den muppen, går til bänken och SKIVAR BANANEN ÖVER SIN GRÖT OCH GÅR OCH SÄTTER SIG BREVID HENNE.....gissa vem som inte åt sin frukost...
    -Jag trodde du bara menade hel banan   MIFFO!!!
    And the show goes on.. FAN, jag behövde inte ett extra barn!!

Men maken har taigt honom en sväng nu, hoppas det blir bättre!!!

Kram till er alla, ska se om jag kommer ut en stund, pappa har dragit på promenad... så så mycket hjälp fick jag med lilla vild idag!

• Daa

Bruttan: förlåt, kan inte låta bli att skratta åt din beskrivning av din pappas påhitt.
    Fast jag förstår att du blir irriterad.

Men så skönt med din barnmorska.

*skrattar lite till åt hink- och spadekommentaren. *

Hvidis: skönt att det har tinat upp lite. *ser lilla E med pappersrullen framför mig och det blir alldeles varmt i hjärtat *

*vinkar till Ninnis och hennes älsklingsgrabbar*

• Daa

Idag har jag varit på stan med en kompis. Hittade den mest klockrena lilla body till en annan kompis nyfödda. Jag såg den och kände att jag bara måste köpa den: svart med AC/DC-tryck. Pappan till barnet kommer att tycka att den är jättefin, mamman kommer att ta det som en utmaning. Om vi får barn kommer hon att göra allt för att hitta en Sven-Ingvarsbody till det barnet.

Försökte mig också på att köpa en PMS-bh. Kom fram till att bh-tillverkare måste vara dumma i huvudet. Varför inte dimensionera upp hela bh:n en aning när kupstorlekarna blir större? En del kupor var som sydda för att framkalla en illusion av hängbröst. Det får man ju på köpet redan när brösten blir av en viss storlek så man behöver ju ingen bh som förstärker det intrycket. Förutom att dessa bh:ar ger så dåligt stöd att de inte förebygger ryggont.
    Gråtfärdig stod jag i provhytten och provade bh efter bh medan min kompis sprang fram och tillbaka med olika modeller. Köote den som var minst illasittande. Irriterande.

• Hvidbrud

Daa; freya har kommit till Sverige nu, provade du nån av dem? De är "roliga" och sitter bra och håller bra och är skapta till större boppar med mindre omkrets. Try try try! Stabila är de också och håller i hundra år.

• Hvidbrud

E åt precis själv...=gröt i hela huvet... Om någon vill ha bild kan ni inboxa emailadress eller mobilnr...

• Daa

Hvidis: tack, jag får leta efter Freya. Det skulle verkligen vara kul med någon lite "roligare" BH någon gång.
    Hittade en modell på lindex som har fungerat riktigt bra, med silikonsträngar som verkligen förhindrar tuttarna från att glida ur läge när man rör sig. Dessvärre passar de inte PMS-monstren.

• Daa

Ja!

Hvidbrud skrev 2010-04-10 15:15:01 följande:
    E åt precis själv...=gröt i hela huvet... Om någon vill ha bild kan ni inboxa emailadress eller mobilnr...
  • Ankan80

God eftermiddag!
    I torsdags morse fick vi en liten son.
    50 cm lång och 3200 gram tung.
    Allt gick bra, även om förlossningen var jobbig såklart.

Nu ligger han o sussar på makens bröst.
    Skriver mer sen!
    Ha en trevlig helg!

Kram!

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan