• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • passionsblomman

Nä, vi ska ju försöka tina eskimån, och då ska återinförandet ske precis efter ÄL för att vara i rätt tid.

Ni gör ett helt nytt försök alltså, för visst fick du väl också eskimåer? Eller är jag helt förvirrad?

Fru E skrev 2010-04-09 17:49:56 följande:

Blommis Varför måste man ha koll på ÄL, dum fråga kanske..........kommer mensen så börjar jag med sprutorna igen på dag 2 men kanske den långa metoden kräver koll på äl
  • Fru E

Barnmorskan på kliniken tyckte att vi lika gärna kunde göra ett nytt försök och fylla på ännu mer i frysen eftersom det är de behandlingarna som kostar mest och sen har de lite större chans än eskimåerna tydligen. Vad som är rätt att göra har jag ingen aning om alls men tänkte ringa dit i nästa vecka och höra lite med dem.

Vi har 6 eskimåer i frysen med vilket känns tryggt men sen om någon fäster är en annan femma.......

Ahhh men då är jag med, är så helt insöad på att jag själv ska börja på dag 2 denna månaden är det inte ens lönt att räkna dagar eller så utan nu försöker jag att inte bry mig utan kroppen får ha sin gilla gång bara indianerna kommer i sinom tid och maken inte får nippran på sexbrist

• Leksi
    Sonja68 skrev 2010-04-09 13:11:20 följande:
    Kram allihop!Undrar vad Ankan o Bruttan sysslar med. Och Leksi?
    Här är jag i alla fall! Har inga som helst känningar av att något är på gång så idag har jag t.o.m. varit upp till jobbet i fyra timmar och hjälpt till. (Inte för att jag hade långtråkigt direkt... men de ringde och hade kört fast och då kunde jag ju åka dit och hjälpa till lite.)

Önskar alla en riktigt trevlig fredagskväll och helg! KRAM!
  • passionsblomman

Ea, visst får ni era behandlingar betalda av landstinget eller va? för isåfall förstår jag verkligen att ni gör era försök som fulla ivf:er och sedan gör upptiningsförsök själva. För man får väl inte hur många försök som helst av landstinget gissar jag?
    Eller har ni köpt en sådan där X3-pack?

För oss är det ju lite tvärtom. att eftersom vi betalar allt själva och ett försök i taget- de där tre-packan får vi inte köpa eftersom jag fyllt 38- så blir det ju billigare OM eskimån skulle resultera i ett barn.

• passionsblomman

Leksi, jaha, ingen förlossningsrapport än då...Lova att du försöker hinna pipa till innan du drar iväg när det väl blir dags!

• Daa

Alltså, Leksi och Ankan, vem rapporterar ni till när det börjar hända saker?
    Bruttan har vi ju koll på via Blommis.

Sonja68 skrev 2010-04-09 13:11:20 följande:
    Undrar vad Ankan o Bruttan sysslar med. Och Leksi?
  • Daa

Kul att se dig!
    Besvärligt med spottingsen och huvudvärk.

Fru E skrev 2010-04-09 17:45:55 följande:

Daa-här är större tuttar ett angenämt problem
    Ack, om det ginge att dela med sig... *funderar över hur man skickar över en kupstorlek eller två*
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan