• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Ninnnis

Vad bra sagt! Det passar utmärkt in i min nya inställning *kopierar in i mitt dokument*

ingenjörsbruden skrev 2010-04-09 10:35:40 följande:
    Summa summarum....Det enda du kan kontrollera är dig själv, allt annat kan du bara påverka. Flyt är ingen tillfällighet, det är en färdighet. För varje minut jag gnäller, förlorar jag 60 sek av glädje.
  • Ninnnis

Fy vad trist, Hvidis Hoppas det inte varar länge. *kramar*

Ingis, vad skönt att både du, maken & Bella hade en bra kväll Så hon somnade i hans famn till slut...

Villemoa, hoppas det går bra på måndag, du får tanka energi i helgen.

• Fru sy

Tackar som frågar Ninnis Allt är bra med mig. Mycket att göra bara som vanligt. Nu är vi mitt i omdömesskrivande på jobbet och så börjar utvecklingssamtalen nästa vecka.

Vi har börjat en "starta med får- kurs", var på första träffen igår. Känns roligt att få lära sig. Var mycket prat om "flasklamm", kan absolut tänka mig att mata ett sött litet lamm med flaska som substitut ett tag Frågan är om man kan vara frånvarande från jobbet för "vård av litet lamm"...?

Idag ska jag börja äta provera igen, känns skönt att ha en cykel även om den är med hjälp av piller. För några dagar sedan, precis i mitten av cykeln hade jag lite ont i brösten igen. Tyckte mig även känna en liten smärta i nedre delen av magen på vänstra sidan... kanske bara inbillning men men... Sedan har jag varit helt finnig också några dagar, så antingen jävlas kroppen med mig igen eller så kanske min kropp börjar fatta, jag hoppas såklart på det sistnämnda. Det härliga är att jag inte har tänkt så mycket på vilka dagar jag är på och sådär denna månaden, när jag helt plötsligt hade ont i brösten igen fick jag räkna efter. Och det är ju bra, att ha mycket att göra för tydligen tankarna på annat också.

Sorry att det blev så mycket skrivet, bara blev så.
    Nu måste jag jobba en liten stund till innan jag skall in till stan och träffa mannen för en lunch för att sedan ta oss till arkitekten igen. Hoppas på ett bättre möte hos honom denna gången. Men nu har iaf mannen och jag pratat igen lite vad vi tänker med huset och så och det är ju bra.
    Ha en riktigt go helg alla goa tjejer, om vi inte hörs mer innan!

• Ninnnis

Vad häftigt med kurs! Gulliga små lamm...

Härligt att kroppen verkar vara med på noterna nu Heja! Lycka till hos arkitekten, hoppas det går bättre idag.

Fru sy skrev 2010-04-09 11:25:33 följande:
    Vi har börjat en "starta med får- kurs", var på första träffen igår. Känns roligt att få lära sig. Var mycket prat om "flasklamm", kan absolut tänka mig att mata ett sött litet lamm med flaska som substitut ett tag Frågan är om man kan vara frånvarande från jobbet för "vård av litet lamm"...?
  • passionsblomman

Jäklar vilken mensvärk jag fick igårkväll efter vår mamma-sondag! jag har inte varit med om liknande på åratal. Så idagär jag så stillsam det går och vägrar ta på mig jeansen, pyjamasbrallorna it is...

Annars är jag så förvånad över att jag inte brutit ihop att jag nästan undrar om jag borde vara orolig.

Fast det är jag inte heller. jag tjöt hela dagen i söndags efter mitt minus och sedan har det liksom gått över. jag börjar kanske vara van vid minusar efter alla år...

Eller så är det bara en livlina att jag har min Eskimå att hoppas på. Hur som helst så kändes det bara skitskönt att prata med de som skulle pratas med och fatta nytt beslut och veta en ny plan och fortsättning.
    Framförallt var det skönt att bli liiiite lugnad av kliniken angående min ålder och att det inte är sådan panik som jag själv haft runt det.

Så sammantaget, visst är jag ju ledsen att det misslyckades, men min sinnesstämning är inte att jag är ledsen och knäckt. Jag har haft ärligt roligt med min son och jag orkar vakna och möta min dag.

• Daa

Bruttan: så underbart att din BM tar hand om allt det där. Nu slipper du oroa dig för bakterierna.

Hvidis: åååh, så trist med utfrysningsleken. Hoppas ni kommer ur den snart. *kramar om*

Fru Sy: Hoppas att det där tyder på att kroppen är på gång. "Starta med får"-kurs! Låter riktigt roligt.
    Bättre lycka med arkitekten idag.

Villemoa: hoppas att du får ladda upp i helgen inför att börja jobba igen. Skönt att din BM stöttar.

Ingis: vilken kul kväll!

Blommis: hur är det idag? Hade ni en fin dag igår?

Sonja: härligt att få höra sånt från någon som pysslar med hy varje dag.

• Daa

Blommis: stor kram till dig. Att du orkar möta din dag och kan ha ärligt roligt känns skönt att höra.

• Daa

Ninnis, förresten: Tack, det är ganska bra. Illamåendet har minskat mycket och ligger bara och lurar i bakgrunden. Fortfarande har jag PMS-tuttar och undrar om det är något jag kommer att få leva med: svullna och tämligen ömma bröst, som inte ryms i mina BH:ar, sisådär två veckor varje månad. Måste kanske fixa några lite större för att ha de dagarna...

• Ninnnis

Daa skrev 2010-04-09 12:00:42 följande:
    Ninnis, förresten: Tack, det är ganska bra. Illamåendet har minskat mycket och ligger bara och lurar i bakgrunden. Fortfarande har jag PMS-tuttar och undrar om det är något jag kommer att få leva med: svullna och tämligen ömma bröst, som inte ryms i mina BH:ar, sisådär två veckor varje månad. Måste kanske fixa några lite större för att ha de dagarna...
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan