• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Sonja68

Blommis: Jag misstänkte nästan att din son fått nog och var inblandad i slagsmålet, när du skrev om det första gången. Jag är inte heller den som förordar att ta till knytnävarna, men samtidigt så tycker jag din pojke varit otroligt tålmodig. Försökt, undvika, prata och så vidare. När inte det hjälper så... ja, jag tror det var bra att han visade att de klivit över gränsen. Att han inte tål vad som helst!! Enough is enough liksom. Blompojken Hoppas han får en LUGN dag i skolan idag då. Och ROLIG! Det skulle behövas nu tror jag.

Min bil är fortfarande kaputt, eller ja den går ju men bluddrar och låter och går skitdåligt. Så det blir väl massor med tusenlappar till verkstan igen eller ännu mer massor med tusenlappar på en ny bil Jag spyr snart, har så ont i magen och huvudet av all oro...

Men flickan har varit till Skolsköterskan på sexårskontroll och allt var bra! Skönt

LillaBruden: Många blir deppade av vinter, särskilt om man inte är den som gillar snö och vintersporter/vinteraktiviteter. Nu gör jag ju det så för mig går det bra här uppe. För mig är november värst, innan snön kommit, då det är mörkt, blåsigt och regnigt/slaskigt. Tror därför att jag skulle ligga i riskzonen att få depressioner om jag bodde mer söderut i landet, där snö på vintern inte är en självklarhet.

Botemedlet: Om du gillar snö och vintersporter; Flytta norrut, om inte: Flytta till sydligare breddgrader.

Skämt å sido, inte så lätt kanske. Vet inte vad jag ska råda dig till... unna dig mycket mys och lyx till dig själv kanske? Massage, manikyr, pedikur, spa-resa, eller en resa en vecka till solen med älsklingen, så går det som är kvar av vintern fortare. Du har nåt att se fram emot också. Men det kanske inte funkar med jobb att bara dra iväg så där? Och ekonomi förstås.

En kram får du i alla fall av mig!

• Fjällbruttan

Morrn!

Här snöar det idag, så lite snö får vi nog.-)
    Igår blåste det en halvtimme, så det var vår storm... tur hade vi!

Passion, din son är UNDERBAR!!! Snacka om att försöka men sen sätter han ju faktiskt ner foten, skönt att han inte tolererar att bli kränkt! Och skönt att personalen är bra!!

Är ni förresten hemma i augusti? vi ska till gotland i början av aug och så föreslog en kompis att vi skulle åka hem via Oskarshamn!
    Jaaa! skrek jag, vi kan kolla det rosa slottet maken så en aning förvirrad ut och svarade efter en stund-Är inte Villa Villerkulla gul??
    Jag menar Passions hus!!! Ehhh.. jaha...
    Vår vän såg ännu mer förvirrad ut

Men det är klart, kan karlar kläcka ur sig att en bil har fått minnesförlust så varför skulle de kunna hänga med i mitt flipperspel till hjärna?

Heloise, SÖK!!!! Fin klännig förresten, jag ska hälla på mig ett tält i morgon, min barnmage börjar vara lite stor... så får det bli en kofta över.

Sonja, skönt att ni kom hem helskinande igår, hoppas bara bluddret var snö som drivit in, håller tummarna!!

Kram till alla tanter!!

• Sonja68

Här är -20 nu! Solen skiner och det är jättefint. Snacka om att det svänger snabbt...

• Cantaton

Vi har bara -4. Men det är mulet och snöar!

Segis idag. Vaknade och hade ont i halsen igen - jag som har sluppit det i två dagar och trodde att det äntligen skulle försvinna! Vågar ju varken träna eller sjunga ordentligt... De två saker som får mig att må väldigt bra just nu. Igår gjorde jag bådadera, men nähä... Dock ska jag spela in lite grejer ikväll som ska spelas i bakgrunden på mässan, så jag får kämpa och hoppas.

Igår fick jag matvåg och bok med viktväktarpoints av mormor (hon hade flera). Jag känner att jag behöver hänga upp min viktminskning på något och inte bara "låta bli det" och "äta det". I några dagar satte jag ju "matklocka" så att jag skulle äta bra tider, och då följde jag det rätt bra. Så så fort jag har något att gå efter blir det lite lättare. Med tanke på att jag fysiskt inte varit helt friskt på två månader, därmed inte kan träna ordentligt eller sjunga ordentligt, och inte helt har tagit mig ur "pappa-svackan" har jag liksom inte haft ork att koncentrera mig på alla delar. Därmed har viktminskningen rykt. Får se om pointsen kan vara till hjälp. (Gamla systemet.) Mormor ringde nyss och hade hittat tabellen över hur många points man fick äta. Jag fick 23, sambon 33 (orättvist!) Fast mormor fick bara 18 så... hon tyckte att det var mest orättvist

Och så har mormor sagt att jag blir frisk av blåbär, så nu äter jag blåbär (som tydligen har 0 points )

• Sonja68

Cantis: 23 points är inte mycket. Jag får bara äta 17 egentligen (har ingen övervikt direkt, vill bara bli mitt gamla vanliga jag, som jag trivs med) och det är i princip omöjligt att hålla det Hamnar på ca 23 varje dag ändå.
    Men att VV fungerar, om man håller sig till pointsen och räknar allt, det vet jag.
    Det är bra att liksom ha ett "mätverktyg" (pointsen) som hjälp, så man verkligen VET hur mycket man får äta. Och hur mycket man får äta extra om man är duktig och tränar

Blåbär är gott och nyttigt och "gratis"! Innehåller antioxidanter dessutom.

• Sonja68

Fjällbruttan: Blev de' nå' paltkoma igår

• passionsblomman

Bruttan. JAJAJAJAJAJA!!!! Kom och hälsa på!!! *hoppar upp och ner på stolen*

MEN vårt hus är faktiskkt inte rosa. Det är en foto-illusion. Huset är mer beige i färgen. Jag ska en dag måla om det rosa....

• passionsblomman

Sonja, jo jag visste också att han slogs , föör det sa han själv. Jag slog dem sa han. Och jag VILLE vara arg.
    Så jag anade hur det nog låg till.
    -Fast att han golvade den ena killen och tänkte strypa honom, det hade jag väl kanske inte riktigt räknat ut.

• passionsblomman

Lilla brud, har du inte på allvar och alldeles riktigt övervägt att skaffa ett liv utomlands?

För jag tror det skulle passa dig nämligen.

• lillabruden

jo men problemet är att halva mitt hjärta inte vill följa med han vägrar ens 1år....

passionsblomman skrev 2010-01-28 13:18:57 följande:
    Lilla brud, har du inte på allvar och alldeles riktigt övervägt att skaffa ett liv utomlands?För jag tror det skulle passa dig nämligen.
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången