• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Aleta

Oj Fjosok, vilket år är den ifrån?

Ja, krya på dig Lillabruden!

Här har min 5-åriga dotter blivit sjuk. Hon har legat hela dagen däckad i en fåtölj och har 40 graders feber. Stackars snuttan.

Jag och min man fastnar emellanåt vid varsin dator med spelet "Plants vs. Zombies" ett helknasigt spel där ens trädgård blir attackerad av zombies och som försvar planterar man olika sorters attackväxter. Antingen så lyckas man mosa zombiesarna eller också äter de upp plantorna och i slutänden det de är ute efter...min hjärna!
    Varning, varning det är väldigt beroendeframkallande!

• Fjosok

Aleta: Plattan är från 1975 och framsidan är helt otrolig. Icke desto mindre är baksidan nästan värre. Framförallt bilden där Loffe ser ut som att flyga snarare än sitta eller den bilden där han ser ut som en påtänd apa.

Det finns TRE plattor tills om han spelade in samtidigt, alla lika sanslösa.

Har gjort mig lustig över dessa plattor big time.

• passionsblomman
    Aleta skrev 2010-01-31 16:55:00 följande:
    Jag och min man fastnar emellanåt vid varsin dator med spelet "Plants vs. Zombies" ett helknasigt spel där ens trädgård blir attackerad av zombies och som försvar planterar man olika sorters attackväxter. Antingen så lyckas man mosa zombiesarna eller också äter de upp plantorna och i slutänden det de är ute efter...min hjärna! Varning, varning det är väldigt beroendeframkallande!

Himmel!

• Heloise

I dag har det varit frigång i Gävle eller nått, en kund förklarade för mig att de har tortyrkammare under polisstation här i Gävle( hoppas verkligen hon har fel) och en annan kund frågade Panzer om det var SÄSONG för chokladbollar, mm nä chokladbollarna är ganska hårda och smaklösa i Januari, miffo!

Aleta det låter som ett spel för mig
    Blomman: jag missade totalt att skriva, fina blompojken som försökte så länge, bra att han satte ner foten!

• passionsblomman

Tänk, vad intressant det är att "jobba med människor"

Man får se det som träning när man ansiktsgymnastiserar sina ögonbryn....

Heloise skrev 2010-01-31 18:33:06 följande:
    I dag har det varit frigång i Gävle eller nått, en kund förklarade för mig att de har tortyrkammare under polisstation här i Gävle( hoppas verkligen hon har fel) och en annan kund frågade Panzer om det var SÄSONG för chokladbollar, mm nä chokladbollarna är ganska hårda och smaklösa i Januari, miffo!Aleta det låter som ett spel för mig Blomman: jag missade totalt att skriva, fina blompojken som försökte så länge, bra att han satte ner foten!
  • MittiPrickBrud

Idag har jag varit på Bröllopsmässan. Träffade Canta i sin monter, verkligen fint! Jag tycker du fått till det bra, och det lät så fint om sången.

Det är inte klokt vad inspirerande det kan vara med mässor! Nästan så man börjar fundera på det där med egna planer igen... nÄstan!

Jag har haft en bra helg på det stora hela. Fortfarande känns det tufft med saker som hände förra veckan, men jag behöver tänka positivt och se det som en prövning jag måste igenom för att nå fram till goda resultat i förlängningen... Låter enkelt va!

Käraste tanterna!
    Ha en härlig ny vecka!
    KRAM!!

• Cantaton

MittiPrick, har läst ditt mail, svarar imorrn

Ja, en hel helg på mässan är över. Än har jag inte sett så mkt konkret resultat av det, men jag har en bra känsla i kroppen och jag är väldigt nöjd över min insats. Skönt. Nu ska jag och sambon ha lite myskväll eftersom jag jobbat fredag-lördag-söndag länge och väl. Vi har precis varit ute och ätit och dessförinnan var vi i mataffären och handlade nyponsoppa och lite sånt till ett kompispar som ligger i vinterkräksjukan och inte kommer utanför dörren.

Godnatt

• Cantaton

God morgon! Igår kväll var jag trött men kände ändå att jag var inne i ett flow och kunde köra på i 180. Idag.. Haha. Trött och halsont lockar inte direkt till en dag i 180. Men jag har lovat att åka in till kontoret för att spela in ett telefonsvararmeddelande - och det kanske får bli allt jag jobbar för dem idag... Måste nämligen skicka in kontrolluppgifter på löneutbetalningarna och de ska vara Skatteverket tillhanda idag och så har jag deadline på en rapport idag som jag aldrig lyckades skriva i höstas då jag blev sjukskriven. Så ja, full fart lär det ju uppenbarligen bli vare sig jag vill det eller inte...

• Fjosok

Mina sammanlagda räkningar ÖVERSTEG 3000:- denna månad.

Suck, jag som var under 2000 för några år sedan. Ökningar på 33% är ingen bra lösning ...

Spartips någon?

• Soldemor
    Fjosok skrev 2010-02-01 11:02:23 följande:
    Mina sammanlagda räkningar ÖVERSTEG 3000:- denna månad.Suck, jag som var under 2000 för några år sedan. Ökningar på 33% är ingen bra lösning ...Spartips någon?
    Jag brukar ha räkningar för sisådär 15 000,-, så jag har nog inga bra tips att ge dig. Man får fort vanor när man börjar arbeta, har jag märkt!

Jättekram till alla tants, har trots ledig helg varit engagerad i allt möjligt, så datorn har fått vila. Har iaf lyckats installera mitt mobila bredband med abbonemang, så nu kan jag surfa utan att fundera på hur länge pengarna räcker.
    Igår hade vi en väldigt magsjuk liten Amaretto här hemma. Han kräkte precis överallt och vi fick bada honom, stackaren! Vi trotsade snöstormen och åkte in till Lund för att köpa magmedicin till honom på apoteket - Prokolin som innehåller porslinslera och probiotiska bakterier. Han är mycket bättre idag jämfört med igår. Han var såå eländig! Siena märkte att brorsan inte var iform, så hon lät honom vara ifred, men lite tråkig tyckte hon nog att han var!

Är det bara jag som är så jättetrött på det här snöeländet och kylan nu?
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången