• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Sonja68
    MittiPrickBrud skrev 2010-01-29 13:22:58 följande:
    Är lite låg idag...
    Har det hänt nåt speciellt eller är det bara allmän "låghet"?
    Här får du lite kramar och hoppas du får en fin helg.
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-01-27 16:57:32 följande:
    Hej i snöstormen!Tack för alla kramar! De behövs, men idag är dock en bättre dag, jag har varit på stan och käkat lunch med bästa H och gullElsa, hon kräktes över hela sig, mamman och soffan, lite kul ska man ha när man är liten! Hon sover sött i famnen och jag känner ett litet sug efter en egen. Snusa bebis är det bästa som finns!Igår bestämde jag mig för att köpa en klänning som jag suktat efter i månader( dvs om den fanns kvar), B som gick bort älskade kläder och jag vill ha nått snyggt på hennes begravning. Egentligen har jag inte ens nästan råd med den eftersom den kostade maffiga 11ookr( på fin boutiqe) men så ringde H imorse och sa att de hade 50% rea på den affären, och min klänning fanns kvar, satt som en smäck så den blev det och en supercool handväska som kostat 900kr och nu kostade 350kr. Sen köpte jag även ett jättegulligt babyalbum åt Elsa( det är en sån där vi har allt men det kostar plenty boutiqe). Ska dit en sväng imorgon och köpa lite annat fint till kompisars födelsedagar.På det hela taget en bra dag so far, iofs är jag på jobbet så den kan ju bli sämre haha.Måste höra vad ni tycker om en sak, det är ett biblojobb ute på platsbanken i en liten by itne så långt härifrån, det är verkligen mitt drömjobb, men jag har ju itne min examen än, frågan är ska jag chansa och söka( jag har uppsats + en yttekurs kvar, och kursen kan jag göra även om jag får ett jobb). Jag vill ju helst inte att de skrattar åt mig Det står att man ska ha antingen examen i BoI( det jag får) eller motsvarande kompentens( i min värld är allt utom uppsats motsvarande)Vad tror ni?Kör/skotta/gå försiktigt i snöovädretKram
    Söök! Är det drömjobbet så ta chansen! Det är värt att prova iaf!
  • Bobou

*vinkar till Sonja och Aleta*

Lillabruden, jag vet precis vad du ska göra mot din vinterdepression... åk till Hawaii! Hawaii, eller i alla fall Oahu som jag är på (den mest befolkade ön där Honolulu ligger) är amerikanernas Teneriffa. Att resa hit inklusive hotellpaket är ganska billigt från USA. Vårt hotell ligger i Waikiki som nästan alla andra, mitt i smeten alltså, och är helt fantastiskt till det pris vi betalat! Stort, fräscht rum med välutrustat kök. Jättebra service i receptionen, man kan fråga dem om allt!

När man väl tagit sig hit är livet enkelt, väldigt turistanpassat. Och ganska dyrt. Inte att äta ute, men att handla mat i mataffär t.ex. är jättedyrt... (men vi är lite sparsamma och gör så ändå, därför ville vi ha kök).

Men trots att jag är i turistparadisenas turistparadis, måste jag också göra ett litet ego-gnäll-inlägg... Det är så att jag är så hemskt ängslig. Jag blir nervös för allt och är superhypokondrisk. Jag har en del matnoja på grund av mina allergier mot nötter och jordnötter, och här är jag nojig med allt jag äter, även om det typ bara är pasta!

Flygresan hit var jobbig för de serverade jordnötter på planet och jag hade inte sagt till om det i förväg för jag visste det inte. De flesta europeiska flygbolag har slutat med det. Det gjorde att jag satt och hade ångest i ett par timmar, och inbillade mig än det ena symtomet, än det andra. Jag kan vara så med min allerginoja, men nu var det extremt! Och jag sa till min pojkvän då att ångest dröjer kvar i kroppen i ett par dagar, så ängsligheten jag hade de första dagarna här skyllde jag på det, och det blev bättre efterhand.

Men nu har jag fått en konstig grej; min tunga och insidan av munnen är alldeles ömma. Det har kommit mer och mer sedan vi kom hit, och verkar fortfarande byggas upp. Tungan svider, som om man ätit _alldeles_ för mycket sura godisar, smaklökarna jättesvullna så tungan är helt prickig (men inga blåsor), och insidan av kinderna är också liksom "sträv", som om slemhinnan är lite svullen. Har någon av er en aning om vad detta beror på? Det verkar inte vara kopplat till något jag äter.

Och att ha en svidig mun är väl ingen fara alls egentligen, jag borde bara njuta av semestern, men än en gång triggas min ängslighet (fast inte lika mycket som av tanken på jordnötter). Vad gör man åt det? Jag har aldrig varit såhär när jag var yngre och nu: värsta psykfallet. Alltså, jag går inte runt och är konstant orolig, utan jag har det ganska bra, men sedan kommer då och då orosattackerna.

Jaja, om man inte har några problem får man väl skapa sig några... Men tack ni som orkade läsa, jag behövde skriva av mig.

• Soldemor
    Heloise skrev 2010-01-29 12:31:11 följande:
    Har de strukit oss, how dare they Jag har faktiskt inte kollat, ska göra det på jobbet idag.Jag skulle vilja veta hur det kan komma sig att när man inga pengar har så hittar man hur mkt kläder som helst på stan, men när man har då finns det fan i mig inte ens ett par strumpor som man kan tänka sig, Murphys lag?
    jepp, Murphy!
  • MittiPrickBrud

Svar: ja, lågheten är på g av saker som hänt...
    Alltid då man tror att man är lite på väg, att saker och ting börjar ordna sig och ljuset i tunneln inte känns alltför avlägset, då händer något som gör att man (läs jag) trillar baklänges ner i gropen igen. Jag vet att jag måste arbeta mot sådana känslor men ibland är det så svårt!

• Cantaton

MittiPrick, det där låter inte alls kul

Jag är TRÖTT!! Gick upp imorse och tränade styrketräning. Gjorde mig iordning i omklädningsrummet och åkte direkt ut till Ekerö där jag skulle sjunga på en begravning, men då bussen stannade 1200m från kyrkan och dessutom var 10 minuter sen blev det en riktig powerwalk. Och så sjöng jag.

Blev skjutsad ca 1000m på vägen tillbaka av en av begravningsgästerna. När jag så väntade på hållplatsen (bussen skulle gå om underbara 30 minuter i kylan...) stannar en kvinna till med sin bil och frågar om jag ska in till stan och skjutsar mig till Bromma! Lovely. Snälla människor är bra. Brorsan hämtade mig i Bromma och vi åkte hem till mig och packade bilen för att sedan fortsätta till mässan och bygga upp montern. Och där har jag varit till nu (till 22, men först nu är jag hemma och har slängt i mig lite mat).

Pust och stön. Montern blir bra. Har några småsaker att fixa imorgon, men sen så! Det enda jobbiga är att jag inte har lyckats skriva ut tävlingstalongerna till tävlingen. Bläcket i skrivaren tog slut Vad gör jag åt det nu? Jag har 81 talonger. En början, men sen då? De räknar med 5000 besökare....

• Villemoa

Heloise: först och främst: jag är så ledsen för din och Panzers skull, många kramar till er!
    För det andra: har du sökt jobbet än? De vore dumma i huvve om de inte väljer dig!

• Heloise

Tack! Hur är det med förkylningen? Och hur är jobbet? Är kidsen trevliga?
    Nope jag har inte sökt än, jag har faktiskt aldrig i hela mitt liv sökt ett jobb, jag har nog inte ens varit på en anställningsintervju
    Är det någon som är bra på att skriva ett CV + brev? tips mottages tacksamt

Villemoa skrev 2010-01-29 23:24:48 följande:
    Heloise: först och främst: jag är så ledsen för din och Panzers skull, många kramar till er!För det andra: har du sökt jobbet än? De vore dumma i huvve om de inte väljer dig!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången