• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Cantaton

Ojsch! Ja, passa på nu!

Sonja68 skrev 2010-01-27 15:47:43 följande:
    Go vänner! Fick just veta att min lilla bil är insnöad, TROTS att traktorn var här och skottade parkeringen för en timme sen!!! Måste bege mig hemåt. Medans starka kollegor finns kvar på jobbet. Annars är risken stor att jag är ensam kvar här när det är dags att åka iväg. Och ingen som puttar på...
  • passionsblomman
    Sonja68 skrev 2010-01-27 15:47:43 följande:
    Go vänner! Fick just veta att min lilla bil är insnöad, TROTS att traktorn var här och skottade parkeringen för en timme sen!!! Måste bege mig hemåt. Medans starka kollegor finns kvar på jobbet. Annars är risken stor att jag är ensam kvar här när det är dags att åka iväg. Och ingen som puttar på...
    Jamen herregud skuda dig!

Jag har just kört snösläden en vända här och det är minst 15 cm som kommit sedan lunchtid. Det vet jag för att det inte gick att se var trappan var utanför dörren. Eller, där den brukar vara fanns bara en snökulle.
    Tur att det är fluff-snö!

*torkar snö och svett ur pannan*
  • Heloise

Hej i snöstormen!

Tack för alla kramar! De behövs, men idag är dock en bättre dag, jag har varit på stan och käkat lunch med bästa H och gullElsa, hon kräktes över hela sig, mamman och soffan, lite kul ska man ha när man är liten! Hon sover sött i famnen och jag känner ett litet sug efter en egen. Snusa bebis är det bästa som finns!

Igår bestämde jag mig för att köpa en klänning som jag suktat efter i månader( dvs om den fanns kvar), B som gick bort älskade kläder och jag vill ha nått snyggt på hennes begravning. Egentligen har jag inte ens nästan råd med den eftersom den kostade maffiga 11ookr( på fin boutiqe) men så ringde H imorse och sa att de hade 50% rea på den affären, och min klänning fanns kvar, satt som en smäck så den blev det och en supercool handväska som kostat 900kr och nu kostade 350kr. Sen köpte jag även ett jättegulligt babyalbum åt Elsa( det är en sån där vi har allt men det kostar plenty boutiqe). Ska dit en sväng imorgon och köpa lite annat fint till kompisars födelsedagar.

På det hela taget en bra dag so far, iofs är jag på jobbet så den kan ju bli sämre haha.

Måste höra vad ni tycker om en sak, det är ett biblojobb ute på platsbanken i en liten by itne så långt härifrån, det är verkligen mitt drömjobb, men jag har ju itne min examen än, frågan är ska jag chansa och söka( jag har uppsats + en yttekurs kvar, och kursen kan jag göra även om jag får ett jobb). Jag vill ju helst inte att de skrattar åt mig
    Det står att man ska ha antingen examen i BoI( det jag får) eller motsvarande kompentens( i min värld är allt utom uppsats motsvarande)
    Vad tror ni?
    Kör/skotta/gå försiktigt i snöovädret
    Kram

• Diz

Kör för det! drömjobb ska man alltid söka. Min handledare sa för många år sedan att arbetsgivaren skriver "ideal-kandidaten" men sen tar de det som finns tillgänligt. typ

Iaf, jag kommer att söka på ett jobb nu här i dagarna döär körkort krävs, vilket jag inte har, men jag söker ändå. Om inte annat så har jag visat intresse sedan tidigare när jag väl fått mitt körkort (och samma för dig och examen... )

• dfk

Heloise, vad skönt att du har haft en bra dag. Det låter ju hemskt spännande med det där jobbet! Varför inte söka, och om du får komma på intervju bara tala om hur läget är. Många gånger har jag själv stött på att de står önskvärda egenskaper eller utbildning i en annons och man har sökt, så gör man undantag om det är en intressant sökande. Personkemi och annat räknas ju in också. Du är så nära målsnöret så du kan nästan räknas som kvalificerad ju!

Kring snöovädret. Här tar det ordentligt med fart på snö som bara faller och faller och hård blåst. Hoppas att ingen kommer till skada.

Aleta, hur har det gått med din dotter förresten? Hon hade ju så ont i ryggen.

• passionsblomman

Heloise, vad tror du vi kommer svara?

S-Ö-K såklart!!!

Och nu ska jag ner till skolan och träffa VÅR barnbiblotekarie som det står på lappen.
    Det är typ obligatoriskt så jag är jättenyfiken på vad det är egentligen...

Och så blir det att ta fram farmros gamla kaninpäl, för det snöar helt på tvåären här nu. Det är helt osannolikt vad det blåser! och jag måste ju gå, för bilen har sambon på jobbet.

Hej svejs!

• Heloise

Åh vad härligt att träffa en biblo blomman!
    Det är ett sånt jobb som är ledigt, skolbibliotek/folkbibliotek, man ska samarbeta med lärare, ha goda kunskaper i barn och ungdomslitteratur vilket jag har!
    Skolan har klasserna 1-9, jag tror att jag ska söka, enda smolket i bägaren är att kontaktpersonen är mamma till en av mina klasskamrater !

passionsblomman skrev 2010-01-27 18:08:09 följande:
    Heloise, vad tror du vi kommer svara? S-Ö-K såklart!!!Och nu ska jag ner till skolan och träffa VÅR barnbiblotekarie som det står på lappen.Det är typ obligatoriskt så jag är jättenyfiken på vad det är egentligen...Och så blir det att ta fram farmros gamla kaninpäl, för det snöar helt på tvåären här nu. Det är helt osannolikt vad det blåser! och jag måste ju gå, för bilen har sambon på jobbet.Hej svejs!
  • Im yours

Hej i snyöran!

Klart du ska söka jobbet Heloise, du är för fasen rena rama drömbibliotikarien

Usch, vad otäckt att det finns tanter i bil i detta oväder. Kör försiktigt o lyd blommans råd ang grus, snöskovel, varma kläder etc.

Vi har marknad i stan, så jag virvlade runt bland stånden ett par timmar. Snögubbe, javisst En del hade vart kloka nog att täcka sina varor, men mestadels såg knallarna ut att sälja just det,snö.

Har nån hört ifrån troll1? Skulle behöva hitta tvättäkta kärleks-symbolen.
    Nu har jag badat, sonen har fixat middag .......... så jag ska bara må gott. Kramar.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången