• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Aleta

Vad är det för konstiga pussel som alla pratar om plötsligt? *nyfiken*

• Im yours

Precis vad är det för pussel, väntar med spänning på svaret.

Blomman; Vad skönt att sonen har en sådan mamma. Herre jösses jag minns då jag jagade hem en flicka som alltid var på min dotter, för att inte tala om då jag stormade in hos en grabb o hans mamma som varit taskig med äldsta sonen o hans kompisar. Skämmigt ganska strax efteråt men det blev oxå slutpunkten för tramserierna. En arg mamma är som en tiger, morr.

Vad otäckt med sånna vindar, får se om de kommer hit. Nu är det iaf -8 grader, mörkt o bara tant Liz är vaken. Ska skriva på mitt manus idag, så ska det bli storm så ligger jag i lä

Ska kolla det där m länsstyrelsen idag, härligt med all vetskap som finns i vårt gäng.
    Morgonkramar till alla!

• Sonja68

Cantis: GRYMT bra jobbat!!

Och Blommis: BRA att det händer nåt ang psychotjejen i klassen. Grrrr.... I grund o botten kanske hon är en osäker tjej som är lite förälskad i Blompojken, men då måste hon lära sig att hon använder sig av HELT fel metoder... Så där GÖR MAN INTE!! Och det måste hon få veta.

Här är stormvarning klass 2 utfärdad.
    Riktig rejäl snöstorm och det var i grevens tid jag pallrade mig iväg till jobbet, innan vägarna hunnit driva igen. Med min lilla Golf blir man lätt fast i snöhögarna...
    Hur jag ska ta mig hem från jobbet? Vet inte... Maken får väl komma med RAV4:an som har fyrhjulsdrift och hämta mig.
    Eller så får jag passa på brorsan som har sin plogsväng förbi här... Hans runda är 8 tim lång, vid kustbyarna. När det är sånt här väder så blir det ju som så att när han återvänder till startpunkten, åtta timmar senare , så har det snöat igen det som han plogat, så det är bara att köra en runda till...
    Men så måste man ju sova också, så han brukar få sova i lastbilen nån timme också.

• Sonja68

HÅLL I HATTEN!!! Jäklar vad det stooooormaaaar

Hörde på riksnyheterna att VAttenfall minsann lovat att ingen skulle behöva bli utan ström.
    KOnstigt, på lokalradion sa de att 1000 hushåll i Norrbotten var strömlösa på morgonen? Och maken ringde nyss och de sitter i fikarummet och spelar kort i stearinljusens sken... fabriken är strömlös!
    Räknas inte vi

• Sonja68

Fullt med gröna pluppar här Hur har ni det i blåsten?

• Soldemor

Här nere snöar det, lite ojämnt, det vräker ner ibland och just nu singlar det lite lätt. Skall jag åka hem eller inte? Vill inte gärna fastna någonstans!
    Hemma är det rätt så lugnt, Solde ylade förtvivlat hela vägen hem, men idag har hon gett Siena lite stryk så hon har fått visa vem som verkligen bestämmer hemma. Snuttar!

• Sonja68

Solde verkar vara en riktig Tant. Som sin kattmamma Härligt !

• Aleta

Just nu är det uppehåll i snöandet, det har väl kommit 5 cm, inte mer. Vi får väl se om det drar igång snart.

• Fjällbruttan

Här kan man räkna snöflingorna som faller och snön ligger som ett fluff på träden...
    Undras om jag inte bor i Sverige just nu??

Hoppas det går bra att komma hem Sonja, och att maken får fortsätta mya ett tag på jobbet, skönt med en rast

Klart ni räknas, det är bara det att Sverige är så stort så de glömmer att vända på kartbladet.... de upptäcker er imorgon

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången