• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Fjosok

Ska alla sova redan nu? Tråkmånsar!

En annan ska bara ... gå och lägga sig...

• Sonja68

Har betalat räkningar...zzzzzz...zzzzzzz.....zzzzzz !

• Fjosok

Det är ju sovande om något att betala räkningar. Ett annat sätt att somna är att titta på Kunskapskanalen. Politiskt oberoende TV, jomen tjenare i nånstans. Och underhållande som få, fantastiskt att vi fått ett alternativ som ska ta uppmärksamhet och tittare från ex Discovery Channel.

Vad visas då en måndag som denna, på bästa sändningstid? Som man kan klättra upp i soffan och bara myyyyyysa till och samtidigt lära sig något? Populärvetenskap möter Public Service.

Jo, ikväll visades dokumentären "Hårdare Bud"

" År 1993 rådde lågkonjunktur och delar av samhällets funktioner skulle för första gången utsättas för konkurrens från privata alternativ. Folkhemmet stod inte längre som garant för trygghet och medborgarna fick nu ta allt större ansvar för sig själva. Hur nära hamnade vi den i dokumentären förebådade utvecklingen?"

Fantastiskt ounderhållande

• Im yours

Kul med sådan kreativitet fjosok. Undrar en sak, vadan detta intresse för rysh och pysh?

Cantaton; Nu har även jag sett och spanat in din "banner". Snygg som bara den, bra jobbat. Hoppas, hoppas att de slitsamma första åren som egen företagare betalar sig. Jag skulle vilja rösta på dig som årets kvinnliga företagare. Undrar var man kan nominera till den?

Var kan man frysa in t.ex hyresinbetalningar om man kommer i klammeri m sitt hyresbolag? Är rätt säker på att det finns något sådant ställe.

Sonja; Jag blev så sugen på att åka skridskor då du skrev om er dag i Moskva. Är förmodligen mer lik en elefant på is nuförtiden, m gud så roligt det var en gång i tiden. Vi bodde bara 50 m från skridskobanan då jag växte upp, och jag bodde verkligen på isen under alla väderlekar Var in på en sajt som säljer skridskor etc, o rådfrågade ang passande modeller.

Jag sitter och skriver på mitt filmmanus, som ändrat riktning igen, haha. Min handledare bör ha fått små gråa hår vid det här laget. Är även rejält snuvig och snorig, så honingsburken står i närheten.

Apropå hus, så är jag himla sugen på att bygga ett alldeles nytt hus, gärna med både tornrum och punchveranda. Det vore helt magiskt att få flytta in i nått där ingen huserat förut.

Andra barnbarnets ankomst kommer allt närmare, och jag längtar så. Den 17 feb är det sagt ....... Smillas ljuvliga närvaro får det att spritta i kroppen av lycka hela tiden. Nu kan jag börja köpa kläder i storl 92, vilket gör mitt fashionista-alter ego supernöjd. Hittade t.ex till Linusoch Lotta-sajten........

Till alla sköna tanter vill jag utdela härliga tulpanbuketter. Må så gott!! / Liz

• Cantaton

Im yours. Fina du! Jag vet faktiskt inte om man kan nominera folk till sånt. Kan man? Jag har faktiskt intresseanmält mig som kvinnlig företagsambassadör 2010. Får de om jag blir utvald Jag sprider gärna kunskap om företagande bland landets kvinnor - framförallt bland gymnasieelever. Jag funkar bra med gymnasieelever

Svenskan ringde för en stund sedan och gav mig ett jättebra erbjudande. En annons på en fjärdedels sida för bara ca 7000kr i en bröllopsspecial. (75% av priset pga ett plötsligt avhopp.) Och snacka om bra exponering, men nä, nu kan det inte strömma ut mer pengar förrän jag vet att det kommer in några... Jag måste ju få pengar över till att leva under året också! Inte bara pengar som täcker upp för mina marknadsföringsutlägg.

• Cantaton

Forts...!

Åh vad spännande med manuset! Hur lång tid har ni på er? Finns det några riktlinjer? Blir det något av manuset sedan?

Det kan vara härligt i ett nybyggt hus, men samtidigt har huset inte hunnit få en själ då Så det är väl lite både och.

Ååååh barnbarn!! Själv skulle jag vilja ha ett barn Synd att sambon inte är lika positiv till den tanken just nu.

• Fjosok

Im Yours: För att göra ett kort svar långt

Delvis för att jag tycker rysh och pysh är underskattat men också för att jag tycker det blev på tok för mycket enkelt. 2003 när jag började intressera mig för bröllop så skulle ALLT vara rakt, eneklt och ingenting speciellt. Grundinställningen var "men det är inte jaaaaaaaaaag". Det resulterade i bröllopskläder som såg ut som en ordinär finklänning, men vit, typ.

Sen kan jag tycka att pärlemorvita axelbandslösa klänningar med lätt a-linje och lite bling över bysten i kombo med snörad rygg är så uttjatat så jag kan kräkas, då är det skoj med fluff

Jag har ju aldrig gjort en spänn på mina klänningar, bara haft kul och undvikit att gå back. Ev vinst har gått till välgörenhet, senast Haiti

• Cantaton

Du är så ädel

Fjosok skrev 2010-01-26 10:01:34 följande:
    Im Yours: För att göra ett kort svar långt Delvis för att jag tycker rysh och pysh är underskattat men också för att jag tycker det blev på tok för mycket enkelt. 2003 när jag började intressera mig för bröllop så skulle ALLT vara rakt, eneklt och ingenting speciellt. Grundinställningen var "men det är inte jaaaaaaaaaag". Det resulterade i bröllopskläder som såg ut som en ordinär finklänning, men vit, typ.Sen kan jag tycka att pärlemorvita axelbandslösa klänningar med lätt a-linje och lite bling över bysten i kombo med snörad rygg är så uttjatat så jag kan kräkas, då är det skoj med fluff Jag har ju aldrig gjort en spänn på mina klänningar, bara haft kul och undvikit att gå back. Ev vinst har gått till välgörenhet, senast Haiti
  • Fjosok
    Cantaton skrev 2010-01-26 10:06:30 följande:
    Du är så ädel
    Nja, jag har sluppit att starta företag utan haft det som ren hobbyverksamhet. Sen är det därför jag vågar visa er och fråga om feedback, hade jag haft företag hade det ju varit snubblande nära smygreklam men nu när jag inte tjänar något i kombination med försöker bredda diskussionerna har jag inte fått något mothugg än iaf

Vad pysslar ni andra med idag?
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången