• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Aleta

Tack för kramarna MittiPrick!

Fjosok, ett hus är skönt att ha, men det är ju mer jobb, trädgård som ska skötas, underhåll osv.

• Cantaton

Jag hade lätt valt huset Men å andra sidan vill jag inget hellre än att bo i ett hus med gräsmatta.

• Fjosok

Jo, men i ödebygder när man är van servicen runt knuten, Sveriges bästa utbildningsutbud och Sveriges största stad bara 45 minuter bort.

Skulle kännas knas, är ju eg upplänning rent mentalt verkar det som. Mammas släkt härstammar härifrån innan dom flyttade norrut, kan vara det

• Fjosok

Förrsten, bilder på nya rosa bakelserna i mitt galleri, eller en av dom "vuxna" klänningarna.

Är supernöjd men puffvarning utfärdas

• Sonja68
    Fjosok skrev 2010-01-25 11:29:44 följande:
    Förrsten, bilder på nya rosa bakelserna i mitt galleri, eller en av dom "vuxna" klänningarna. Är supernöjd men puffvarning utfärdas
    Wow!!! Supersnygga
    Puff med stil och klass faktiskt.

Flytta norrut du! Hur långt från närmaste "civilisation" ligger huset. Jag får lappsjuka efter två timmar hemma i byn, men inne i samhället går det bra. Vi har allt runt knuten och det tar max 7 min med bil, vartän man ska.
  • Fjosok

NJa, jag kolalde mest runt skelleftebygden och max 2 mil från stan där vägarna är bra. Mest på skoj, vet att det kanske inte är den staden som är "min plats" riktigt. OM man vill ha nära att kunna jaga så bör man ju bo både sjö och skogsnära ...

• Fjosok

Tack Sonja för klänningsberömmet. Jag är riktigt nöjd, dom kostade trots allt bara 500:- för den stora och 300:- för den lilla att sy upp. Sen 500:- i frakt och vi får se vad tull/momsfolket tycker om detta men hur som haver så är väl tull/moms på 800:- inte det värsta man kan behöva betala.

Bild på näbbklänningen (den jag fick) är uppe nu också.

• Sonja68

Fjosok: så söt och smakfull den var, näbbklänningen alltså.
    Du är verkligen duktig

• Sonja68

Veckan började verkligen bra för min del...
    Bilen var stendöd i morse. Batteriet totalt urladdat. Där står jag med två ungar, hundra ryggsäckar och väskor. Maken jobbar 1,5 mil hemifrån och får inte ha mobilen i fabriken. Mor o far bor 1,7 mil från oss, lokaltrafiken går en gång i timmen. Jag var redan sen. Ja, ni fattar själva. JIIPPPIEEE, de´e´måååååånda'morron.....
    Men då ringde jag brorsan och hade tur. Hans sambo började jobba senare idag och hade tid hos frissan 8:30. Hon slängde sig i bilen och undsatte en mor med två ungar i nöd. Körde den äldsta till skolan, den yngsta till dagis, och mig till jobbet Hon är GULD värd ♥

Helgen har varit bra. Vi har varit hemma, ENSAMMA, och det var gudomligt skönt!!
    Enda svängen utanför dörrn var lördagmorgon till slalombacken. Minus 16 grader, vi packade två termosar med choklad, bulla och varma kläder. Lillan var jätteduktig med skidskolan och den äldre åkte "friåkning" med mig. Maken fick hjälpa till med liften. Ett liftgubbeämne, Bruttan !

• Cantaton

Fina de blev!

Fjosok skrev 2010-01-25 12:32:50 följande:
    Tack Sonja för klänningsberömmet. Jag är riktigt nöjd, dom kostade trots allt bara 500:- för den stora och 300:- för den lilla att sy upp. Sen 500:- i frakt och vi får se vad tull/momsfolket tycker om detta men hur som haver så är väl tull/moms på 800:- inte det värsta man kan behöva betala.Bild på näbbklänningen (den jag fick) är uppe nu också.
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången