• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • dfk

Cantaton, vad roligt med annonsen! Nu kommer du få ordentligt med uppdrag.

Villemoa, Grattis till ditt nya jobb! Vad spännande att börja så omgående.

Idag var det fjärde gången jag var på gymmet sen jag skaffade kort där. Jag måste erkänna att det var superkul och jag kände mig inte alls illa till mods som jag trodde att jag skulle!
    Det var faktiskt ingen som stod och glodde på otränade mig. Inser att de har viktigare saker för sig, som att träna själva. Nu är jag jättesporrad och kommer absolut att med glädje gå dit.
    Men jag tar det i min takt och lyfter inga 40-kilos vikter....

• passionsblomman

*skelar av trötthet'

Idag var det uppstigning kl 6 med anledning av inomhusfotbollscup (vad sägs om DET ordets längd?)

Alltså kunde jag absolut inte somna igår natt. Jag har sovit noll, nada och inget. Sedan har jag suttit på en träbänk och hejjat mellan kl 8 och kl 15. Vi hade 4 timmars väntan mellan match 1 och två.
    Vi torskade alla matcherna, så eftermiddagens senare del har ägnats åt att torka tårar, laga mat och peppa.

Det faktum att det var två av matcherna som var oerhört jämna och att en av förlusterna bara var ett rent missförstånd som ledde till ett mål i slutsekunderna för motståndarna, det ändrar inte tyngden på de där små axlarna just nu och inte hänger huvudet mindre heller.

Men man får deppa när man gett allt och det ändå inte räckte. Dessutom lyckades min pojk få sig en rejäl känga på vristen så han har ganska ordentligt ont. Det gör ju inte saken bättre precis.

Nu blir det Zon på vristen,- för vi vet ju var han har ont... och så måste jag nog vila lite, medan han får äta lite godis som plåster på det sargade krigarhjärtat.

• Heloise

Dagens uppdrag, a:gå inte utanför dörren, b:göra inget produktivt, c: byt inte om ifrån pyjamas, det ser bra ut än så länge

• Cantaton

dfk, vad kul att du känner så! Det är ju faktiskt som du säger: det är ingen som tittar ut en på gymmet, alla har fullt upp med att koncentrera sig på den egna träningen!

• MittiPrickBrud

Hihi, Canta, jag är absolut inte missunsam mot dig! Mycket glad att du har fått in en så fin annons och jag förstår att den kostar! Att jag la mig i företagsregistret beror mest på att jag tror att min kundkrets kan behöva lite tid på sig, att jag syns där bland företagen under ett år tror jag är bra i längden. Kanske det går så bra att jag får råd att ha en banner också!

Heloise, hoppas att du lyckades med ditt uppdrag jag tycker det lät som ett mk bra program för en dag som denna!

passion, som alltid stor kram och varma tankar! Zon är en bra uppfinning!

dfk, bra gjort! Önskar mig lite av din disciplin vad gäller träningen. Skönt att du är igång!

Bruttan, klart att du är glad med en sådan förnämlig dagsprestation. härligt att få lön också!

Fjosok, kram till dig med. Jag är visst på kramhumör ikväll!

Vad sägs om gruppkram?

*kramar alla fina tanter "i andanom" *

• Fjosok

Måste få skriva av mig lite. Inte för att det hänt nått eller Fjosok är nere, snarare tvärtom, men fundersam är han.

Jag ska på lägenhetsvisning i veckan, kolla in en tvåa på 45 kvadrat ungefär en kilometer från min nuvarande lägenhet. Den börjar på 699 000:- och det är schysst för att vara här i en rätt så attraktiv stadsdel.

Satt också och kollade hus i mina hemtrakter. En villa modell 4 rum med hemman för mindre kostnad, plus nyinstallerad pelletspanna 2 mil från stan.

Sitter och leker med tankarna om att kunna äga ett hus där jag har ett rum för hobbyn, klänningarna kan vara framme och jag har plats för mina sygrejer och musikinstrument (5 gitarrer, en elbas, två synthar, elpiano, dragspel, mandolin och fiol tar plats).

Man har även egen mark att jaga på, en garageplats för en MC och en livskvalitet som antagligen är enorm, vill jag tro.

Men kanske det är romantiskt tänk och dravel?

Hmm ...

• Bobou

Cantaton, det tog ett antal uppdateringar, men sedan fick jag äntligen syn på din annons! Vad bra! Och vilken fin hemsida!

Måste kolla igenom den mer noggrant en annan dag, för nu orkar jag bara inte. Har varit en lång helg då vi hälsat på släktingar jag knappt visste att jag hade i Portland. Och imorgon är sista dagen i Seattle innan vi åker till Hawaii. Så godnatt med er, fast jag vet att det är godmorgon i Sverige!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången