• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Sonja68

Ja, det verkar som att i kartboken börjar man med landets sydligaste del och går uppåt, vilket ju förklarar varför vi kommer sist. Men inte ter det sig riktigt logiskt... borde man inte börja uppifrån?!

• Fjällbruttan

Klart man borde, allt annat är ju så ocentralt

• Fjällbruttan

Pusslet är ett sånt där pussel där man lägger vad man tror de på bilden ser...
    Ohh vad det lät smart...

Alltså: Man utgår ifrån en bild på locket till pusslet och sen ska man lägga vad de på bilden ser..

Knepigt!

• Fjällbruttan

Förresten köpte vi en pusselboll och la på BB när vi fått minsta sessan, mina rumskamrater trodde vi var tokiga
    men det blir lite segt där i längden....

• Soldemor

Den här tanten tänker åka hem vid 12. Har precis kört hem min konfirmandledare och vägen är sååå hal! När man bromsade så var det som om det satt en isknöl under bromsen! Huu! Och nu vräker snön ner igen! *Feg tant sitter och håller hårt i ratten*

• passionsblomman

Det VRÄKER ner snö här!
    Jag har min själ inte sett så här mycket snö på årtal. Hoppas det kommer snö alla vintrar framöver!

Fast det är otäckt medstorm och hala vägar!

*uppmanar alla att se till att ha en liten snöskyffel i bilen, filt, ficklampa och helst ett par rejäla vinterskor ifall ni kör i mer "kontorsdito" annars. Tändare och en liten bytta med sand kan man också ha nytta av*

• passionsblomman

Ja det där med pusslet är som Bruttan säger. man ska lägga en bild utifrån bilden på kartongen. Men man vet inte vad det ska bli, utan man ska lägga vad man tror att personerna på bilden ser eller vad de gör i framtiden.

På mitt pussel är tex ett par på en picknickfilt där han uppenbart friar. Alltså kan man ju då spåna i vad scenen är i frmtiden. Att de är på BB kanske? Jag vet ju inte för jag har inte lagt det. Men de jag hört som gjort det har fastnat totalt och haft jättekul. Jag tror det passar mig. Jag älskar att lägga pussel!

Men jag lär få lägga det själv, för sambon begriper öht inte vitsen med att pussla.

• Cantaton

Det har snöat oavbrutet i några timmar här också, och blåst. Bussen halkade till bra när jag var ute och åkte, och jag själv halkade runt rätt bra på skorna också. Men nu får det vara slut på äventyr för idag. Har åkt fram och tillbaka från hemmet tre gånger redan!

Först till gymmet
    Sedan till mormor (2 mil bort typ, men problematiskt med dagens lokaltrafik)
    Sist till tryckeriet och hämtat mässmaterialet

Om några timmar ska vi repa inför inspelning och mässa, men tack och lov hemma hos mig

Så nu får jag väl jobba och städa lite. Kanske dags för mellis? Åt frukost 8.30, lunch 11.30. Ja, det låter som det är dags för mellis...

• Sonja68

Go vänner! Fick just veta att min lilla bil är insnöad, TROTS att traktorn var här och skottade parkeringen för en timme sen!!! Måste bege mig hemåt. Medans starka kollegor finns kvar på jobbet. Annars är risken stor att jag är ensam kvar här när det är dags att åka iväg. Och ingen som puttar på...

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången