• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Heloise

äsch då, gå til aw 09 så är den längst ner i scrolllistan, det är 3-4 outfits på den bilden och klänningen är den helsvarta till vänster.

• Sonja68

Pust! Jag är hemma!!
    Men jag körde mycket riktigt fast i en snöhög med min lilla bil.
    Och sen vägrade fanskapet att starta
    Ringde maken och sa att han kunde lika gärna komma direkt till mig på jobbet efter att ha hämtat flickorna.
    Medan jag väntade så kom en kollega med startkablar och startade bilen. Men FAN hur den lät!!! Bluddrade och lät som om den inte går på alla cylindrar. F ö så var det fullt med snö under motorhuven. Maken kom och vi bytte bil med varandra. Hemma så hade plogbilen precis varit och lagt upp en halvmeters snövall, så vi kunde inte köra in på gården. Maken hoppade ut och började skotta sig fram till garaget och snöslungan och jag fick order att åka till Apoteket och köpa nässpray samt ta en sväng förbi Systemet och köpa en flaska vin(?!)
    Nu har han kört in min bil i garaget och torkat av sånt som var fuktigt (inte alls så mycket egentligen tyckte han) och ändå går bilen som ett as...
    Har nyss kostat på den 3200 kr i rep, vad f-n kan det vara nu då?! Jag blir så olycklig. Har INTE råd att köpa ny bil och har INTE råd att lägga ner nå mycket mer på reparationer.

Nu ska jag dricka te och sen blir det rödvin. Så här på lill-lördag !

• Aleta

dfk, som tur är så har hon inte ont längre. Vi håller tummarna att det inte kommer tillbaka. Om det gör det så får vi åka tillbaka till länssjukhuset igen.

Suck, äldsta dottern är så sjåpig. Min man håller på att försöka ta av ett gammalt plåster och hon skriker som en stucken gris.
    Lillan står bara och stirrar på henne, hon däremot är tålig som en elefant (är elefanter tåliga?).

Hoppas alla har det bra i snöyran!

• Sonja68

Heloise, hann inte skriva klart tidigare, maken jagade bort mig från datorn. SÖK JOBBET!!!

• Bobou

Godmorgon! Eller morgon och morgon... klockan är ändå halv elva här. Hinner inte skriva så mycket men jag försöker läsa. Jag drömde faktiskt om er i natt, konstigt va? Jag har ju aldrig träffat er... Det var något ganska virrigt om att vi hade en BT-träff och Cantaton var med och Fjällis och Heloise, sedan är det lite luddigt.

Heloise, klart du ska söka jobbet, du har ju verkligen allt att vinna och ingenting att förlora! Kul med shoppinglyckan också!

• Sonja68

Bobou! Hello, how are things over there? *dammar av engelskan*

• Aleta

Hej, hej Bobou!

Heloise, sök jobbet!!!

• passionsblomman

Har tillbringat ca 2 timmar i storsnack med sonens båda fröknar. Sedan avrapporterat till far i huset som såklart undrar vad som händer. *hes*

Kan ju sammanfattas med att min son fick nog och lite mer än så idag och bestämde sig för att spöa skiten ur alla jävlar för att sedan DRA från den förbannade skitskolan. Typ.

Nu blev det ju inte riktigt så, men det blev alldeles tillräckligt dramatiskt för att det skulle stå klart bortom allt tvivel för hela klassen att det nu var allvar och jättehemskt.

Alltså pratades det hela resten av den dagen och min son har fått personliga uttalanden av alla i klassen där de i enrum men med fröken med har sagt till honom vad de känner och tycker.

Nämligen att de är ledsna att han inte känt sig välkommen och att de vill ha honom i klassen och tycker om honom. de som varit taskiga har bett om förlåtelse och nu är nog luften rensd, saken utredd och både sonen, en och annan av de andra, och jag är helt slut. Men nu kan vi gå vidare.

Nu är det ju inte idealt att han gick till handgripligheter, men jag måste säga att jag är väldigt glad att han har visat självbevarelsedrift och att han har gränser man inte kan kränka hur som helst. Han valde att prata och försöka gå undan och alla andra sätt utan frmgång. Nu blev det så här långt det gick innan de andra hajjade.

Det känns otroligt skönt att det är bra personal som jag kan ha en sund dialog med. Då kan det förmodligen bli jättebra i förlängningen.

Så, nu ska jag sluta älta om den här saken.

• lillabruden

Passionis, jag hängde inte helt med där....slogs han? 'men med fröken med'? jag hänger inte med nånstans....men att personalen är bra fattade jag! Och det är ju alltid en hjälp. Om det är så att din son slogs...tyvärr måste jag säga att det ibland är det som krävs för att få folk att lägga av med sitt skit. Förresten, hur går det för dem andra få killarna i klassen? var det inte samma för dem? kanske det blir ännu bättre om deras föräldrar också får veta...

Heloise, SÖK jobbet!! Jag har sökt så många jobb i mitt liv som jag inte varit kvalificerad till. Kan inte säga att jag fått nått av dem, men samtidigt har jag inte haft utbildningen heller. Det jag vill få sagt är att hade jag anställt, så hade det ju varit viktigast att personen passar och om utbildningen ändå snart är klar, så gör väl inte det något! Sök och presentera dig så bra du kan! Och vänta till slutet av brevet att avslöja att utbildningen inte är riktigt klar....

Sonja, vilken otur du haft! Vi har nyss haft vår bil på verkstan också, och den är fantamig i sämre skick nu än innan. Mekanikern påstår att vi måste 'köra igång' den för att den i princip har fått minnesförlust (!!?) Jag tycker dem mest konstigaste saker kommer alltid från en mans mun...

Dessutom har jag tyckt i flera år att apoteket och systemet borde ligga bredvid varann (och om ni tänker efter ligger dem ofta nära varann...)

Jag har insett en sak. Jag är vinter-deprimerad. På fullt allvar. Jag har sagt hela mitt liv att jag inte är skapt för Sveriges väder men nu tror jag verkligen på det. Jag vill gråta. Så mycket hatar jag vintern. Och jag bara hör migsjälv var gång jag öppnar munnen säga något negativt o klaga och vara en allmän surkärring
    vill inte va surkärring... vad är botemedlet!?

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången