Tack så mycket Aleta, lillabruden och dfk för support!
Lillabruden, jag tänkte också först som du att det berodde på stress och hormoner i svaj. Men efter att ha googlat runt lite är jag nästan helt säker på att jag har B-vitaminbrist. Det stämmer så himla bra, inte bara symtomen; jag är ju vegetarian, och hemma brukar jag äta vitamintabletter men inte nu på resan. Dessutom är maten i USA mycket mer processad = mindre B-vitamininnehåll. När jag var liten fick jag b-vitamin av en läkare minns jag, så jag kanske har anlag... Så nu har jag varit och köpt B-vitaminkomplex, ska se om det inte blir bättre snart!
Min oro har också lagt sig lite nu, men blossar upp lite då och då. Den är egentligen separat från problemet med munnen. Ibland funderar jag på om jag kanske borde gå till en psykolog kanske... Å andra sidan, psyket måste väl få gå upp och ner som allting annat? Eller?
Det här med att skriva CV är alltid svårt... Jag brukar försöka tänka på att hålla det koncist och bara ta med de meriter som är mest relevant för detta jobb. Det ser inte bra ut om man väldigt uppenbart har ett standard-CV eller -brev som man skickar till varje arbetsgivare. Okej, det mesta är ju samma såklart, men jag brukar ändå gå igenom och anpassa det lite. Vissa säger att ett CV inte ska vara mer än ett A4. Det fixar jag inte, men jag brukar hålla mig under 2 A4 iaf, alltså ett dubbelsidigt.
Men jag har en ganska luftig layout, liksom, ett CV är inte rolig läsning ändå så det är lika bra att underlätta så mycket som möjligt för arbetsgivaren.
Lycka till iaf med båda jobbsöken Heloise! Och även fast det kan kännas pinsamt, låt flera personer läsa igenom innan du skickar iväg!