• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Sonja68

Vinkeli-vink!
    Jättestressad Sonja tittar in...
    Vi hade -26 i fredags men nu är det mildare.
    Tack och lov

MittiPrickan: kram på dig! Kämpa på, låt dig inte dras ner i nåt dike... Du är så begåvad så det är värt att kämpa för det du tror på

Bobou; det där med munnen låter antingen som allergi eller stressrelaterat.

Aleta; hoppas Lill-skruttan kryar på sig. Inge kul med så hög feber

Fjällbruttan; hur gick begravningen? Kramar i massor.

Och alla ni andra underbara tanter och tantfans får förstås också en kram vardera innan jag rusar vidare.

Bilskrället är på verkstan, väntar med bävan på vad de hittar och vad det kommer att KOSTA...
    Nu hänger min lilla Golf väääääldigt löst kan jag meddela.

• Kjell Präst
    Soldemor skrev 2010-02-01 11:26:53 följande:
    Jag brukar ha räkningar för sisådär 15 000,-, så jag har nog inga bra tips att ge dig. Man får fort vanor när man börjar arbeta, har jag märkt!
    Och våra brukar rätt ofta dra sig uppåt 20 000, så -nej, har heller inga tips att ge...
  • Fjosok

Soldemor: 15 000:- Jisses ... ja, klart att med hus och bil och allt så drar det iväg. Jag har hyra på 1200 och bara el, tv och telefoni/bredband som kostar varje månad. Plus den där fördömda TV-avgiften. Har fö dragit igång studierna nu igen, teol kand om tre terminer kanske?

• Heloise

Vi låg också på runt 20 000 den här månaden, så nä inga spartips här heller. Däremot så har vi kapat bort kabeltv( mannens alla sportkanaler etc) kommer tydligen göra att vi spar en 6000kr på ett år!:-O

• Sonja68

Vi har alltid minst 20000 varje månad med alla försäkringar, bilar, huslån, pellets, el, bensin etc etc. Det är groteskt!!

• Sonja68

De ringde från verkstan. Kamremsbyte 2400 kr, läggs nu till på listan över vad vi lagt ner på rishögen !

• Fjosok

Oj himmel, kanske jag haft en skev bild. Har ju inga lån på min lägenhet så där sjunker det ju en del. Försäkringarna vette 17 då dom är via facket dras dom på lönen så jag ser dom sällan, men såklart är det en utgift med, brukar vara några hundra.

Enda extrautgiften jag har är min iPhone som kostar 3-400 i månaden.

Har alltid haft som mål att leva billigt och bra utan att snåla. Snyltar lite gör jag också, kollar gärna hockey och fotboll men då blir det på Sopcast och när det gäller TV får det förbli kanalerna i väggen.

• Soldemor
    Fjosok skrev 2010-02-01 11:47:51 följande:
    Har fö dragit igång studierna nu igen, teol kand om tre terminer kanske?
    Vad har du kvar?
  • Fjosok

Bibelvetenskap C (båda testamentena)
    Bibelvetenskap D
    Tro & Liv C1 + C2
    Examensarbete

Har mao plöjt A och B-kurserna och dom två första C-kurserna. Problemet med detta är ju just försörjning. Då jag vägrar låna av CSN så måste jag hitta något annat att göra än att jobba som musikmajje då det blir 100% av 65% direkt ...

Hoppas och hoppas jag akn tillgodoräkna mig 30hp pedagogik från min lärarutbildning. Klassiskt utbytesämne sa biskopen ...

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången