• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Sonja68

Tack Didis känns lugnare nu. Inget som påverkar tänderna nämnvärt då alltså. Hon verkar inte själv så bekymrad över fläckarna, "det går nog bort mamma" säger hon. Men om de besvärar henne när hon blir äldre så får vi ta det då. BAra det inte är nåt FEL på tänderna så...

• didis

Inget är så fult som när det ser onaturligt ut.

Även om folk tror annorlunda är det vanligen tandläkaren som stretar emot när protespatienten vill ha vita tänder eller 50-åringen vill ha raka.

Det tandläkare går igång på är naturliga tänder och när vi vill imponera på varandra visar vi bilder på kronor o broar vi gjort som har "sprickor" och olika färger. Och allra gladast blir vi om inte kollegorna ser vilka tänder som är konstgjorda (men det händer nästan aldrig).

Sånt gillar vi tandläkare!

Cantaton skrev 2010-02-01 20:04:38 följande:
    Varför? *nyfiken*
  • didis

Nähä, nu ska jag sätta mig i soffan med en filt o hoppas det är något bra på TV.

Vid 4 imorgon bitti flyger maken till Berlin med jobbet, jag måste komma ihåg att ringa o väcka sonen så han inte försover sig till skolan. Barnen får vara ensamma hemma till torsdag kväll, känns inte så roligt men de är faktist rätt stora nu. En orolig mams får tagga ner lite...

• passionsblomman

Vad duktig du har varit Didis!
    Jag saknar dig förövrig JÄMT när du inte är här.

Och ja, dina barn är rätt stora så de klarar det fint ska du se!
    Fast jag förstår om du nojjar förstås. Undrar om det någonsin går över? *tvivlar*

• Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-02-01 13:12:04 följande:

Grekiskan var avgjort den kurs som krävde mest arbete (och den enda i vilken jag fick göra en omtenta)och som gav minst i utbyte. Har inte använt mina (ringa) kunskaper en enda gång sedan jag firade att kursen var avslutad
    Nej, grekiskan var ingen hit, men hebreiskan verkade ännu värre. Jag är mycket stolt att ha klarat de däe 20 poängen, mern det är kanske tre gånger jag haft användning för det...
  • Soldemor
    Fjosok skrev 2010-02-01 13:19:38 följande:
    Jag kan tro det. Svenska Kyrkans tro & liv var den värsta jag gått hittills. Menlöst från dag 1 då det mest bara var upprepande av självklarheter men man skulle få det att låta akademiskt.Kanske är bättre i andra städer, får hoppas det. Idén att den finns är ju bra ...
    'Den var rätt ok i Lund. Förutom Grekiskan så var nog religionsfilosofin den som gav minst.
  • Soldemor
    didis skrev 2010-02-01 19:26:56 följande:
    Sonja: didis tandläkare till din tjänst!! Alltid trevligt att vara efterlängtad! Tills barnen kan skriva vackert dvs har bra finmotorik ska man hjälpa till med tandborstningen.
    Vem kan komma och borsta mina tänder? Har världens fulaste handstil och bedrövlig finmotorik.
  • MittiPrickBrud

Hoppsan, har tanttråden blivit "tandtråden" nu

• Cantaton
    MittiPrickBrud skrev 2010-02-01 22:29:29 följande:
    Hoppsan, har tanttråden blivit "tandtråden" nu
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången