• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Heloise

Hello hello hellooooo!
    I dag är det jättefint i Gävle! Inte för att det spelar så stor roll eftersom jag och min dator har en dejt hela dagen. Jag var hos en kompis igår och laddade över en massa nya tv-serie avsnitt till datorn. Jag har hela dagen ledig, inga planer.
    Eller egentligen har jag ju 100 saker jag borde göra, men det spelar ingen roll för jag tänker inte göra dem idag.

Eventuellt försöker jag skriva ett CV, det värsta är ju att komma ihåg alla ställen man varit på

Puss och kram till er!

Btw om jag blir mormorn och flyttar till Utah, kan jag har flera män då? Panzer för vara första man naturligtvis

• Cantaton

Nix, de lever inte med flera partners idag. Det skedde bara under en period när de höll på att försvinna som grupp.

Heloise skrev 2010-02-02 14:27:29 följande:
    Hello hello hellooooo!I dag är det jättefint i Gävle! Inte för att det spelar så stor roll eftersom jag och min dator har en dejt hela dagen. Jag var hos en kompis igår och laddade över en massa nya tv-serie avsnitt till datorn. Jag har hela dagen ledig, inga planer.Eller egentligen har jag ju 100 saker jag borde göra, men det spelar ingen roll för jag tänker inte göra dem idag.Eventuellt försöker jag skriva ett CV, det värsta är ju att komma ihåg alla ställen man varit på Puss och kram till er!Btw om jag blir mormorn och flyttar till Utah, kan jag har flera män då? Panzer för vara första man naturligtvis
  • Cantaton

Var tvungen att söka lite mer:

"Mellan åren 1841-1852 började kyrkan tillämpa månggifte. Efter att den amerikanska regeringen förbjöd detta i lag, avskaffade kyrkan månggiftet 1890. Kyrkan har därefter uteslutit alla medlemmar som praktiserar månggifte."

• Cantaton

Däremot har de (som jag känner) vääääldigt många barn. Så om ni vill ha många barn, kanske?

• dfk

Passion, Vad gott det lät med scones och thé! Det var superlänge sen jag bakade scones.

Tinker, härjar ärkeaset än?

Frulle, hur mår du?

• Heloise

Det finns små falanger som fortfarande praktiserar månggifte, att deras kyrka inte vill ha med dem att göra är ju en annan sak, de kan ju fortfarande anse sig vara mormoner.
    De kallas tom "mormon fundamentalists".
    Men du har rätt, jag skulle inte bli en bra mormon, jag gillar allt som de är emot och jag har svårt att tänka mig att spin-off mormonerna skulle tillåta polyandry,de är mer för polygyny.
    Sen har jag fullt upp med en man, skulle aldrig klara av fler män

Cantaton skrev 2010-02-02 14:47:58 följande:
    Nix, de lever inte med flera partners idag. Det skedde bara under en period när de höll på att försvinna som grupp.
  • Cantaton

Jojo, men de är ju uppenbarligen inte "erkända" mormoner. De mormoner jag känner är starkt emot föreställningen om månggifte.

Nä, vem skulle orka med mer än en man? Haha.

Nu är jag ÄNTLIGEN klar med rapporten. Det tog 4h. Att jag inte gjorde den igår eftermiddag... Nu hinner jag dock inte baka några scones, för jag måste gå hemifrån inom 20 minuter. Alldeles trött i huvudet är jag också.

• didis

Heloise - kan man inte få skaffa sig en fru istället? En som är hemmafru, bakar gott bröd och fixar storkok? Som ser till att hemmet alltid är städat och kläderna rena??

För det vill jag mycket hellre ha en en gubbe till...

Nu är all undervisning avklarad för den här gången, idag har vi haft grupparbeten och det har gått jättebra. Studenterna frågade om de skulle ha oss (alltså mig o min kollega) fler tillfällen men - haha - nu slipper vi det här till nästa vår!

Nu sitter jag i ärlighetens namn av tiden, alla granskningsstationer är upptagna så jag har dragit mig tillbaka till mitt arbetsrum - och BT.

Känns som om jag skulle behöva semester några dagar nu men tyvärr har jag en tenta som behöver vara klar till fredag, nästa vecka börjar en ny kurs med ny tenta och eftersom det nästan inte finns någon tid avsatt för det så sitter jag på kvällar o nätter. Jag börjar bli lite sliten faktiskt, tur vi ska på semester v 8 *längtar*

• Heloise

Jo helt klart, det skulle jag också vilja ha!

didis skrev 2010-02-02 16:14:22 följande:
    [citat]
    Heloise - kan man inte få skaffa sig en fru istället? En som är hemmafru, bakar gott bröd och fixar storkok? Som ser till att hemmet alltid är städat och kläderna rena?? För det vill jag mycket hellre ha en en gubbe till
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången