• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Im yours

Hej, hej ....... smyger in till värmen från goda vänner. Ja, hos mig är det inget vidare. Lasse har tagit ordet svartsjuka till nya höjder ........ damn it. Jag förstår inte vad det handlar om förutom att han ser spöken mitt på ljusa dan, typ. Han ringer mitt i natten, skickar sms om att han önskar mig lycka till men den ?andra? mannen. Jag mår pest och pyton ......... gråter för att jag blir så ARG.

Dessutom har jag varit till tingsrätten idag ang ett tvistemål gällande mitt bostadsbolag. Det verkade sätta fart på en el annan kontorsråtta därborta ........... halleluja moment.

Sonja; Vilken skön känsla (men pirrig såklart) att bli tillfrågad att sjunga på kompisens bröllop. Det där fixar du gulledej.

Blomman; Oj, min minsta sprang in i en dörr då han var 3 år, vi låg på sjukan ett dygn. Ge sonen en äkta varm tantkram, o säg att han har gett tant Liz hopp om barns självkänsla. Min äldste var stark som en björn även som lite mindre. Du får inte slåss blev ibland till bara i rent självförsvar, o bara en gång. Då han blev utsatt av några nytillflyttade kids från annat land. Jimmy blev såklart förbaskad då en stövel landade i huvet på honom där han fridfullt gick med sina kompisar ute på skolgården, och klippte till stövelägaren. Rektorn kom, och min 10-åriga son myntade meningen. - Jag slog bara en gång mamma. Hmm ...... nästa gång det hände var han 20 år. Sedan dess har det varit lugnt

Jag har bara hastläst alla sidor i tråden, men skickar Krya på dig, tycker om dig och fan vad du är bra- hälsningar till alla tantkompisar ute i landet Sweden.

Föresten jag och Robin såg tv-programmet om han som bara åt Donken-mat, bläääääääääääääääääääääääääääääääääää.

/ Liz

• Im yours

Haha ............ vad tycks om den meningsuppbyggnaden??

• Cantaton

Nu har jag rättat alla tävlingskuponger för tävlingen jag hade i min monter. En glad vinnare väntar ett mail nästa gång han kollar

• passionsblomman

Men I´m yours! Vad har flugit i karln???

Stackars dig. Sådant där kan man ju aldrig försvara sig mot. Det följer ju ingen logik!

Visst VAR Donkeexperimentet vedervärdigt? Hans kropp kraschade ju totalt på två veckor!
    Och SÅG du "lucnhserveringen" i skolorna! OMG!!!!
    HORRIBELT!

Jag tror jag ska bli rektor istället för florist. Och arbeta envetet mot mobbing, för bra mat och för lärande för alla utifrån individuella förutsättningar.
    Då kan jag åka på studieresor till olika länder och då ska jag se till att få tala med någon viktig där i USA och tala ALLVAR!
    Och härhemma skulle det också bli en del allvar!

*eldar upp mig*

• Sonja68
    Fjosok skrev 2010-02-03 17:56:18 följande:
    Mycket snack om sång här men man struntar i att fråga han som är utbildad sånglärare, hmpf!!! Hehe, skämt och sido, det kommer bli perfekt Sonja. Men glöm bara inte en sak, det är att vara avslappnad oavsett hur nervös det är. Avslappning, hållning och en låt som dom älskar och som du vill göra samt att det är rätt tonart och jag lovar du sätter den perfekt.Har inte så mycket mer att säga
    Fjosok; Jag räknade självklart med att få din syn på saken också Det är väl det där med avslappningen som jag kan stupa på...

Aleta; för MIG är jazzröst en sån där cool röst, fyllig, med botten och med karaktär... äh, jag vet inte hur jag ska klä det med ord, men när jag hör vissa röster så tänker JAG direkt: "jazzröst". Det är så coolt. En jazzröst är oftast väldigt bred (kan sjunga mycket mer än bara jazz) och med stort omfång och många nyanser, tycker jag.

Blomman: Stor, stor kram till Blompojken! Vilken tur att ni åkte in och kollade upp!

LIz: Svartsjuka stinks!! Jag brukar själv bli det ibland, men eftersom jag även råkat ut för sjuklig svartsjuka när jag levde med ärkeexet så har jag bestämt mig för att inte låta svartsjukan drabba min partner alltför mycket. Det är förödande. Och sååååå jobbigt!
    Vad har han nu fantiserat ihop, din karl??
    Kram och sympatier får du av mig.

Hinner inte skriva mer nu, måste jobba. Kram till alla!
  • Fjosok
    passionsblomman skrev 2010-02-04 00:06:59 följande:
    Men I´m yours! Vad har flugit i karln???Stackars dig. Sådant där kan man ju aldrig försvara sig mot. Det följer ju ingen logik!Visst VAR Donkeexperimentet vedervärdigt? Hans kropp kraschade ju totalt på två veckor! Och SÅG du "lucnhserveringen" i skolorna! OMG!!!! HORRIBELT!Jag tror jag ska bli rektor istället för florist. Och arbeta envetet mot mobbing, för bra mat och för lärande för alla utifrån individuella förutsättningar.Då kan jag åka på studieresor till olika länder och då ska jag se till att få tala med någon viktig där i USA och tala ALLVAR!Och härhemma skulle det också bli en del allvar!*eldar upp mig*
    Men var inte den där lite tillrättalagd? Jag menar, vem som har lite kontroll på kosthållning och hälsa äter tre gr i veckan på donken OCH väljer till extra av allt varje gång.

Vad tror ni om den här då? Som gick ner 30 kilo på 90 dagar med bara hamburgare.

minimizeme.se/

Bara som lite mottankar. Dokenfilmen är dock tänkvärd, dock lite överdriven kan jag tycka
  • Sonja68

Ang Fields of Gold; Jag trodde det var Eva Cassidys version som var originalet, är det inte hon som skrivit den?? *med risk för att verka helt obildad...*

• Fjosok

Sting gjorde originalet på platan "Ten Summoner's Tales" från 1993. Cassidys version är (enligt mig) en god cover på den men dock bara just, en cover.

• Sonja68

Tack Fjosok, då vet jag Skönt att det finns så kunniga människor inom lite av varje här i tråden!

• Fjosok
    Sonja68 skrev 2010-02-04 08:30:46 följande:
    Fjosok; Jag räknade självklart med att få din syn på saken också Det är väl det där med avslappningen som jag kan stupa på...Aleta; för MIG är jazzröst en sån där cool röst, fyllig, med botten och med karaktär... äh, jag vet inte hur jag ska klä det med ord, men när jag hör vissa röster så tänker JAG direkt: "jazzröst". Det är så coolt. En jazzröst är oftast väldigt bred (kan sjunga mycket mer än bara jazz) och med stort omfång och många nyanser, tycker jag. Blomman: Stor, stor kram till Blompojken! Vilken tur att ni åkte in och kollade upp!LIz: Svartsjuka stinks!! Jag brukar själv bli det ibland, men eftersom jag även råkat ut för sjuklig svartsjuka när jag levde med ärkeexet så har jag bestämt mig för att inte låta svartsjukan drabba min partner alltför mycket. Det är förödande. Och sååååå jobbigt! Vad har han nu fantiserat ihop, din karl?? Kram och sympatier får du av mig.Hinner inte skriva mer nu, måste jobba. Kram till alla!
    Skämtade där, hoppas jag gick fram. :) Har ju för 17 gubbar aldrig jobbar som det och antagligen lagt av mig det mesta i sångarkapacitet. Är knappast nån auktoritet på det området idag
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången