• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Aleta

Corcovado! Underbart vacker!

Den hade vi, fast vi ändrade texten från "looking out on Corocovado" till "looking out on lake and folly" för det är det vi ser från vårt sovrumsfönster.
    Den portugisiska texten ändrade vi inte i, den är så vacker, suck.

• Soldemor
    Cantaton skrev 2010-02-02 16:11:34 följande:
    Nä, vem skulle orka med mer än en man?
    Skulle kunna fundera på det, om han råkar vara programledare i TV...
  • Soldemor
    didis skrev 2010-02-02 16:14:22 följande:
    Heloise - kan man inte få skaffa sig en fru istället? En som är hemmafru, bakar gott bröd och fixar storkok? Som ser till att hemmet alltid är städat och kläderna rena?? För det vill jag mycket hellre ha en en gubbe till
    Ja, och du får ju faktiskt gifta dig med henne också nu! Säg bara till så tar jag den vigseln!
  • Soldemor

Efter två dagar på kurs där man nästan var insnöad är jag tillbaks på arbetet med massor av roligt som ligger framför mig! Har förutom två vigslar i maj fått en i september samt ett dop i slutet av mars. Det är sådant här som gör mig lyckligt! Och på kursen så fanns också en teologisk bokhandel, som i vanliga fall finns i Lund, så jag tittade lite vad de hade, tittandet kostade ca 1 700,-...men så många bra böcker till mitt arbete det blev!
    Nu funderar jag allvarligt på att emigrera med konfirmanderna till Kanarieöanrna i typ två månader eller så, tills allt det här vita har försvunnit och man kan börja ana en vår...

• Cantaton

Ja, eller hur - visst är det själva ceremonierna som är roliga! Det tycker ju jag också Jag fick precis samtal om förfågan på ett bröllop i juni. Ska träffa paret på tisdag. De har inte bokat definitivt, men är rätt övertygad om att de kommer göra det! Fick en förfrågan igår också, men den gällde tyvärr en dag som jag råkar befinna mig i Frankrike...

• Soldemor
    Cantaton skrev 2010-02-04 11:34:51 följande:
    Fick en förfrågan igår också, men den gällde tyvärr en dag som jag råkar befinna mig i Frankrike...
    Shit happens1 Du får med största säkerhet fler förfrågningar!
  • Cantaton

Det är nackdelen med bröllop - de ligger liksom samtidigt överallt Jag pratade precis med ett brudpar till. Men de gifte sig i Umeå samma dag som jag sjunger i Uppsala. Inte heller möjligt att kombinera.

• Soldemor
    Cantaton skrev 2010-02-04 11:45:08 följande:
    Det är nackdelen med bröllop - de ligger liksom samtidigt överallt Jag pratade precis med ett brudpar till. Men de gifte sig i Umeå samma dag som jag sjunger i Uppsala. Inte heller möjligt att kombinera.
    Tänk ändå om man hade kunnat klona sig!
  • Cantaton

Mmm... jo eller om man sålde klänningar som liksom bara var att skicka ut så många som efterfrågades.

• Kjell Präst

Själv skulle jag nog kunna tiodubbla antalet vigslar per år och ändå inte få särskilt snärjigt...

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången