• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • passionsblomman

Ja man kan ju tycka att det har varit tillräcklig utdelning på minussidan för honom nu.

Jag får läsa ikapp senare ikväll, för de på akuten vill att vi kommer in så de får titta på honom.
    Tror inte det är någon större fara, men det kan ju ta ett tag innan det visar sig. Så bye for now! Ha en fortsatt bra dag alla!

Sonja68 skrev 2010-02-03 14:25:10 följande:
    Passion ! Hur är det med Blompojken? Att han då råkar ut för allt möjligt senaste veckorna...Krama om honom från tant Sonja!
  • MittiPrickBrud

Sonja, du kan alltid vända dig till mig om du vill... !
    Vilken härlig story du berättar och en sån ära att bli tillfrågad om att sjunga! Grattis och hurra för dig!

Passion kära söta du. Jag tänker på dig och er idag. Hoppas att det inte är ngn fara med lillblomman, stackare vad han råkar ut för! KRAM!

• Sonja68
    MittiPrickBrud skrev 2010-02-03 14:53:31 följande:
    Sonja, du kan alltid vända dig till mig om du vill... !Vilken härlig story du berättar och en sån ära att bli tillfrågad om att sjunga! Grattis och hurra för dig!Passion kära söta du. Jag tänker på dig och er idag. Hoppas att det inte är ngn fara med lillblomman, stackare vad han råkar ut för! KRAM!
    Tack vännen, jag behöver verkligen tips på låtar! Ska ju då helst vara någon som jag känner till lite grann...
    *funderar*
    Kommer säkert "tracka" både dig och Cantaton ang detta lite längre fram
  • Cantaton

Passion, stackars "liten". Hoppas det inte är mer än en bula.

Sonja, vilken vacker berättelse. Visst är det ärofyllt att bli tillfrågad att sjunga!? Jag är heller ingen wailedrottning och det mesta går att sjunga "ändå". Wailning är ändå bara ett sätt att maskera att man inte kan sjunga vissa toner Närå, men vissa använder det för att maskera saker de inte kan. Jag brukar strunta i wailningar. Tex i "Det vackraste" när det är "..det vackraste för me-e-e-ej". Så sjunger jag bara "Det vackraste för mej" helt rakt (på den "nedersta" tonen i wailskalan). Äsch, hoppas du fattar.

Jag kommer gärna med lite förslag till dig. Men nu behöver jag göra en "läxa" som ska vara klar innan 16.30 och som jag lyckats förtränga i två veckor... Den har grott i bakhuvudet men är inte konkret och nedskriven.

• Aleta

Ojojoj, stackars Blompojken! Nu sitter ni förstås på akuten i några timmar.

Sonja, vad roligt att hon ville att du skulle sjunga!
    Bry dig inte om wailandet, det finns många människor på denna jord som faktiskt inte tycker om wail.

Nu vet jag inte vilken typ av röst du har, men jag slår ett slag för jazzgenren som vanligt.
    Den här t ex.

• Sonja68

Tack tjejer för ert stöd
    Jo, Cantaton, jag gör likadant. Jag sjöng "Det vackraste" på min lilla Katjas dop och jag sjunger också "raka" toner så som du skriver.
    Jag har ganska ljus röst när jag sjunger. Har lite svårt att pricka låga toner, särskilt om jag är nervös eller om jag måste ta i på dem så blir det brööööl.
    Ja, ni fattar. Sopran som sjunger med huvudklang, tror jag det hette...
    Jazz är underbart Aleta, men jag har ingen jazzröst

Den FÖRSTA låt som poppade upp i mitt huvud, som jag tyckte om när jag hörde den (vet iofs inte om den går för lågt för mig på vissa ställen, man kanske kan höja den?) "Fields of Gold".
    Kunde kanske va nåt. Visst går den att ha på bröllop?

• Cantaton

Det låter som din röst är rätt lik min

Allt går att höja!! Fields of gold är fin!

Sonja68 skrev 2010-02-03 15:43:52 följande:
    Tack tjejer för ert stöd Jo, Cantaton, jag gör likadant. Jag sjöng "Det vackraste" på min lilla Katjas dop och jag sjunger också "raka" toner så som du skriver. Jag har ganska ljus röst när jag sjunger. Har lite svårt att pricka låga toner, särskilt om jag är nervös eller om jag måste ta i på dem så blir det brööööl.Ja, ni fattar. Sopran som sjunger med huvudklang, tror jag det hette...Jazz är underbart Aleta, men jag har ingen jazzröst Den FÖRSTA låt som poppade upp i mitt huvud, som jag tyckte om när jag hörde den (vet iofs inte om den går för lågt för mig på vissa ställen, man kanske kan höja den?) "Fields of Gold".Kunde kanske va nåt. Visst går den att ha på bröllop?
  • dfk

Sonja, vad roligt att få en sådan fråga! Förstår att du blir lite nervös. Du kommer att hitta någon vacket låt som passar dig. Jag kan tyvärr inte våga mig på att ge dig några tips, då jag inte är någon sångfågel själv.

Passion, hoppas att det går bra med sonen!

• didis

Passionis - hoppas attl är ok med sonen och att ni slipper extremväntan på akuten. Eller, hoppas ni får vänta för det betyder att ni inte är prioriterade och att det alltså inte har hänt något (man måste se det positiva i allt!).

Sonja - vad roligt att bli tillfrågad att sjunga! Det lär aldrig hända mig! Jo, min ST-kollega räknar kallt med att jag ska komponera en sång till henne på hennes examen! Vilket jag gör också - jag har börjat skriva ny text till "My way" men så sjutton heller att jag kommer avslöja något i förväg!!

Maken kommer förhoppningsvis hem i natt till barnen. Dock har Skavsta varit avstängd nästan hela dagen och frågan är hur stora förseningar det är. Jag vet att jag är larvig men jag tycker ändå att maken kan hålla sig hemma och ta hand om hus o familj istället för att ränna runt och köpa turbinvagnar i Berlin! *tjurar*

• Fjällbruttan

Sonja, vilken underbar historia, du kommer att sjunga så vackert, för det kommer från hjärtat!!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången