• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Cantaton

Fast jag är verkligen inte sångpedagog/-coach. Det är något helt annat än att vara sångerska - det skulle jag inte ge mig på.

• dfk

Ja välkommen tillbaks Bobou!

Är superhungrig, i ugnen ugnsteks det vitlöksmarinerad fläskfilé, ugnsrostade rotfrukter med honungsglace och en balsamvinägersås och grönsallad till. Så ska vi naturligtvis ha lite rödvin till.

Vi har hyrt filmen fame, hoppas att den är bra!
    Puss och kram på er!

• passionsblomman

Välkommen hem Bobou!
    Inget konstigt med lite bryt medan själen hinner ikapp det långa avstånd flyget transporterat din kropp!

• TinkerBelle

Hej svejs tanter,

Sitter och tittar på dottern som tränar innebandy.
    Vill hem nu för det kurrar så fasligt i magen.
    Åt ordentligt till lunch, men det hjälpte inte alls...

• passionsblomman
    Panzerfaust skrev 2010-02-12 21:13:02 följande:
    www.svd.se/nyheter/inrikes/hard-kritik-mot-p-...Man kanske skulle bli p-vakt och smyga med sig batongen...
    När jag satt i rättegång efter att ha blivit misshandlad på min arbetsplats sa den åtalades advokat:

...Passion är ju inte 14 år gammal och borde därmed inse vad hon kunde förvänta sig i och med att hon tog anställning nattetid på den platsen. Detär ju så att lite får man tåla och man får inte vara jur naiv som helst. Han har ju inte förstört hennes liv.

Nej men han slog ett butiksbiträde rakt i ansiktet och kallade henne jävla fitta.

Jag tycker inte det ska ingå i arbetsbelastningen när uppgiften är att sälja kaffe och bake-offbullar.

Min sambo får höra exakt samma saker som i artikeln varje gång han anmält skador, hot och kränkningar. Du får inte igenom sådant i vårt rättssystem. En väktare kan inte bli kränkt.

Fast jag vann faktiskt mitt mål. För att jag snackade SKITEN ur den där advokaten när jag svarade. Sa mitt målsägarbiträde. Hon undrade vad jag skulle med henne till. Det var sannerligen inte så det kändes när man satt där i rättsalen med gravidmagen i vädret och hjärnan full av spöken.
  • Aleta

Huga Passionsblomman, det är ju hemskt!
    Ska man förvänta sig att bli överfallen så fort det blir mörkt?
    Vart är vi på väg egentligen?

• Sonja68

Hej alla! Bobou, välkommen hem.
    Blommis; fy att få höra sånt från den där advokaten. Tur att du minsann kan tala för dig. Men alla kan ju inte det... Ska man måsta stå ut med vad som helst då?

Jag höll på att få ett psykbryt idag på jobbet. På nya mellanchefskärringen. Fastän hon inte var på jobbet så förpestar hon tillvaron för oss ändå. Hon var ledig, men lik förbannat så mejlar och ringer hon stup i kvarten och kräver att vi ska göra en massa slavjobb åt henne, t ex kopiera upp en hel bokslutspärm med alla papper som hör till bokslutet. Den pärmen har jag kopierat upp och gjort ett eget ex åt henne redan innan. Den hade hon av misstag glömt kvar på jobbet och hon bor 15 mil från arbetsplatsen. Så nu löd ordern per mejl: "scanna alla papper, hela pärmen, till mig"
    Ja, hade det varit frågan om att hon behövde dessa papper akut, t.ex. för ett möte hos banken eller ett styrelsemöte, så då hade jag inte knotat utan bara gjort det för att hjälpa en kollega i nöd. Men FAAAAN, hon var ju ledig idag, vad är så viktigt bland dessa papper, när hon är ledig, som inte kan vänta till måndag?? Så för att HON fibblat så måste JAG stå och kopiera i 1½ timme då jag borde ägna mig åt betydligt viktigare arbete som är betydligt mer akut.

Ursäkta egoinlägget, men det var sköööönt att få ur sig det.

• Sonja68

Nu ett glas rött och Marabous Premium cocoa nibs. Mmmmmm...
    Lugnar nerverna.

• Sonja68

Eftersom alla verkar sussa redan, eller åtminstone ägna sig åt andra aktiviteter än BT så säger jag väl Godnatt då. sov sött alla fina tanter och tantfans

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången