När jag satt i rättegång efter att ha blivit misshandlad på min arbetsplats sa den åtalades advokat:
...Passion är ju inte 14 år gammal och borde därmed inse vad hon kunde förvänta sig i och med att hon tog anställning nattetid på den platsen. Detär ju så att lite får man tåla och man får inte vara jur naiv som helst. Han har ju inte förstört hennes liv.
Nej men han slog ett butiksbiträde rakt i ansiktet och kallade henne jävla fitta.
Jag tycker inte det ska ingå i arbetsbelastningen när uppgiften är att sälja kaffe och bake-offbullar.
Min sambo får höra exakt samma saker som i artikeln varje gång han anmält skador, hot och kränkningar. Du får inte igenom sådant i vårt rättssystem. En väktare kan inte bli kränkt.
Fast jag vann faktiskt mitt mål. För att jag snackade SKITEN ur den där advokaten när jag svarade. Sa mitt målsägarbiträde. Hon undrade vad jag skulle med henne till. Det var sannerligen inte så det kändes när man satt där i rättsalen med gravidmagen i vädret och hjärnan full av spöken.