• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-02-11 12:19:52 följande:
    Dags för lite lunch, va?
    Ja, nu blir det kotlett och potatismos som maken gjorde igår!
  • passionsblomman

Solde, jag säger det igen : ChiSan, det brukar tom finnas på Ica numera. Brukar stå bredvid KanJang.

En frukt är för lite-och det vet du!
    Jag har nu efter kurens avslutande finlett fortsättningen på Operatin Bättre Matvanor och då är det halva tallriken med grönsaker som gäller OCH frukt VARJE dag!!!
    Kom igen och haka på nu!

Som exempel:

frukost: Dinkelgröt (som innehåller torkade aprikoser=massor av järn tex) med 1/2 banan på. Kaffe

Lunch: äggröra med lite skinka, Broccoli, småtomater och Orange paprika

Mellis: Smootie på yogurt, Hallon och banan

Middag: Pannbiffar med pressad potatis, smörfrästa champinjoner, Morotsstavar, Alfagroddar och sallad med lite salladslök och 1/2 avocado.

• TinkerBelle

Jag kör just nu smootie till frukost, men jag lägger i ett ägg också för att få i mig protein också.

passionsblomman skrev 2010-02-11 12:35:18 följande:
    Solde, jag säger det igen : ChiSan, det brukar tom finnas på Ica numera. Brukar stå bredvid KanJang.En frukt är för lite-och det vet du!Jag har nu efter kurens avslutande finlett fortsättningen på Operatin Bättre Matvanor och då är det halva tallriken med grönsaker som gäller OCH frukt VARJE dag!!!Kom igen och haka på nu!Som exempel: frukost: Dinkelgröt (som innehåller torkade aprikoser=massor av järn tex) med 1/2 banan på. KaffeLunch: äggröra med lite skinka, Broccoli, småtomater och Orange paprikaMellis: Smootie på yogurt, Hallon och bananMiddag: Pannbiffar med pressad potatis, smörfrästa champinjoner, Morotsstavar, Alfagroddar och sallad med lite salladslök och 1/2 avocado.
  • Sonja68

Solde; har du möjlighet att ta dig en Power nap just innan du åker hem?
    Har själv slumrat till vid ratten två gånger i mitt liv. I min ungdom. Det gick som tur är bra, men det är förfärligt farligt. Just det att man inte märker att man somnar. Alltså ögonen kan vara öppna, men hjärnan stänger av liksom.

ChiSan har jag tänkt prova! Jag är ju också så fruktansvärt trött och orkeslös. Såg det, precis som Blommis skriver, på hyllan på ICA där vitaminer och annat är.
    Rosenrot i tablettform har jag provat men det funkade inte.

Så gott det lät Blommis Jag försöker köra lite VV men det går trögt. Men jag ska skärpa mig... ska bara musa i mig den här chokladkakan först...

• passionsblomman

Det gör jag också ibland, ifall det inte är så mycket proteiner under resten av dagen.

TinkerBelle skrev 2010-02-11 12:42:21 följande:
    Jag kör just nu smootie till frukost, men jag lägger i ett ägg också för att få i mig protein också.
  • Sonja68

Jag mår ganska kasst på jobbet just nu
    Från att ha tyckt att det är jätteskoj att gå till jobbet, att stämningen varit jättebra och vi är ett härligt gäng så har det förändrats. I november. Då vår nya operativa chef började. En sån där mellanchef.
    Hon får fler än mig att må dåligt, men eftersom hon jobbar mycket med ekonomi och ekonomistyrning så råkar jag ut för henne mer än de flesta andra. Skitjobbigt!

Och vad gör jag när jag mår dåligt? Super? Nej. Röker? Nej. Säger ifrån. Nej, inte förrän jag håller på att gå i bitar.
    Jag ÄTER... Slisk och sött och gärna lite fett också.

Att EN människa kan förpesta tillvaron så fort och lätt, det är inte klokt alltså.

• Cantaton

Nä nu har jag haft lunch i en halvtimma. Det får räcka om jag ska få ihop några pengar också

• Cantaton

Som jag. När jag var så ledsen här på kontoret i måndags smällde jag i mig 5 tablettaskar!!!
    Sonja68 skrev 2010-02-11 12:52:04 följande:
    Jag mår ganska kasst på jobbet just nu Från att ha tyckt att det är jätteskoj att gå till jobbet, att stämningen varit jättebra och vi är ett härligt gäng så har det förändrats. I november. Då vår nya operativa chef började. En sån där mellanchef. Hon får fler än mig att må dåligt, men eftersom hon jobbar mycket med ekonomi och ekonomistyrning så råkar jag ut för henne mer än de flesta andra. Skitjobbigt!Och vad gör jag när jag mår dåligt? Super? Nej. Röker? Nej. Säger ifrån. Nej, inte förrän jag håller på att gå i bitar. Jag ÄTER... Slisk och sött och gärna lite fett också.Att EN människa kan förpesta tillvaron så fort och lätt, det är inte klokt alltså.
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången