• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Cantaton
    Godmorgon snarare!! Pigga lärkan i bilen!
    Soldemor skrev 2010-02-11 16:40:52 följande:
    Framför allt väldigt roligt och ganska tufft för konditionen!Nu kör jag hem, god natt!
  • passionsblomman

Nej det har du helt rätt i, det är inte det jag menar. Jag menar däremot att för att han ska ha kunnat bli sådan i huvudet och själen så har någon atingen missat honom helt så han är helt negligerad i livet, eller så har någon fuckat upp honom totalt genom någon helt vansinnig slags uppmärksamhet.
    Och i det perspektivet så är han förmodligen ett offer för någon vuxens brister om inte annat.

Det ursäktar INTE vad han gjort, men ska han komma på rätt spår i tillvaron så måste han få hjälp med vad det är som är snett.

Igårkväll satt jag och sambon förresten och spånade hemma. Jag tycker det finns goda skäl att fråga sig varför centrum och andra tätbefolkade platser där mycket folk rör sig patrulleras av väktare, som har all rätt att rent fysiskt ingripa när sakr händer.
    Vi har också en lagstiftning som dömer människor som slår. (eller ska göra iallafall)
    Men i skolan, där finns ingen som har rätt att göra något alls. Där är det lärare-som ju enligt min mening faktiskt är där för att undervisa, och förhoppningsvis en rektor-somska hålla idet övergripande.

Jag tror att någon som min sambo skulle vara en ovärderlig person på en skolgård och i korridorer. Lite som en kombinerad fritidsledare eller vad jag ska kalla det, men med väktarens befogenheter. Det vore nämligen ett effektibt sätt att visa barn att vissa saker faktiskt är förbjudna förbjudna. Inte bara "mot reglerna i skolan, aja baja gå ut i korridoren" utan i Svensk lagstiftning förbjudna.

Jag är väl medveten om att det här lätt låter som att jag vill ha någon slags polisstat. Det är definitibvt inte det jag menar. Jag vet hur oändligt mycket tid min sambo har tillbringat med att S-N-A-C-K-A med allt från fyllon till ungdomar. Det är den delen av jobbet han gillar och han är väldigt bra på det också. Jag tycker det är synd att de där kidsen inte får mer tid med sådana som han.

När jag gick i skolan hade vi Skolvärdar och skolvärdinnor. Både unga coola grabbar och lite äldre damer. De betydde mer än man fattade inser jag i efterhand.

Panzerfaust skrev 2010-02-11 16:12:33 följande:
    Gärningsmannen går ju minst i högstadiet, det är ju en tonåring iaf. Visst kan hans liv ha varit hårt och orättvist men det gör honom absolut inte till ett offer i detta sammanhang.
  • passionsblomman

Och för att snudda vid den där hälsningsgrejen och det Sonja sa om det, så var det även en stor del av att hgöra utlandstjänst i FN i forna Jugoslaven tex. När de kom ut i byarna så såg de medvetet till att lära känna och bekanta sig med befolkningen. Prata och skoja med barnen osv. Flickorna kom alltid blygt fram lite bakom grabbarna och när soldaterna ställde sig och hälsade på var och en i hela byn, så skuffades alltid flickorna bryskt undan, MEN sambon och de andra sa jämt "nej nej, i Sverige häsar vi på alla-kvinnor och flickor lika mycket" och så tog de småflickorna i hand också.

Sådant är kanske småsaker, men nog fasen spelar de roll i det stora hela. Tror jag.
    Så, nu fick jag med att jag inte tycker vi ska ta hem Afghanistanpojkarna också. Och innan dess har jag hunnit länka till artikeln om Thailändska kvinnor i stortrafik till Sverige. Japp, här funderas över både det ena och andra.

men nu måste jag sätta fart om här ska bli några pannbiffar...

• dfk

Uj uj, vad det skrivits. Har jag varit borta så länge!

Solde, otäckt med att somna vid ratten! Jag tänker att du hade en ängel på ditt axel.

Passion, ja jag tror absolut barnen i skolan skulle må mycket bättre av att ha någon som din sambo där på rasterna.
    Det är inget kul klimat i skolan. Det är hårt och det händer så mycket på rasterna när inga vuxna ser eller hör.

Cantaton, Jätteskönt att höra att det reder upp sig för dig på jobbet!

Sonja, ja, tänk att en enda människa kan göra så man mår så eländigt på jobbet. Jag har förstått att du inte vill stöta dig med någon och att du biter ihop. Men jag hoppas att du orkar sätta dig emot henne eller pratar med någon för det är inte ok att någon sätter sig på en. Speciellt inte på någon som dig!

Till er alla andra tanter hoppas jag att ni har det bra!
    Nu ska jag hoppa i en varm dusch och sedan plumsa i säng!

• Cantaton

Någon online? En tanke om vad man kan lägga ut ett stort direktörsskrivbord för på blocket? drygt 2m långt, knappt 1m djupt, mörkt trä åt körsbärshållet, endast skrapmärken i ena hörnet. Jag har INGEN ANING om vad det kan ha för andrahandsvärde. Vet inte ens vad det var värt som nytt..

• Sonja68

Cantaton, jag är här. Ska precis gå och sova! TUSEN TACK... du vet för vad Evigt tacksam är jag
    Vilken tonart sjunger du den i? För just den tonarten passar mig perfekt

Har varit på körrep ikväll och det var så skööööööönt. Maken skjutsade dit töserna i halvtid och tänk; de var så snälla... Klädde av sig själva ytterkläderna och sprang iväg till lekrummet och lekte i över en timme. SEdan städade de upp och kom till mig.
    Men sjuåringen hade visst gluttat in till oss i dörren när de kom, "jag ville bara se så att du verkligen var där mamma" ♥

Vi ska sjunga i kyrkan på söndag och samla in pengar till Haiti.
    Maken är i Ryssland då, men morfar ska ställa upp som barnvakt.

Cantaton jag har ingen aning vad du ska begära för bordet. Hittar du nåt likande på Blocket som kan ge dig en hint om pris?

• Cantaton

Varsågod Jag har höjt den en helton - till A-dur.

Jag har kollat på blocket men ser alltifrån 500 till 3000 typ. Sambon skulle fråga sin pappa. Han vet ju hur bordet ser ut... och var med när det förvärvades (vilket inte jag var). Så jag väntar med att lägga ut annonsen till imorrn.

Jag ska också sjunga i kyrkan på söndag, vet dock inte vad pengarna går till. Men skulle inte förvåna mig om det blir till Haiti. Om inte annat vill jag gärna puffa för Hopp för Haiti-galan när jag ändå är där och sjunger och pratar. Prästen bad mig läsa det citat jag levde på när pappa låg på sjukhuset: "Where there is great love, there are always miracles".

• Cantaton

Tror ni förresten att mina tjänster skulle kunna platsa i typ en experience box på nåt sätt? En tanke som slagit mig flera gånger men som jag sedan aldrig utvecklat eller kollat upp. Är det värt att föra en dialog med dem? Skulle ni välja en privat konsert (i någon form) framför ett restaurangbesök, en spastund etc...?

• Sonja68
    Cantaton skrev 2010-02-11 23:14:38 följande:
    Varsågod Jag har höjt den en helton - till A-dur.Jag har kollat på blocket men ser alltifrån 500 till 3000 typ. Sambon skulle fråga sin pappa. Han vet ju hur bordet ser ut... och var med när det förvärvades (vilket inte jag var). Så jag väntar med att lägga ut annonsen till imorrn.Jag ska också sjunga i kyrkan på söndag, vet dock inte vad pengarna går till. Men skulle inte förvåna mig om det blir till Haiti. Om inte annat vill jag gärna puffa för Hopp för Haiti-galan när jag ändå är där och sjunger och pratar. Prästen bad mig läsa det citat jag levde på när pappa låg på sjukhuset: "Where there is great love, there are always miracles".
    OM jag bodde närmare så lovar jag att jag kommit och lyssnat på dig Är det den galan som Carola är inblandad i?
    Kommer möjligtvis något att visas på TV eller så
    *vill se och höra, vill, vill, vill*

A-dur... shit jag ska lägga det på minnet. TACK! Är så dålig på sånt där. Testade hemma och du börjar på Ciss tror jag. Mitt piano är jätteostämt... Men om jag säger A-dur till en musiker så då vet h*n. Perfekt!
  • Sonja68
    Cantaton skrev 2010-02-11 23:16:29 följande:
    Tror ni förresten att mina tjänster skulle kunna platsa i typ en experience box på nåt sätt? En tanke som slagit mig flera gånger men som jag sedan aldrig utvecklat eller kollat upp. Är det värt att föra en dialog med dem? Skulle ni välja en privat konsert (i någon form) framför ett restaurangbesök, en spastund etc...?
    Om man som jag älskar musik och skönsång, så JA.
    Med romantisk inramning in någon form så tror jag det skulle vara intressant för ännu fler! Absolut något att fundra på Canta!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången