• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • MittiPrickBrud

Hej på er!
    Ska jag bli först med inlägg idag! Hihi, det var en ära!

Borde då inleda med ett hurtigt tantbevis av något slag.
    Hm.. Vad kännetecknar mig som tant denna dag?
    Inte att jag köpt en glittertop att ha på schlagerfesten tror jag. Inte att jag fixat hela huset med rosa ljus och blommiga servetter och bubbel i rosa, med och utan alkohol för allas smak och behov.. eller jo, det är kanske en tantgrej.. Att inte bara förutsätta att alla vill ha alko.. ?

En rikgtig tantgrej är väl annars att jag suckar ikapp med er alla om vart världen är på ´väg egentligen och tänker att "på min tid"
    ... Men det är ju inte sant. ATt det skulle ha varit bättre eller lugnare då. Kanske bara det att media inte hade de resurer man har nu att rapportera om allt, inte bara i tidningar och på tv utan på nätet, braskande eländesrapporter överallt. Man visste helt enkelt inte om allt elände som hände. Nu vet vi allt!

Känner mig som ni kanske märker lite sorgsen idag. Undrar inte bara vad som händer med världen utan även vad som händer med mig själv. Jag är fylld av orostankar och jag drömmer mardrömmar. Gillar inte det... Inte ett dugg!

Men, ikväll är det schlager, hurra hurra!

• Cantaton

tankar till dig mittiprick!

Själv har jag varit på afro och tränat mig varm o trött Eller pigg..!? Nu har jag precis fått i mig god mat från igår (åt det libanesiska hållet) och tittat på repris av OS-invigningen. Delar av den iaf.

• dfk

Sonja, det verkar som hon lite är utav ett kontrollfreak, som ska sysselsätta er på arbetet, när hon själv är ledig!

Trevlig lördagskväll alla!!

• Im yours

Det är alla hjärtans dag- söndag idag. Jag funderar på om jag borde inviga min hjärtstekpanna och steka ägg i, kanske baka en kladdkaka i hjärteformen och sen frossa i de gelé+nougat hjärtan jag förvarat i skafferiet.

Nu i veckan har jag iaf fixat mig riktiga vårfönster, m ljusa vårlika gardiner. Rotade bland mina prydnadsprylar och lyckades matcha dem till temat; VÅRLIKT. Så jag är synbart nöjd m resultatet. Hängde t.o.m ett litet rött hjärta i murgrönan

Lasse har skickat mig så många hintar om evig kärlek, att jag funderar, å ena sidan och å den andra sidan. Jaja, det reder sig säkerligen och jag känner mig lugn i sinnet.

Mittiprickbrud; Jag vet vad du går igenom, o har inga andra råd än att du aldrig ska sluta tro på dig själv. Kramar om dig.

Bobou; Mmmmm, hoppas allt är bra nu.

Sonja; Undrar var sådana chefsfasoner kommer ifrån? Någon borde förmodligen ryta till; GHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAA. Och hur sjutton kan sånna personer överhuvudtaget bli chefer?

Jag såg schlagerns meloditävling igårkv. Jösses, så många nobar det finns i den branshen Jag funderar på att ställa upp nästa år, ni hakar väl på kära tanter. En fråga till vår egen sångstjärna Cantaton. Skulle du medverka i denna tävling, krälandes på golvet, iklädd något korsettliknande och framföra en urusel låt?? Jag undrar över, hjärnans förmåga att mala sönder och dissa vissa göranden, kontra tanken på att bli en ny "upptäckt/återupptäckt" sångfågel i meloditävlingar. GE MIG STYRKA!!!!

Det här var allt från Örebro-tanten Liz tankestuga. Alla ni finns i mitt hjärta. Ha en bra dag!!!!

• Cantaton

Skulle aldrig medverka i tävlingen genom att kräla på golvet i korsett och sjunga en usel låt. Not my style

Kram på alla hjärtans dag till er allihopa!

• Fjosok

Alla hjärtans dag 2010 blev dagen då Fjosok förblev ensamstående för alltid. Har meddelat släkt, vänner och mitt stift mitt beslut och bett om förståelse och att detta är slutgiltigt.

Känns enormt skönt och ska fira med bubbel ikväll

Hur är det med er andra?

• Cantaton

Det är bra tack. Jag bakar kärleksmums Ska bjuda på dem efter mässan i kyrkan ikväll

• Fjosok

Underbart. Ska själv på mässa kl 18 och sedan hem med en liten flaska fint bubbel, äta crepes och fira att ingen behövde dela stunden med mig.

Låter avigt men är bara så rätt :)

• Bobou

TACK Aleta, Sonja, Passion, dfk och Liz!

I natt har jag äntligen, äntligen fått sova lugnt! Känner mig som en ny människa, fast på ett bra sätt. Och så är det ju så vackert väder!

Fjosok, varför så dramatisk? Varför måste du prompt bestämma dig hur resten av livet ska se ut? Visst, när man gifter sig bestämmer man sig för att vara ihop resten av livet, och det är klart att man hoppas på det, men de flesta har nog ändå en medvetenhet om att vad som helst kan hända. Men visst, om det känns bra för dig, är det väl bara att gratulera!

Alla hjärtans dag-kramar till alla!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången