• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Cantaton

Nä, jag ska sjunga på en mässa i kyrkan på söndag. På Carolas gala kommer jag "bara" att jobba bakom scenen

Sonja, på notbladet för den engelska versionen har jag skrivit "A" uppe till vänster förhand. Det kanske räcker för att du ska kunna komma ihåg

Kul att du kan nappa på idén, så länge NÅGON gör det är jag ju inte heeeelt ute och cyklar iaf. Jag ska nog tänka igenom det lite mer innan jag kontaktar dem, men jag börjar känna alltmer för det. Och kanske kolla upp om de har musiker öht i det befintliga utbudet.

• Sonja68

Passion: jag tror också att det skulle vara bra med såna som din sambo i skolan. Över huvud taget sunda manliga förebilder i förskola och skola. Finns så många barn, pojkar, som inte har någon vettig manlig förebild förutom de som de stöter på i spel, internet, filmer etc.

Ang. killen som hoppade på huvet på en mindre pojke. Klart man misstänker att han med största sannolikhet också är offer för någon sorts orätt eller brott, hur har han annars blivit "sån"?! Han behöver också hjälp. Men just i situationen som beskrivs i artikeln är han ju gärningsman i första hand. Han är ju inte heller ett litet barn utan så pass stor att han måste ta ansvar för sina handlingar på något sätt och förstå vad han gör. Det låter så fel på nåt vis; att det är TVÅ offer och ingen gärningsman liksom, när man läser den artikeln, så som den är skriven.

• Sonja68

Aahhh, bra där Cantaton. Hann inte se ditt lilla A där i brådskan. Tack, du är en klippa

Nu måste jag gå och sussa. Eller, ja, lägga mig ialla fall. Maken åker som sagt iväg imorgon, så det blir väl lite avskedsmys, hoppas jag

Han ska spela veteranbandy. De betalar flygbiljetten och allt. Snacka om seriöst. Är visst en prestigematch, de möter min mans gamla klubb Zorkij...
    BAra jag får hem honom hel och välbehållen så är det okej fö rmig.

God natt !

• Cantaton

Verkligen seriöst! Hoppas det går bra för dem. Avskedsmys låter ju mmmmm. Min sambo sitter kvar i skolan och skriver hemtenta. Är inte hemtentor till för att skrivas HEMMA?!

• Bobou

Godkväll tanter!

Nu är jag äntligen hemma i Sverige igen! Jobbade första dagen idag! SÅ skönt att vara tillbaka. Och det har varit så trevligt för mig att komma till jobbet idag, och sjunga med kören! Det var många som blev glada att se mig och det var så underbart roligt att märka, och jag blev förstås jätteglad att se dem!

Men ändå sitter jag här och har en jobbig kväll. Alltså jag vet inte vad jag ska göra med mig själv riktigt... Jag åt något tidigare idag som jag fick en liten allergisk reaktion på, kinderna blev svullna på insidan. Ja, och så fick jag en allmänt jobbig reaktion i kroppen, allting känns liksom fel. Jag vet verkligen inte alls vad jag kan ha fått i mig, både skumt och läskigt.

Det borde ju vara överspelat nu, sådär åtta timmar senare. Men jag har kvar värsta stresshormonerna i kroppen och jag vet inte vad jag ska göra åt det! Jag behöver verkligen, verkligen äta och sova. Har inte ätit på åtta timmar och inte sovit på 21... (jetlag). Klart det känns konstigt i kroppen då! Men när munnen fortfarande känns "fel" så blir jag bara mer uppjagad när jag försöker äta, och jag kan inte varva ner nog för att sova!

Argh, sånt moment 22! Jag fattar inte varifrån allt det här kommer, varför jag är så orolig. Livet är ju rätt bra just nu? Varför får jag stressreaktionerna nu? Jag känner mig så dum också som ställer till det såhär för mig själv. Ursäkta ännu ett egoinlägg, behövde bara skriva av mig...

KRAM till alla med mer verkliga problem än jag!

• Bobou

Alltså jag har tydligen jetlagen from hell. Har fortfarande inte kunnat somna, så nu har jag inte sovit på nästan 27 timmar. Och börjar bli pigg! :-O Lite mer balanserad nu än i natt i alla fall, men det är väl inte så konstigt att man får lite psykbryt av denna sömnbrist...

• Sonja68

Bobou, gud vad jobbigt! Drick varm mjölk eller te, ligg o kolla Tv, även om du inte sover, så vila i alla fall.

Här är -26 idag. Liiiite less på kyla är jag nog.

• Soldemor

*gäspar stort*

Nu är det snart tre lediga dagar. Det går ju inte an! Tur att jag har ett dop i morgon, i domkyrkan!

• Aleta

Välkommen hem bobou, jetlag är superjobbigt, hoppas att du kan sova ordentligt inatt.

Cantaton, en upplevelsegrej kan ju också vara att ge någon en sånglektion om det t ex är en möhippa, svensexa eller man firar någon. Då skulle den personen kunna få sjunga en sång för de andra och du resten. Eller om det är en mindre grupp och alla får sjunga varsin sång fast då coachar du dem bara lite istället för en riktigt lektion.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången