• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-02-11 10:34:59 följande:
    Eh, är du säker på att du lever?
    Såvida spöken inte kan vara ute här? Är spöken trötta förresten?
  • Soldemor

När man bara har tre mil hem, borde man kunna klara ut det utan att somna, speciellt som det var fullt dagsljus och jag nästan var hemma. Men så flöt jag iväg och vaknade när bilen gled in i en snödriva. Kanske tur att den fanns där...jag skulle kunna sova dygnet runt just nu, och jag förstår inte varför! Orkar knappt träna och drunknar i högar med tvätt som borde läggas, tvättas, dammråttor som borde jagas och saker som ligger på helt andra ställen än där de hör hemma. Men jag orkar inte. Känner inte riktigt igen mig...Är det åldern?

• Cantaton
    Jag kan inget om spöken. Men låt bli att somna i bilen är du snäll.
    Soldemor skrev 2010-02-11 11:33:40 följande:
    Såvida spöken inte kan vara ute här? Är spöken trötta förresten?
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-02-11 11:37:46 följande:
    Jag kan inget om spöken. Men låt bli att somna i bilen är du snäll.
    Skall försöka, har en energidricka i dörren ifall det skulle börja kännas krisigt. Men jag har ca två mils körning på en väg där det är mycket dåligt med busshållplatser och liknande att stanna vid.
  • Cantaton

Jag förstår. Hoppas du har lite tid att vila på. Strunta i disk och tvätt och allt vad det var. Prioritera dig själv nu.

• lillabruden

Alltså jag blir riktigt orolig och faktiskt riktigt ledsen när jag läser...Soldemor, förstår du inte att din kropp säger stopp?!!!?
    Att somna vid ratten, tänk om du inte åkt in i en snödriva utan hamnat på andra sidan vägen där en mor med sitt barn är på väg hem från mormor eller något. När väl ett liv är taget så är det taget och inget kan göra något åt det!!! Att köra trött är som att köra full! Det är oansvarligt och väldigt farligt!!!

Tänk på att en enda sekund kan förändra allt, och en kvarts sömn kan vara skillnaden mellan liv och död.

Snälla allihopa, vad är det som är så viktigt att ni riskerar era egna liv och stressar ihjäl er? Ni tror att allt ordnar sig men sen en dag inser man att man sitter i skiten och kan inte göra något åt det.
    Vår kropp och våra organ kan inte stressa genom ett helt liv, det är inte vi byggda för.

Jag blir så ledsen bara...

• passionsblomman

Solde, köp ett paket Dextrosol, strax innan bilfärden pillar du i dig två tabletter och sedan ställer du mobilen på alarm så den ringer efter en bit och dessutom ser du till att maken ringer så det går fram ett par signaler-svara inte.
    Behövs det får du veva ner rutan lite så det drar in och blir lagom obekvämt. Eller så får du lov att vila lite på jobbet innan du åker hem!

Tur att snödrivan var där? Nä, det är inte tur jag kallar sådant.... USCH vad otäckt! Du hade kunnat köra ihjäl dig! Eller någon annan!

• passionsblomman

Solde igen, har du testat ChiSan någon gång? Det brukar jag köpa åtminstone en sväng varje höst/vinter. Det innehåller bla Rysk rot och Rosenrot och är faktiskt skitbra. Jag brukar kombinera det med MiviTotal. En hutt av varje. Det hjälper!

Kan också konstatera att min kur har varit bra för kroppen. Jag känner mig starkare och klarare i skallen på något vis.

Äter du tillräckligt med grönsaker/frukt? Nu när jag gör det känner jag skillnad.

• Cantaton

Puh. Utflyttning påbörjad. Jag har ju mitt eget företagskontor på det här företaget. Liksom kombinerat. Men det är så många missförstånd och jag vill just nu såå mkt hellre jobba hemifrån än här, så nu har jag påbörjat utflyttningen så jag slipper ha ångest över att jag betalar för en kontorsplats som jag inte utnyttjar. Sålde två bokhyllor på blocket, och en tjej var precis här och hämta dem. Ska lägga ut hurtsen i ett bortskänkningsforum och skrivbordet måste jag mäta innan jag lägger ut även det på blocket. (Ett stort direktörsskrivbord.)

• Soldemor
    passionsblomman skrev 2010-02-11 12:06:36 följande:
    Solde igen, har du testat ChiSan någon gång? Det brukar jag köpa åtminstone en sväng varje höst/vinter. Det innehåller bla Rysk rot och Rosenrot och är faktiskt skitbra. Jag brukar kombinera det med MiviTotal. En hutt av varje. Det hjälper!Kan också konstatera att min kur har varit bra för kroppen. Jag känner mig starkare och klarare i skallen på något vis.Äter du tillräckligt med grönsaker/frukt? Nu när jag gör det känner jag skillnad.
    Hade en period med rosenrot och ginseng, funkade bra. De har reklam för något preparat på tv, som visst skall höja prestationsnivån, skall testa det.
    Det värsta var, att jag inte kände mig trött förrän jag kört halvvägs hem. Då kom det.
    Vad hette det, grönsaker? Frukt? Jo, jag har blivit bättre med det där, försöker äta en frukt varje dag iaf. Men stressar gör jag inte, men visst, det är en del att hålla i huvudet ibland.
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången