• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • MittiPrickBrud

Didis, min mammas släkt är också från Hälsingland!
    Har tillbringat min barndoms somrar där och älskar verkligen landskapet. Så vackert, så härliga människor.

min dag har börjat okej faktiskt.
    Hoppas på att det fortsätter så.
    Lyckades få till en bra inspelning på en låt, just om Hälsingland faktiskt! En liten släktsång jag skrev sist vi hade släkträff, i somras. Kommer snart lägga ut den på youtube

Kramar till alla tanter, ingen nämnd, ingen glömd , alla i mitt hjärta!

• Sonja68

MittiPrickan: kraaaaaam, hoppas dan fortsätter bra

• Heloise
    Soldemor skrev 2010-02-10 12:05:26 följande:
    Hittar inte direkt något om Hälsingland just i Bibeln. Kan du säga något mer specifikt om den som avlidit?
    Nej det förstår jag kan bli svårt . Jag menade om det fanns ngr passande bibelcitat rent generellt.
  • dfk

Hallå på er alla!
    Snart ska jag till banken och få bra råd kring min pension.Visst det kommer dröja innan jag kommer dit, men jag vet "nada" om detta! Känns nästan pinsamt men nu ska jag få allt förklarat för mig. Jag vet ju att den består av tre delar, privat sparande, från staten och från tjänstepensionen som arbetsgivaren sätter in. Men sen vet jag inte hur man ska välja ett bra val.
    Pensionssparar ni privat förresten?

• Cantaton

Nej

dfk skrev 2010-02-10 14:52:55 följande:
    Hallå på er alla!Snart ska jag till banken och få bra råd kring min pension.Visst det kommer dröja innan jag kommer dit, men jag vet "nada" om detta! Känns nästan pinsamt men nu ska jag få allt förklarat för mig. Jag vet ju att den består av tre delar, privat sparande, från staten och från tjänstepensionen som arbetsgivaren sätter in. Men sen vet jag inte hur man ska välja ett bra val. Pensionssparar ni privat förresten?
  • Heloise

Jag pensionssparar i Swedbank.

Jag ville bara säga att jag har sökt båda jobben som var utannonserade. Jag är däremot ganska övertygad om att jag ä helt chanslös men om man inte söker så kan man inget jobb få!

• Cantaton

Rätt att söka! Håller tummarna.

Heloise skrev 2010-02-10 16:26:18 följande:
    Jag pensionssparar i Swedbank.Jag ville bara säga att jag har sökt båda jobben som var utannonserade. Jag är däremot ganska övertygad om att jag ä helt chanslös men om man inte söker så kan man inget jobb få!
  • passionsblomman

dfk, ja jag sparar privat. Jag har jobbat så hattigt under åren att det verkligen är nödvändigt. Min vanliga pension kommer att bli kass.

• MittiPrickBrud

...min med passionsblomma! Men jag sparar inte , kan inte det just nu!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången